اقتصادی

نفت شیل آمریکا تهدیدی برای احیای بازار جهانی

بازار جهانی نفت تحت تأثیر قیمت بارانی قرار گرفته است ، اما این صدمه هیچگاه شدیدتر از صفح ایالات متحده نبوده است ، که در آن شاخص متوسط ​​وست تگزاس به 40 بشکه در ماه گذشته سقوط کرد.

به گزارش رویداد برتر ، سقوط بهای نفت نتیجه کاهش شدید تقاضای جهانی ناشی از شیوع ویروس تاج بود که در اثر جنگ قیمت بین عربستان و روسیه تشدید شد. با افزایش عرضه از دو تولید کننده اصلی ، اشباع تأمین در بازار جهانی نفت افزایش یافته است و کمبود مخازن ذخیره نفت تا امروز ادامه دارد.

پس از آسیب رساندن به بازارهای جهانی نفت ، منطقه پرمین تگزاس با موجی از ورشکستگی شرکت ها و اخراج اجباری کارگران نفت مواجه شد. مطابق آمار Houston Chronicle ، تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده نسبت به سال گذشته 62 حلقه کاهش یافته است و اکنون برابر با تعداد دکل های حفاری در سال 2009 یک دهه پیش است. در آمریکای شمالی چاه ها و تولید نفت به طور کلی بسیار سریعتر از آنچه پیش بینی تحلیلگران پیش بینی شده بود بوده است و این صنعت با حذف 1.7 میلیون بشکه در روز از تولید نفت به قیمت های پایین پاسخ خواهد داد. این بازار تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داشت. کمیسیون اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارشی جدید پیش بینی کرده است که تولید نفت در منطقه تخته سنگ در ماه ژوئن 7000 بشکه در روز کاهش می یابد و به 7.822 میلیون بشکه در روز می رسد. به دلیل کاهش تولید ، بازارهای نفت در ایالات متحده و در سراسر جهان نشانه هایی از پیشرفت را نشان می دهند. هفته گذشته عربستان اعلام کرد که روزانه یک میلیون بشکه دیگر در کاهش تولید ژوئن کمک خواهد کرد و تولید کل آن به 7.5 میلیون بشکه در روز می رسد. امارات و کویت بلافاصله اعلام کردند که تولید را 180،000 بشکه در روز افزایش می دهند. تصمیم اخیر این کشورها علاوه بر کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز ، توسط گروه اوپک پلاس تصویب شده و از ابتدای ماه اجرا شده است.

با کاهش تولید در خاورمیانه و رکود اقتصادی در منطقه تخته سنگ ایالات متحده ، بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده بازارهای نفت خوش بین هستند و حتی تحقیقات انرژی Ristad پیش بینی می کند تا سال 2025 پنج میلیون بشکه نفت در روز وجود داشته باشد. او انجام داد.

سوال بزرگ این است که آیا تولید کنندگان ایالات متحده می توانند با ادامه تولید چاه های بسته یا پر کردن مهارت های نیمه تمام ، روند پاسخگویی به روند تولید نفت را کاهش دهند. چنین اقدامی تهدیدی جدی برای بازار جهانی نفت است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا