ورزش

هیچ فرزندی از قشر مرفه در فوتبال موفق نشده/ روپایی زدن ملاک داشتن استعدادنیست

طبق این گزارش شفافمهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با ورزش و مردم ، در مورد وضعیت فعلی فوتبال اساسی ایران گفت: “اوضاع در گذشته بهتر شده است. اشرافی بیشتر بود. وقتی فوتبال ایران حرفه‌ای شد ، بسیاری از مسائل حذف شد.” در گذشته ، بستن باشگاه های بزرگی مانند ره آهان ، بانک ملی و هما خیلی بهتر بود. بیشتر کارها درمورد کسب درآمد است.

وی افزود: در گذشته 12 یا 13 بازیکن در آلمان داشتیم اما اکنون کره و ژاپن ما را جایگزین کرده اند. در 20 سال گذشته ژاپن جای خود را با ما تغییر داده است زیرا آنها در فوتبال پایه سرمایه گذاری کرده اند. آیا ممکن است که در تیم های اصلی خود سرمایه گذاری کنیم ، اما اصلاً در این زمینه سرمایه گذاری نمی کنیم؟

وی گفت: “وقتی فوتبال بازی می کردیم ، همه مخالف فوتبال بودند.” بسیاری از افراد از این امر بهره می گیرند. تیم هایی هستند که به مربی می گویند این تیم را هدایت کند و آنها شرایط مالی خوبی ندارند و افرادی نیز هستند که شرایط مالی خوبی دارند و استعدادی از فوتبال را با هزینه هایی که برای فرزندانشان می کنند جایگزین می کنند. باید باشد از افراد نخبه مراقبت می کند. بسیاری به من می گویند که ما در تیم ها آزمایش کرده ایم و پذیرفته نشده ایم زیرا پول در آن تیم ها نداریم. فوتبال برای فقرا ضعیف است ، هیچ کودکی از ثروتمندان در فوتبال موفق نشده است.

وی در خصوص برنامه اروپا برای تیم های اصلی گفت: در اروپا روز قبل از بازی تیم های بزرگسالان تیم های اصلی به مصاف هم می روند اما در فوتبال آسیا این امر به دلیل مشکلات مالی امکان پذیر نیست و باید آن را پیاده سازی کنیم. این برنامه در لیگ ما است ، به طوری که اگر تیم هایی مانند پرسپولیس ، سپاهان ، ذوب آهن بازی کنند ، تیم های اصلی آنها با هم بازی می کنند.

مهدوی‌کیا در خصوص روند موفقیت در دوره های اساسی گفت: “روندی که باید برای تعیین استعداد در تیم های اصلی انجام شود بسیار طولانی است ، هیچ ضمانتی برای این اتفاق وجود ندارد.” از 16 سالگی گفته می شود که یک کودک می تواند فوتبالیست شود. نمی توان گفت کودکی بین 10 تا 11 سال دارد که در فوتبال موفق است و ما این را در آکادمی خود آزمایش کردیم.

او آماده است امیر حسینی حاجی زاده ، یک فوتبالیست با استعداد از اردبیل ، گفت: “ما با تیم پایه کیا در اردوی اتریش بودیم. آنها پسرم اردبیلی را به من آوردند که در آن روزها بسیار مشهور بود. او بیش از 7 ، 8 پوند اضافه وزن دارد که دارای افسردگی زیادی است. زیرا در برنامهمتفاوت است نشان داده شد و رهایی آنها با دو دست شکسته حاضر بودند. او سپس با آزمایشاتی که از او انجام دادیم وزن کم کرد و هنوز هم هست دانشگاه ما آماده هستیم در آن زمان شایعه شده بود که این 9 ساله می خواست به رئال مادرید منتقل شود. شما نمی توانید بگویید که با استعدادی در فوتبال استعداد دارید ، شاید آقای درویشی (یک بازیکن فوتبال نمایشی) باید در بارسلونا بازی کند. رقابت وقتی شروع می شود که کارهای تاکتیکی را روی زمین انجام دهیم. وقتی آنها 16 ساله می شوند ، مشخص می شود که آیا آنها می توانند از نظر فهم فوتبال فوتبالی شوند. مهمترین چیز این است که شخصیت فوتبالیست شکل می گیرد.

وی افزود: کودکانی هستند که به عنوان فرزندان با پدران خود تمرین می کنند ، اما وقتی بزرگ شدند ، به دلیل افسردگی از فوتبال دست کشیدند.

در مورد آرات حسینی ، مهدوی کیا گفت: “من دوست دارم به صورت جامع صحبت کنم. دنیای مجازی خانواده ها را تحت تأثیر قرار داده است.” من خوشحالم که فرزندان این کشور موفق خواهند شد. من همیشه می گویم که آنها نباید به بچه ها فشار بیاورند. برخی از مردم می گویند فرزند ما خیلی تلاش کرده است و اکنون افتاده است. اینگونه نیست که آن بچه ها با استعداد نیستند. شاید آنها بهترین تلاش خود را کرده اند و این چقدر است که می توانند انجام دهند. ما در حال حاضر مشغول تماشای بچه ها با آرامش کار خود هستیم. ما باید به بچه ها اجازه دهیم که کودکی خود را داشته باشند. شکی نیست که آرت استعداد دارد. من خودم در انگلیس هستم. امیدوارم در سالهای آینده خبرهای بهتری از او بشنوید.

دکمه بازگشت به بالا