سلامت و دانشکسب و کار برتر

ورزش نکردن و مصرف پروتئین وی

مصرف پروتئین برای بدن انسان مهم است! همه ما به پروتئین نیاز داریم. صرف نظر از نوع بدن یا سبک زندگی، همه ما باید این درشت مغذی را هر روز مصرف کنیم تا بدنمان به درستی کار کند. اهمیت پروتئین به این معنا نیست که شما باید هر روز شیک های پروتئینی بنوشید، نیاز بیشتر افراد به پروتئین با یک رژیم غذایی مناسب تامین می شود. اما گاهی لازم است پروتئین آب پنیر مصرف کنیم تا میزان پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنیم. برای افراد غیر ورزشکار، مصرف پروتئین آب پنیر روشی موثر برای افزایش مصرف پروتئین در این شرایط است. باید اعتراف کنیم، در یک روز شلوغ، درست کردن یک شیک پروتئینی راحت تر از درست کردن مرغ سوخاری است!

چه ورزشکار باشید و چه در طول روز فعالیت بدنی نداشته باشید، برای رشد و ترمیم سلول های بدن خود به پروتئین نیاز دارید. سوالات زیادی در مورد نحوه مصرف پروتئین آب پنیر برای افراد غیر ورزشکار مطرح شده است. سوالاتی مانند اینکه یک فرد بدون ورزش چقدر باید پروتئین آب پنیر مصرف کند؟ آیا مصرف پروتئین آب پنیر بدون ورزش خطرناک است؟ در این مقاله به سوالاتی در مورد نحوه مصرف پروتئین آب پنیر برای افراد غیر ورزشکار پاسخ دادیم.

پروتئین آب پنیر چیست؟

نام پروتئین آب پنیر برای بسیاری از افراد شناخته شده است و بدون توجه به منبع تولید این پروتئین را مصرف می کنند. گاهی اوقات کمبود دانش در این زمینه به افراد تصور اشتباهی در مورد پروتئین آب پنیر می دهد. به عنوان مثال، آنها اظهار نظرهای ناآگاهانه ای در مورد پروتئین آب پنیر می کنند که باعث می شود خوردن این مکمل خطرناک به نظر برسد. اگرچه پروتئین های آب پنیر از نظر ساختار و عملکرد با سایر پروتئین های خوراکی تفاوتی ندارند. شیر از دو نوع پروتئین تشکیل شده است – کازئین و آب پنیر. پروتئین های آب پنیر در طول فرآیند از کازئین جدا می شوند و به عنوان یک افزودنی استفاده می شوند. پروتئین های آب پنیر حاوی 9 اسید آمینه ضروری برای بدن هستند و پروتئین کامل محسوب می شوند. کاهش وزن و رشد عضلات در ورزشکاران یکی از دلایل اصلی استفاده از پروتئین آب پنیر است، اما تمام فواید این پروتئین در این دو عملکرد خلاصه نمی شود!

آیا مصرف پروتئین آب پنیر برای افراد غیر ورزشکار خطرناک است؟

انسان ها در طول روز به مقدار کمی پروتئین نیاز دارند و مصرف بیش از حد پروتئین می تواند سلامت آنها را محدود کند. مثلا، مصرف بی رویه پروتئین می تواند منجر به بیماری کلیوی شود، سنگ کلیه و افرادی که رژیم دارند به کبد فشار می آورند. از سوی دیگر، پزشکان برای افرادی که سوءتغذیه دارند یا با سرطان مبارزه می کنند، رژیم غذایی غنی از منابع پروتئینی تجویز می کنند. نوشیدن یک شیک پروتئین آب پنیر می تواند برخی از این نیازهای پروتئینی را برطرف کند، اما افراد نباید مصرف پروتئین خود را به پروتئین آب پنیر محدود کنند. در این حالت بدن برای به حداکثر رساندن عملکرد خود به مقادیر مساوی کربوهیدرات و چربی نیاز دارد.

مصرف منابع مختلف پروتئین به نیازهای بدن انسان پاسخ می دهد. بنابراین استفاده از پروتئین آب پنیر برای افراد غیر ورزشکار خطرناک نیست و این موضوع کاملا به رژیم غذایی این گونه افراد بستگی دارد. به عبارت دیگر، مصرف پودر پروتئین آب پنیر چیزی نیست که بدن احساس کند خطرناک است. سیستم بدن این پروتئین همانند سایر پروتئین ها است و چیزی که برای همه افراد خطرناک است، خوردن کم و بیش پروتئین بر اساس نیاز روزانه بدن است!

چگونه از پروتئین آب پنیر برای افراد غیر ورزشکار استفاده کنیم؟

ورزشکاران باید بدانند که چگونه پروتئین آب پنیر مصرف کنند تا عضله سازی کنند و غلظت پروتئین را به طور موثر افزایش دهند، اما قوانین مصرف پروتئین آب پنیر برای غیر ورزشکاران چیست؟ ممکن است شما این پودر پروتئین خوراکی را با هدف افزایش یا کاهش وزن مصرف کرده باشید، اما این دلایل به این معنی نیست که شما مجاز به افزایش میزان پروتئین هستید. بدن شما در طول روز به پروتئین زیادی نیاز دارد و بیش از آن آسیب جدی به بدن وارد می کند. به طور متوسط ​​نیاز روزانه به پروتئین افراد به طور مستقیم با وزن بدن آنها مرتبط است. در ورزشکاران برای تعیین نحوه مصرف پروتئین آب پنیر به شاخص های سطح فعالیت، وزن بدن و اهداف نگاه می کنیم، اما در غیر ورزشکاران سطح فعالیت مناسب نیست. وزن بدن افراد غیر ورزشکار تعیین کننده میزان پروتئینی است که باید در طول روز مصرف کند.

هر کیلوگرم از وزن بدن فرد نیاز او به پروتئین را تعیین می کند و کمبود کالری همیشه برای افزایش یا کاهش وزن افراد ضروری است. اگر کالری بیشتری نسبت به نیاز روزانه خود با پروتئین آب پنیر مصرف کنید، اضافه وزن خواهید داشت و برعکس آن نیز صادق است. یک غیر ورزشکار با وزن 70 کیلوگرم به طور متوسط ​​روزانه 80 تا 90 گرم پروتئین نیاز دارد. خوردن پروتئین آب پنیر یک راه آسان برای دریافت پروتئین کافی است. یک پروتئین آب پنیر با کیفیت حدود 25 گرم پروتئین را در یک وعده به بدن شما می رساند!

پروتئین آبی را از یک منبع معتبر دریافت کنید

افزایش رقابت در بازار مکمل های غذایی ورزشی یکی از دلایل اصلی فراوانی مکمل های غذایی تقلبی در بازار است. سودجویان سعی می کنند با استفاده از بسته بندی های به ظاهر اصلی و با قیمتی کمتر از مکمل های اصلی، مردم را به خرید محصولات تقلبی خود ترغیب کنند. تشخیص مکمل پروتئین آب پنیر اصلی از انواع تقلبی آن آسان نیست و اگر در انتخاب دقت کافی نداشته باشید، نه تنها پول خود را از دست داده اید، بلکه به جای پروتئین آب پنیر، ماده مضری را وارد بدن خود کرده اید. با توجه به نظارت داروخانه ها، این مراکز برای خرید پروتئین آب پنیر معتبر هستند.

 

منبع: https://gomag.ir/%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%a6%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d8%a7/

دکمه بازگشت به بالا