سامانه‌ای برای ارزیابی درک خطر طراحی شد

سامانه‌ای برای ارزیابی درک خطر طراحی شد

در زمینه محصولات همگرا، آموزش مهارت ها و سیستم ارزیابی ریسک در کاهش تصادفات رانندگی خدمت می کند.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا؛ در زمینه محصولات همگرا، آموزش مهارت ها و سیستم ارزیابی ریسک در خدمت کاهش تصادفات رانندگی است.

در حال حاضر وضعیت سوانح رانندگی در ایران خوب نیست، سالانه تعداد زیادی از مردم در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و تعدادی نیز مجروح و یا معلول می شوند. مردم در بخش قابل توجهی از تصادفات رانندگی درگیر هستند.

سیستم رتبه بندی ادراک ریسک برای سنجش نحوه درک مردم از خطرات احتمالی اطراف خودرو استفاده می شود. این سیستم برای آموزش درک ریسک متقاضیان گواهینامه، توسعه مهارت های رانندگان دارای گواهینامه و رانندگان حرفه ای مسئول حمل و نقل مسافر یا بار بسیار مهم است.

این محصول بر اساس فناوری شناختی ساخته شده است و در این محصول بر اساس پارامترهای شناختی رفتاری مانند توجه، درجه توجه، زمان واکنش و مواردی از این دست، میزان مهارت فرد در مواجهه با خطرات احتمالی سنجیده می شود. علاوه بر این یکی از ویژگی های این محصول این است که واکنش فرد به خطرات محیطی را می سنجد.

مصلح عبدالهادی مدیرعامل شرکت فناور با اشاره به اینکه این محصول از دو قسمت نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است، گفت: قسمت سخت افزاری سیستم شبیه ساز رانندگی با حداقل پدال گاز و ترمز است. صفحه نمایش و پردازنده کامپیوتر

وی با بیان اینکه این محصول متکی بر فناوری اطلاعات و علوم شناختی در زمینه محصولات همگرا است، ادامه داد: این دو قسمت در تعامل با یکدیگر سناریوی رانندگی برای کاربر ایجاد می کنند و به صورت هوشمند سبک رانندگی کاربر را ثبت و اندازه گیری می کنند و در نهایت به آن نمره بده . پاسخ

در برخی از کشورها گواهینامه رانندگی شامل درک ریسک نیز می شود که در ایران نیز می توان به آن توجه کرد. این محصول در کشورهای همسایه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است بازار صادراتی خوبی داشته باشد. مرکز استراتژیک فناوری های همگرا از این محصول پشتیبانی و توسعه داده است و نسخه اول آن به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا