اقتصادی

ادامه کاهش طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در بازارهای جهانی روز جمعه به دلیل سقوط دلار آمریکا به زیر 1800 دلار کاهش یافت.

به گزارش رویداد برتر ، هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 1799.46 دلار رسید که بدترین عملکرد هفتگی از اواسط ماه ژوئن است. در بازار آتی آمریکا ، هر اونس طلا 0.4 درصد کاهش یافت و به 1802 دلار و 50 سنت رسید.

به گفته استفان اینس ، شرکت مدیریت دارایی SPI ، اگر داده های ماهانه اشتغال ایالات متحده پس از سازگاری بانک مرکزی ایالات متحده با محرک های مالی مطلوب باشد ، بازارهای حساس به علاقه مانند طلا نگران کننده خواهد بود. در نتیجه ، در حال حاضر شاهد کاهش ریسک هستیم. با این حال ، سقوط کامل طلا بعید به نظر می رسد و احتمال دارد که حمایت را در 1790 دلار حفظ کند.

پس از آنکه ریچارد کلاریدا ، یکی از مقامات فدرال رزرو ایالات متحده ، گفت که شرایط افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2022 فراهم می شود و بانک مرکزی می تواند برنامه خرید اوراق قرضه خود را در سال جاری تنظیم کند بازارها دچار آشفتگی شدند. کریستوفر والر ، یکی از مقامات فدرال رزرو ایالات متحده ، نیز هشدار داد که با بهبود اقتصاد و بهبود بازار کار می توان سیاست های محرک را زودتر تنظیم کرد.

شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافت و باعث گران شدن طلا برای خریداران غیر آمریکایی شد.

رویترز گفت که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده توسط وزارت کار بعد از ظهر جمعه منتشر می شود.

ذخیره طلای بزرگترین صندوق طلای ETF جهان ، SPDR Gold Trust ، روز پنجشنبه به 1027.61 تن کاهش یافت.

در سایر فلزات گرانبها ، نقره برای تحویل فوری 25.12 دلار بود. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 2652.93 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 1.001.66 دلار رسید که بزرگترین افت هفتگی از ماه ژوئن است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا