اقتصادی

رکوردشکنی های تسلا ادامه دارد

تسلا به دهمین شرکت با ارزش ایالات متحده تبدیل شد.

ارزش سهام گروه خودروسازی تسلا که در روز دوشنبه معامله شد نیز افزایش یافت تا رکورد جدیدی در تاریخ این شرکت نسبتاً جوان تعیین کند ، به طوری که تسلا موتورز به ارزش بازار 330 میلیارد دلار رسید. با توجه به محبوبیت بالای این شرکت ، سهام آن در قالب شاخص S&P 500 بورس اوراق بهادار نیویورک ارائه می شود. در حال حاضر ، شاخص کامپوزیت Nasdaq شامل سهام شرکت می باشد.

تا پایان هفته گذشته ، این مارک 321 میلیارد دلار ارزش داشت ، اما تنها در یک روز 12 درصد افزایش یافت. تسلا اکنون دهمین شرکت با ارزش در ایالات متحده است و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که رتبه تسلا در بین غول های آمریکایی دوباره بهبود می یابد.

تسلا موفق شد با وجود تأثیر غیرقابل انکار تاج و تأثیر آن بر تقاضای جهانی ، برای چهارمین دوره متوالی سودآوری مثبت را حفظ کند ، در حالی که بسیاری از شرکتهای بزرگ دیگر متحمل خسارات زیادی شدند.

تنها در یک ماه ، ارزش سهام این شرکت 40٪ افزایش یافت و تولید در کارخانه های تسلا از 90،000 اتومبیل فراتر رفت ، 20،000 بیشتر از آنچه قبلاً تخمین زده بودند.

ماه گذشته ، تسلا از تویوتا پیشی گرفت تا از نظر ارزش بازار بزرگترین خودروساز جهان شود. در نتیجه افزایش پی در پی سهام تسلا ، الون مسک ، بنیانگذار و مدیرعامل خودروساز ایالات متحده آمریکا به 59.1 میلیارد دلار رسیده است و او را به عنوان هفتمین مرد ثروتمند جهان پشت وارن بافت بدست آورده است. علاوه بر تسلا ، موسك شركت مشهور فضايي SpaceX را تأسيس كرد ، كه ماه گذشته يك محموله را به فضا پرتاب كرد.

در ژوئیه 2003 تاسیس شد ، گروه خودروسازی تسلا ، که مقر آن در کالیفرنیا است ، در درجه اول در وسایل نقلیه اتومبیل و برقی فعال است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا