اقتصادی

تأمین 16.500 میلیارد دلار اموال دولتی از 4 ماه مه به بورس کالا

وزیر امور اقتصادی و دارایی به زودی 16500 میلیارد دلار سهام دولتی باقیمانده در سه بانک (Tejarat ، ملت و صادرات) و دو شرکت بیمه (بیمه البرز و بیمه اعتماد امین) را در قالب صندوق سرمایه گذاری تأمین می کند. در ازای داد و ستد (ETF) “اولین واسطه گری مالی” را اعلام کرده و شروع فروش واحدهای امضاء صندوق را از شنبه آینده (14 مه) تا 31 ماه اعلام کرده است.

به گزارش رویداد برتر ، فرهاد دژپسند در سمپوزیوم با کارشناسان بازار سرمایه اظهار داشت: “بازار سرمایه جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور پیدا کرده است ، امروز بازار سرمایه به یک پناهگاه امن برای خرد سرمایه مردم تبدیل شده است. تأثیر ثبات بازار سرمایه و بهزیستی روانشناختی بودجه مورد نیاز شرکتهای بزرگ است.

وزیر اقتصاد با اشاره به راه حل های پیشنهادی برای تعمیق بازار سرمایه ، بر لزوم بهسازی زیرساخت های نرم افزاری در این بازار تأکید کرد و گفت: “در این فرصت کوتاه سعی خواهیم کرد که عرضه اولیه را افزایش داده و از ابزارهای مختلف استفاده کنیم. تامین مالی در بازار سرمایه “. باید سرمایه به عنوان سومین کریدر تأمین اعتبار اقتصاد ایران تقویت شود. هرچه مردم بیشتر جذب بازار سرمایه شوند ، باید از منابع مالی مؤثرتر ، کارآمدتر و مقرون به صرفه تر استفاده شود تا فرصت ها استفاده شود.

دژپسند با اشاره به حمایت رئیس جمهور از بازار سرمایه به عنوان بالاترین مجری کشور ، اظهار داشت: با عرضه سهام دولتی ، سازمانهای غیردولتی و بخش خصوصی ، بازار سرمایه امسال عمیق تر می شود. بنابراین ، معرفی انواع جدید اوراق قرضه ، ابزار و بورس اوراق بهادار به دستیابی به این هدف مهم کمک می کند و لازم است کمیسیون اوراق بهادار و بورس اوراق بهادار تسریع در تشکیل کمیته مشورتی برای به دست آوردن نظرات کارشناسان داشته باشند.

16.500 میلیارد دلار اموال دولت در راه رسیدن به بازار سهام

وی در ادامه به عرضه سهام دولت در سال جاری پرداخت و گفت: 16.500 میلیارد دلار باقیمانده سهام دولت در سه بانک (تجار ، ملت و صادرات) و دو شرکت بیمه (بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) در قالب صندوق سرمایه گذاری فروشندگان تجارت (ETF) به زودی به عنوان “اولین واسطه های مالی” در دسترس خواهند بود.

به گفته وزارت اقتصاد ، این مقام مسئول از آغاز امضای فروش واحدهای صندوق از شنبه هفته آینده (4 اردیبهشت) تا 31 ماهه امسال خبر داد و گفت: “برای همه خریداران این سهام ، تخفیف داریم. 20٪ ، 15٪ آن به صورت نقدی است. 5٪ از آن توسط صندوق برای تجارت واحدها نگهداری می شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم سازمان بورس و اوراق بهادار ، حمایت از حقوق سهامداران کوچک است ، گفت: تعریف ابزارهای جدید مالی و بورس ، ارائه اطلاعات و آموزش شفاف ، به عنوان راهی برای حمایت از سرمایه خود عنوان کرد و گفت: رسانه و فضای کلیدی در کشور ، با استفاده از امکانات و ظرفیت های خود ، به اطلاع رسانی و ترغیب مردم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه می پردازند.

دستور دیپسند برای تجهیز و تقویت زیرساخت های بازار سرمایه

وی با اشاره به دستور خود به مدیر جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تجهیز ، تقویت و تکمیل زیرساختهای بازار سرمایه گفت: “در ایجاد بورس هوشمند و بهبود زیرساخت های نرم افزاری بازار سرمایه ، سازمان بورس و اوراق بهادار باید سرعت ببخشند. “

رئیس شورای عالی بورس اوراق بهادار در پایان سخنان خود ، این جلسه را جلسه ای برای مخالفت با آرا و به دست آوردن نظرات و پیشنهادات خبرگان توصیف کرد و گفت: راهکارهای سازگارتر با اقتصاد کشور طراحی کنید و از آنها برای آن استفاده کنید. هدایت منابع به بازار سرمایه ، امکان اعتماد مردم به این بازار ، برای استفاده بهتر از تقویت سیستم تأمین مالی اقتصادی کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا