خارجی

شگفتی سعودی‌ها از قدرت موشکی انصارالله/ محور مقاومت قدرت خود را به رخ آمریکا و متحدانش می‌کشد

المیادین در گزارشی گفت: “نتایج یک مطالعه علمی توسط گروهی از محققان و کارشناسان مرکز تحقیقات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن نشان می دهد که موشک های بالستیک مورد استفاده انصارالله در جنگ یمن در واقع مانور موشکی بوده که موجب ایجاد تنش و تنش می شود.” استراتژی بین دو کشور رشد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی کلید حل بحران یمن نیست


براساس این گزارش ، نتایج تحقیقات نباید مبتنی بر علم و فقط ماهیت آماری باشد ، بلکه از جزئیات فنی و تاکتیکی در زمینه جنگ افزار موشکی ، امکانات و خصوصیات عمومی چشمگیر است و نباید از جنبه استراتژیک تحقیق غافل شد. تحقیقات در مورد قابلیت های موشکی یمن می تواند به طور غیرمستقیم بر استراتژی امنیت ملی ایالات متحده تأثیر بگذارد و نقاط ضعف سیستم های هواپیمای ایالات متحده ، به ویژه پاتریوت را در مورد موشک های بالستیک سنتی یمن برجسته کند. این سیستم ها به قدری بی قدرت هستند که نمی توانند از تجهیزات حیاتی و استراتژیک متحدین ایالات متحده در برابر حملات موشکی دفاع کنند.

حمله موشکی یمن

در این گزارش آمده است: “حساسیت این تحقیق قابل پنهان نیست ، و شکی نیست که اکثر محققان نتایج به خصوص غربی ها حساس هستند ، زیرا مرکز تحقیقات استراتژیک Bigen در مدت زمان کوتاهی می گوید”. اسرائیل ظاهر شده است براساس گزارشی که در رسانه های غربی و منطقه ای گزارش شده است ، تل آویو بارها و بارها سعی در خنثی کردن پروژه موشکی حزب الله داشته است ، زیرا این جنبش می توانست حتی بدون پهپاد به عکس های هوایی منجر شود. با یک مزیت خاص به پایان می رسد. این بدان معنی است که موشک های پرتابه بسیار پیشرفته می توانند عملیات موفقی را انجام دهند و هر موقعیتی را که “در آنها قفل شده است” هدف قرار دهند.

المیادین نوشت: “با مقایسه دو تحقیق ایالات متحده و اسرائیل ، می توان نتیجه گرفت که برای آمریکایی ها و اسرائیلی ها محور مقاومت به ویژه در یمن ، لبنان و البته جمهوری اسلامی ایران از توانایی های ارزشمند نظامی و موشکی برخوردار است که قابلیت استفاده دارد قابلیت موشکی. ” هر هدفی را بیابید و در تنش ها و رویارویی های منطقه موثر باشید.

تحقیقات ایالات متحده نشان می دهد موشک های یمنی قدرت انتقال درگیری به خاک ائتلاف سعودی را دارند.

مرکز تحقیقات ایالات متحده توضیح می دهد که چگونه مانور یمن از موشک های بالستیک به عنوان بزرگترین و دشوارترین مانور در تاریخ مدرن استفاده می کند. این نتیجه گیری بسیار دقیق است ، زیرا جنگ پنج ساله و نیم یمن شاهد گسترده ترین مقابله موشکی از نظر اندازه جغرافیایی مناطق مورد نظر و نوع موشک ها (بالستیک تاکتیکی ، بالستیک استراتژیک ، پرتاب های تاکتیکی یا استراتژیکی مانند موشک های دریایی) است. ولت این اهداف از داخل شامل مرز یمن و فضای داخلی یمن در داخل و در اعماق کشورهای متجاوز (عربستان سعودی و امارات متحده عربی) است. اخیراً با توجه به شرایط جغرافیایی از انواع موشکهای معمولی راداری و هواپیماهای بدون سرنشین کم پرواز استفاده کرده ایم. هواپیماهای بدون سرنشین یمنی توانستند اهداف استراتژیک و حساس را در خاک عربستان سعودی با موفقیت هدف قرار دهند.

پهپاد یمنی Qasef 1

المیادین همچنین نوشت که تحقیقات ایالات متحده در مورد موشک های یمنی نشان می دهد که آنها قدرت انتقال درگیری به خاک کشورهای ائتلاف سعودی را دارند. در آغاز جنگ ، آنها فکر می کردند که می توانند جنگ را به سرعت خاتمه دهند ، اما در کمال تعجب ، این درگیری عمیق تر شد و به طور غیر منتظره توانایی موشکی آنها را به چالش کشید.

این گزارش می افزاید: “این یک نگرانی جدی است که متحدین ایالات متحده و منطقه سپر کافی در برابر فعالیت های ضد موشکی یمن پیدا نکنند و مقیاس درگیری حساس تر و گسترده تر شود.” سایر مؤلفه های محور مقاومت نیز در صورت ورود به این تقابل می توانند قدرت رو به رشد خود را به ایالات متحده و متحدان آن نشان دهند و احتمالاً هنگامی که آنها قلمرو سعودی را هدف گرفتند ، رویارویی مستقیم با اسرائیل نشان خواهند داد.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا