هنر و فرهنگ

مردم می خواهند مشکلاتشان را در سریال ها ببینند

رضا توکلی با بیان اینکه مردم دوست دارند مشکلات و دغدغه های فکری خود را در سریال های تلویزیونی ببینند، گفت: اگر تهیه کنندگان ما سریال را بر اساس نگاه و مشکلات مردم به تصویر بکشند و راه حل ارائه دهند، اتفاقات خوبی می افتد.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در سریال نوروزی «دردسرهای شیرین» شبکه پنج سیما حضور داشت، درباره بازی رویداد برتر در این سریال گفت: در این سریال نقش حسام را بازی کردم؛ مردی پولدار و دلسوز و پرتلاش. پدری که در دوران پرفراز و نشیب نقش به دام دخترش افتاد. این سریال درباره مشکلات و دغدغه های مردم و معیشت بود، درباره مشکلاتی که اکثر جوانان امروز ما برای یافتن حرفه و شغل مناسب با آن روبرو هستند.

وی سپس تاکید کرد: اگر به این دیدگاه برسیم که برنامه سازان ما سریال را بر اساس دیدگاه و مشکلات مردم به تصویر می کشند و راه حل ارائه می دهند، فکر می کنم اتفاق خوبی می افتد. مردم هم دوست دارند مشکلات و دغدغه های فکری خودشان را در سریال های تلویزیونی ببینند. مجموعه «درد شیرین» نیز به موضوع بیکاری و حمایت والدین از جوانان برای ورود به بازار کار می پردازد. متخصصان جوانی به دنبال کار هستند. باید شرایطی فراهم شود تا با حمایت دولت و سالمندان فضایی برای آنها فراهم شود.

توکلی درباره اهمیت انتخاب و تنظیم شخصیت های سریال گفت: انتخاب و انتخاب شخصیت های سریال باید بر اساس جامعه شناسی و تجربه باشد. ارزش یک بازیگر حرفه ای در چنین شرایطی تعیین می شود. نقش باید بازیگر باشد. گاهي مراحل توليد به گونه اي پيش مي رود كه بازيگر در همه جهات سربار مي شود و همه نقش ها را بازي مي كند. این یک فاجعه است. تا حالا سعی کردم این اتفاق برایم نیفتد، اما در این زمان و در این شرایط چه می توان کرد؟!

این هنرمند درباره تاثیر کرونا در تولید انبوه گفت: کرونا تاثیر زیادی بر روند تولید تولیدکنندگان داشته است و متأسفانه در این مدت بسیاری از عزیزانمان را از دست دادیم که همیشه به یاد داریم. ما در حال حاضر در موقعیت مناسبی قرار نداریم. کرونا هنوز وجود دارد، اما با رعایت پروتکل ها سعی می کنیم سریال های مفرح و خوبی برای مردم بسازیم.

توکلی در پایان با بیان اینکه درباره ساخت فیلم و مشکلات تولید فیلم آموزشی نوشته است، توضیح داد: اگر بتوانم سرمایه گذار جذب کنم، سال آینده این فیلم را می سازیم. در بدترین شرایط فیلم را ساختم. ساختن یک فیلم سخت است، ما در کار هستیم، اما برای ساخت این قاب عکس زیبا باید کاری انجام داد. برای کشیدن یک قاب عکس زیبا به چیزهای زیادی نیاز داریم که کنار هم قرار گیرند. سرمایه گذاری در سینما بسیار مهم است. سینماگران باید شرایطی را فراهم کنند تا صنعتگران و سرمایه گذاران ما در هنر هفتم حضور داشته باشند و تولید فیلم رونق بگیرد. تصمیم گیری با بچه های سینما و راهنماهاست. اگر سرمایه گذار ضرر کرد ارشاد باید پشت سینما بایستد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا