سلامت و دانش

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، این مشکل بسیار ناراحت کننده است و بیشتر اوقات در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید، باید بگوییم که حتی پزشکان ممکن است علائم مشابهی را ندانند، بنابراین باید آزمایشات مختلفی انجام شود. با این حال، اولین علل این بیماری التهاب و حساسیت های پوستی است که باید طبق دستور پزشک درمان شود. با این حال، این مقاله سعی می کند برخی از راه حل های کلی را که اغلب راه هایی برای از بین بردن خارش هستند، بررسی کند. با ما در سفری اکتشافی به سمت خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های بدن با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

باید لوازم آرایشی را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت های خوب ایرانی در حال تولید محصولات خوبی در این زمینه هستند و در این دوران که نرخ ارز و دلار بالاست، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند و محصولات با کیفیت خود را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین می توانید از لوسین ها و کرم های گیاهی برای کاهش التهاب و خارش پوست استفاده کنید.

  1. چای سبز بنوشید

چای سبز یک داروی گیاهی خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش است. این مایع سبز رنگ حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و آن را به یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش تبدیل می کند. اما در نظر داشته باشید که مصرف چای سبز باید به خارش و التهاب پوست محدود شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و منجر به درماتیت می شود. همچنین می‌توانید در حین نوشیدن چای سبز را پودر کرده و به محل آسیب‌دیده بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست را بشویید. یا برگهای چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و بعد از جوش آمدن سرد کنید و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت هوا از احساس خارش بکاهد. به طور کلی لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است لباس هایی از مواد مصنوعی انتخاب کنید. این لباس ها معمولا خارش دارند و پوست را حساس تر می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی محبوب است

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، کهیر و قرمزی کمک می کنند. به عنوان مثال، با خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با درماتیت است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و ترکیب مناسب نتیجه مطلوب را در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب ولرم در وان حمام و نمک حمام یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست را تسکین دهد. در دوش آب سرد یا آب گرم، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس پوست باید کاملاً شسته شود. در نهایت می توانید پوست خود را به آرامی خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. آب زیاد بنوشید

مصرف آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است، این آب در بدن توزیع می شود و نقش حیاتی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته کنید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین می روند. به طور کلی خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر پوست ها زبرتر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی در آنها تشدید می شود و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

همچنین نوشیدن آب گرما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و بدن را خنک می کند و همچنین آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهد. برای تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. مردان برای حفظ فعالیت خود به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش درماتیت و خارش وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب تشدید شد، خوددرمانی را متوقف کنید و با متخصص و متخصص مشورت کنید تا بتوانید کارهای لازم را برای بهبود وضعیت خود انجام دهید. به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای ترمیم یک عضو مهم و حساس (پوست) بدن باید انجام شود.

نویسنده: وحیده امینی

* همچنین به عنوان گزارش شناخته می شود

دکمه بازگشت به بالا