ورزش

آغاز تمرینات اسکی‌بازان معلول برای سهمیه پارالمپیک

رئیس انجمن اسکی معلولین از آغاز تمرین اسکی برای معلولان در پیست اسکی توچال خبر داد و گفت: این آموزش تا اول تیرماه ادامه دارد که برف در پیست وجود دارد.

عیسی ساوه شمشکی در گفت و گو با رویداد برتر ، اظهار داشت: “با اجازه ما از مرکز تاج گذاری وزارت ورزش و جوانان ، تمرین اسکی بازان را در پیست اسکی توچال در پایتخت آغاز کرده ایم تا آموزش اسکی بازان را نیز آغاز کنیم.” در اوایل ماه ژوئیه ، هنگامی که بارش برف در مزرعه وجود دارد ، ما همچنان مشاهده خواهیم کرد که اوضاع در مورد این بیماری چه خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه جدول زمان بندی فدراسیون جهانی برای شروع مسابقات بین المللی و جهانی در سال 2020 هنوز مشخص نیست ، انتظار داریم اطلاعاتی از کمیته بین المللی پارالمپیک برای آماده سازی برای مسابقات سهمیه پارالمپیک زمستانی که از ژانویه امسال آغاز می شود ، داشته باشیم.
شمشکی افزود: “مسابقات پارالمپیک زمستانی در رشته های کوه های آلپ ، اسنوبورد و کشتی کویری قرار است در مارس 1400 در چین برگزار شود. امیدواریم که شرایط بیماری عروق کرونا قلب به گونه ای باشد که امسال مشکلی در شرکت در مسابقات سهمیه ای نداشته باشیم.”
رئیس انجمن اسکی بازان دارای معلولیت خاطرنشان کرد: امسال ، پس از مشخص شدن در کدام مسابقه سهمیه ای که می توانیم در آن شرکت کنیم ، سعی خواهیم کرد مسابقات سهمیه پارالمپیک زمستانی را برگزار کنیم. البته اگر وضعیت جهان با توجه به این بیماری عادی شود.

شمشکی اظهار داشت: در دوره قبلی 5 سهمیه پارالمپیک زمستانی در اسنوبورد و اسکی کراس کشور را کسب کردیم اما امسال قصد داریم این تعداد را به 9 سهمیه در اسنوبورد ، کوهپیمایی و اسکی کراس کشور افزایش دهیم و مسیر را بسیار موفق تر کنیم. زودتر
وی افزود: برای بهبود رنگ اسکی بازان دارای معلولیت و به دست آوردن سهمیه مستقیم ، کمیته ملی پارالمپیک باید شرایط را برای حضور اسکی بازان در مسابقات جهانی فراهم کند. تا به امروز ، ما فقط در مسابقات بین المللی شرکت کرده ایم و نتوانسته ایم در جام جهانی شرکت کنیم.
سرانجام ، رئیس انجمن اسکی بازان معلول از افزایش چشمگیر تعداد اسکی بازان زن در چهار سال تأسیس آن خبر داد و اظهار داشت: خانمها ، ما شاهد افزایش اسکی برای افراد دارای معلولیت در سطح بین المللی هستیم.
پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا