خبرهای کلی

ماه رمضان و کرونا – رویداد برتر

رمضان و کورونا

ماه مبارک رمضان نزدیک می شود ، شهری که جامعه مسلمان به عید خدا می روند. ماهی که در آن انسان مؤمن باید سعی کند از ناخالصی ها پاک شود و لکه را از قلب او خارج کند و آنچه را که دارد بخشود ، ببخشد که: “ما به خاطر عشق به فقرا و یتیمان و اسیران غذا داده می شویم.”

به گزارش رویداد برتر ، مصطفی هاشمی در ادامه دفتر تحریریه روزنامه شارژ نوشت: “نگاهی به چقدر روزه و افطار در کشورهای اسلامی و کشور ما وجود دارد ، به ما نشان می دهد که ما از تعالیم اسلامی در روزه گرفتن چقدر فاصله گرفته ایم.” ما با بعضی از کشورهای عربی ارتباط نداریم که برخی از جوامع در آن روزها می خوابند و شب را می گذرانند و شب را صرف خوردن و آشامیدن می کنند. در دهه 90 ، من در ماه مبارک رمضان تعطیلات را در یکی از کشورهای عربی جشن گرفتم. وقتی او تهران و فعالیت های مردم را دید ، به قول استاد سعدی ، انگشت خود را با تعجب گاز گرفت ، که تعجب آور است! در کشور ما مردم روزها می خوابند و هیچ خبری از کار در ماه رمضان نیست! می خواهم کمی به کشور ما توجه کنم. شایان ذکر است که در آموزه های اسلامی ، در این بهار به قرآن دستور داده می شود که عبادت کنند ، کار مردان را انجام دهند و مردم روزه را تغذیه کنند (که البته این غذای همه و همیشه است). فقط طبیعی است که برنامه های مذهبی صادق سمیه در این ماه افزایش یابد و علاوه بر پاداش روزه ، افراد روزه دار نیز تلاوت قرآن می کنند. اگر نگوییم که از دانش اسلامی فاصله دارد ، باید بگوییم که با آن مطابقت ندارد.

همه ما می دانیم که در شهرهای متوسط ​​و بزرگ در ساعاتی قبل از افطار ، در مراسم افطار ترافیک زیادی از شتاب دهنده ها انجام می شود که رسیدن به سفره افطار گاهی اوقات تا یک ساعت طول می کشد. گاهی اوقات شخصی از افطار به شرق تهران می رود و در همان حال نمی داند چه کسی مستحق افطار در همسایگی خود است و فراموش می کند که “الجار قبل از الدر” ، همسایه اولویت خود را دارد. در طی این ماه ، هنگامی که همه باید حداقل یک وعده غذایی را کاهش دهند و آنچه را که شایسته آن است به او بدهند ، رژیم غذایی معمولاً افزایش می یابد و گاهی اوقات اضافه وزن می کند ، در حالی که باید روزه گرفتن طبق اصول کاهش یابد.
البته در گوشه و کنار شهر ، معتقدین و نیکوکاران را می بینیم که افطار را در کنار خیابان بعثت پخش می کنند و عابران را سرگرم می کنند و بدون هیچ گونه تبعیضی با نان و خرما یا نان و پنیر یا یک کاسه ظروف سرگرم می شوند. چه یک سنت خوب و چه کردار نیکویی.
علاوه بر این جنبش زیبا و زیبا ، افطارهای بسیار مفصلی در سالن ها ، کافه ها ، هتل ها ، دفاتر و سایر مکان های تجمع برگزار می شود. iftars که بوی کلاس ، بخش و سیاست و بعضی اوقات هر روز از ماه مقدس یک نفر از یک سالن به سالن دیگر است. هتل به بار باران دعوت شده است و حتی یک شب با خانواده امکان تأمل در زمان افطار را ندارد که زمان بسیار سفارشی است.
در چنین شام های افطاری ، که غیر معمول نیستند ، ابتدا روزه خود را می شکنند. نان ، پنیر ، مغز گردو ، سبزیجات ، کدو سبز ، بامیه ، خاکستر ، کرفس ، حلوا و خرما خورده می شوند و خدمه زمان تنظیم جدول افطار را تعیین می کنند. بعد از یک ساعت ، وقت شام است. سالاد و بعضی از انواع غذا و شیرینی و….
افطار یک طبقه خاص ، افطار یک خانواده ، افطار یک جمعیت خاص ، افطار یک اتاق خاص ، افطار اصولگراها ، افطار اصلاح طلبان ، افطار اصلاح طلبان ، افطار چنین وزارتخانه هایی و اینگونه و افطار شخص چنین و به گونه ای که همه به فقرا تغذیه می کنند! و اگر پول حلال باشد ، که معمولاً این اتفاق نمی افتد و تا حدودی به خزانه مربوط می شود ، مشخص نیست که مصرف آن چیست. Iftars که می آیند و می روند حداقل سه تا چهار ساعت بهترین زمان را برای رفتن به عبادت ، خودسازی ، مراقبه ، دعا و خدمت به دیگران از دست می دهند.
مشاهده جدول هایی مانند غذا و افطار یکی از انحرافاتی است که ریشه در خود زراعت ، ریاکاری و اخلاق ماکیاولی دارد و از آموزه های اسلامی فاصله گرفته است. یادم است که یکی از ائمه جمعه ، مطابق آنچه گفته شد ، موجب شادمانی مؤمنان (ورود سردار) است. آیا ورود به سرور به معنای کمک به مؤمنان و از بین بردن غم و اندوه از قلب آنها است یا این به معنای استفاده از کلمات مبتذل برای خنده آنهاست؟
متأسفانه در سالهای اخیر مشاوره و دلسوزی به دلسوزان امکان پذیر نیست ، اما امسال به لطف ویروس بسیار کوچک دیگری ، هیچ خبری در مورد این افطارهای پراکنده و بی فایده زمان و ذهن نیست.
من آموخته ام که بسیاری از افراد که روزه خود را به اهداف مختلفی از جمله نیت های خوب می شکنند امسال را به فقرا اختصاص داده اند و به نظر می رسد ماه رمضان امسال زمانی خواهد بود که مردم صدای بهشت ​​را می شنوند یا می خوانند. روی میزهای خانه هایشان آنها فراتر از همسایگان خود نیستند و مازاد خود را با فقرا و نیازمندان تقسیم می کنند. خوب است که سنت یک افطار ساده در خیابان فراموش نشود و همچنین خوب است که هنگام افطار ، دعای دعا داده می شود و نماز توسط مساجد پخش می شود.
آیا لازم است به جای تسلیم کلام خدا و آموزه های ائمه و دانشمندان واقعی ، خودمان را وادار به تسلیم ویروسی بنام کرونا کنیم؟ چه فایده ای دارد اگر وب سایت با هر چیز دیگری که در آنجاست “مخلوط شود”؟ ماه مبارک رمضان امسال.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا