سلامت و دانش

کاهش ۳۲ درصدی آمار مرگ و میر کرونا در تهران

فرمانده مرکز تاج گذاری کلانشهر در تهران تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس در تهران را 32 درصد کاهش داده است.

به گزارش رویداد برتر ، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 165 بیمار در بخش عادی بیمارستان استان تهران بستری شده اند که نسبت به روز قبل 1.5 درصد کمتر است و 61 بیمار در بخش های ویژه بستری شده اند. از روز گذشته اختلاف آماری معنی داری مشاهده نشده است.

وی گفت: 292 بیمار از بیمارستان های تهران مرخص شده اند که 32 درصد در تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب از روز قبل کاهش یافته است.

زالی از کاهش نسبی در آمارهای اخیر به عنوان نتیجه رفتار خوب شهروندان تهرانی که به اصول بهداشت شخصی ، پروتکل های بهداشتی و به ویژه وجود سالمندان کم خطر یا بیماران در شهر توجه می کنند ، یاد کرد. این نتیجه بدست آمده است و با ادامه چنین رفتاری می توانند نقش مهمی و ارزشمندی در حفظ وضع موجود بازی کنند.

برای دستیابی به نتایج بهتر ، روند نزولی آمار را ادامه داده و از تغییر در رشد آماری جلوگیری کنید ، به مواردی که باعث کاهش شیوع بیماری می شود ، و آمار مربوط به بیماران بیمارستان توسط مردم و شهروندان رعایت کنید.

فرمانده مرکز ضد تاج در کلانشهر تهران گفت: این نگرانی ها همچنان ادامه دارد و هیچ مدرک علمی و قانع کننده ای در مورد تضعیف ویروس تاج وجود ندارد.

زالی پیروی از بهداشت شخصی و ماندن در خانه به عنوان افراد پرخطر را دو عامل مهم در کاهش آمار در روزهای اخیر عنوان کرد و افزود: این رویدادها می تواند باعث افزایش تعداد مددجویان در بخش بیمارستان شود.

وی مهمترین مشکل و تهدید اپیدمی را تحمل در برابر بیماری دانست و قابل تصور است که این بیماری مهار شود و اضافه کرد: “ما می دانیم که مردم از این محدودیت ها خسته شده اند ، اما باید بدانند که حفظ زندگی و سلامتی و فرزندانشان است. منوط به رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، فرمانده مرکز تاج گذاری کلانشهر تهران در پایان گفت: اگرچه آمارها در یک شیب جزئی رو به زوال است ، اما مسئله اصلی حفظ وضعیت فعلی و رسیدن به نقطه مطلوب است. رعایت دقیق بهداشت شخصی ، پیروی از پروتکل های بهداشتی و به ویژه جلوگیری از ترافیک غیر ضروری.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا