ورزش

نکات مهم درباره گرمازدگی در کوهنوردی

با توجه به هوای گرم و اشتیاق کوهنوردان ، گرما یکی از عواملی است که در فصل تابستان برای کوهنوردان ایجاد مشکل می کند.

به گزارش رویداد برتر ، به دلیل گرمای هوا و فعالیت های کوهنوردی ، بهتر است از گرمای کوهنوردی چند نکته را بدانید. گرمایش در کوهستان اضطراری است. این بدان معنی است که اگر به عنوان یک کوهنورد گرم شدید ، باید سریع از آن مراقبت کنید. اگر این مشکل را جدی نگیرید ، ممکن است مشکلات جدیدی ایجاد شود که قطعاً می تواند باعث سقوط کوهنورد شود.
علاوه بر این ، در صورت گرم شدن در کوهستان ، احتمال مرگ در مراحل حاد نیز بسیار زیاد است ، بنابراین اگر اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهید ، حداقل باید اصول رفتارهای امداد را بدانید تا از بروز بحران جلوگیری کنید.
بخش های گرمایش در کوهنوردی:

گرفتگی عضلات
تعریق به دلیل گرمای خارجی و داخلی بدن افزایش می یابد و بدن آب و نمک زیادی از دست می دهد. بیشتر کوهنوردان فقط از آب تمیز و بدون جایگزین کردن نمک استفاده می کنند. عدم تعادل نمک داخل سلول باعث گرفتگی و درد عضلات می شود و این اولین قدم در گرمازدگی در کوه ها است.

خستگی
با کاهش مقدار نمک در خون ، گرمای بدن افزایش می یابد و آب بیشتری از بدن خارج می شود. در این حالت سردرد و سرگیجه شروع می شود و بدن رفلکس های جدیدی به بدن می دهد و هشدار می دهد. ممکن است بی اختیاری مدفوع و ادرار وجود داشته باشد ، یک اختلال روانی خفیف که حتی می تواند بر گفتار تأثیر بگذارد.

حمله گرما
با وخیم تر شدن شرایط اول و دوم ، کم آبی و کم آبی شدید بدن ، قسمت هایی از بدن عملیاتی می شود و فرد از سکته گرما رنج می برد ، آسیب به اندام های شدید مانند کلیه ها و کبد می رسد که در نهایت منجر به مرگ می شود. صاحب آن است

اگر در طول تابستان در کوهنوردی در کوهستان این علائم را تجربه کردید ، به احتمال زیاد تب دارید و برای جلوگیری از بروز مشکلات جدید و جدی تر باید قدم بردارید.

درمان و کمکهای اولیه
اولین کاری که می توانید به عنوان همراه خود انجام دهید ، قرار دادن حادثه در مکان خنک و سایه دار است. سپس تصادف را روی یک سطح صاف قرار دهید و کیسه را زیر پاهای خود قرار دهید تا پاهای شما بالاتر از سر شما باشد و خون رسانی به مغز شما راحت تر باشد. در مرحله آخر ، مصدوم را تنها بگذارید و اطمینان حاصل کنید که هوای تازه به مصدوم برسد.

به دلیل تمایل زیاد به کوهنوردی در تابستان ، بهتر است نکات مربوط را بیاموزید و تا حد امکان نتوانید بدون دانش صعود کنید.
پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا