خبرهای کلی

ایران قدرتمندترین کشور محور مقاومت است

حسن نصرالله ، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان ، در سخنرانی جمعه جهانی روز قدس گفت: “روز القدس مسئله ایدئولوژی ، انسانیت و اخلاق است.”

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود تأکید کرد: باید در ابتدا بگویم که برخلاف برخی شایعات ، من بیماری عروق کرونا ویروس ندارم و علائم این بیماری را نیز ندارم. در این سخنرانی ، من در مورد مسئله فلسطین ، مذاکرات در مورد تعیین مرزهای دریایی و مانور نظامی که توسط اسرائیلی ها انجام می شود صحبت خواهم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: “در مورد مسئله فلسطین ، باید بگویم که فلسطینیان به ادعای حقوق خود ادامه می دهند و قصد تسلیم القدس را ندارند.” این اصل برای مردم فلسطین است.

سید حسن نصرالله یادآور شد: مقاومت فلسطین مشروعیت دارد. مردم فلسطین مقاومت را مشروعیت می بخشند. فلسطینی ها هرگز سرزمین و مقاومت خود را تسلیم نکردند. آنچه اکنون در فلسطین و به ویژه شیخ جراح در حال رخ دادن است ، این ادعا را اثبات می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: صهیونیست ها معتقد بودند که یک حالت ناامیدی و ناامیدی بر فلسطینیان حاکم است و با وجود ادامه محاصره و فشار اقتصادی ، شهروندان فلسطینی تسلیم می شوند. با این حال ، واکنش و مقاومت فلسطینی ها برای اسرائیلی ها غافلگیر کننده بود.

سید حسن نصرالله همچنین اظهار داشت: درخواست من از گروه های مقاومت فلسطین این است که به احتمال مقاومت پایبند باشند ، زیرا این احتمال باعث تغییر قوانین درگیری در آینده می شود. در عین حال معتقدم ثبات محور مقاومت در منطقه بسیار مهم است و تأثیر بسزایی در نبرد با دشمن صهیونیستی دارد.

دبیرکل لبنان حزب الله در بخشی دیگر از سخنان خود به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: “همه محاسبات ایران قطع شده است.” جمهوری اسلامی ایران اکنون در معرض خطر است زیرا تلاش های اسرائیل برای جنگیدن آن بی نتیجه مانده است. به نظر می رسد تلاش برخی کشورهای عربی در این زمینه نیز ناکام مانده است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ایران در حال حاضر قوی ترین و قدرتمندترین کشور در محور مقاومت است و تمام محاسبات و معادلات ایالات متحده و صهیونیسم مربوطه در بن بست قرار دارد.

وی یادآور شد: یکی از محاسبات آمریکایی ها و صهیونیست ها برای جمهوری اسلامی ایران این بود که تهران برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد. این اتفاقی است که هرگز نیفتاده و تکرار نمی شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: “بیشترین پاسخ به عملیات خرابکاری در نیروگاه هسته ای نطنز افزایش سطح غنی سازی بود ، همانطور که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است ؛ چیزی که اسرائیلی ها را ترساند.

وی گفت: “در مورد مسئله فلسطین ، باید بگویم كه فلسطینیان به ادعای حقوق خود ادامه می دهند و قصد تسلیم اورشلیم را ندارند.” این اصل برای مردم فلسطین است.

سید حسن نصرالله یادآور شد: مقاومت فلسطین مشروعیت دارد. مردم فلسطین مقاومت را مشروعیت می بخشند. فلسطینی ها هرگز سرزمین و مقاومت خود را تسلیم نکردند. آنچه اکنون در فلسطین و به ویژه شیخ جراح در حال رخ دادن است ، این ادعا را اثبات می کند.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: صهیونیست ها معتقد بودند که یک حالت ناامیدی و ناامیدی فلسطینیان را غرق می کند و با وجود ادامه محاصره و فشار اقتصادی ، شهروندان فلسطینی تسلیم می شوند. با این حال ، واکنش و مقاومت فلسطینی ها برای اسرائیلی ها غافلگیر کننده بود.

وی افزود: ما معتقدیم كه مردم فلسطین مستحق محافظت هستند و حقوق محروم آنها پس داده می شود. این ملت سزاوار حفظ بیت المقدس اشغالی و سرزمین مادری خود است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تأکید کرد: تجربه 40 سال گذشته نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران هرگز متحدان و متحدان خود را ترک نکرده است. ایران متحدان خود را ترک نمی کند و با آنها تجارت نمی کند.

نصرالله افزود: در حزب الله لبنان ، ما از گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و عربستان استقبال می کنیم. ما معتقدیم که چنین گفتگویی به ایجاد صلح در منطقه کمک می کند. کسانی که باید نگران مذاکرات ایران و عربستان باشند متحدان سعودی هستند ، نه متحدان تهران.

سید حسن نصرالله ادامه داد: البته سعودی ها نیز باید بدانند که ایران مقاومت یا سوریه را نمی فروشد. بنابراین ، مقامات سعودی نمی توانند از طریق روابط خود با ایران شرایط سوریه را بر تهران تحمیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: “در حال حاضر ، بحران سوریه در حال حل است.” جنگ در سوریه تقریباً به پایان رسیده است. امروزه بسیاری از کشورهای عربی با دولت سوریه در ارتباط هستند.

سید حسن نصرالله در مورد عراق نیز تأکید کرد: عراق در حال حاضر با بقایای داعش دست و پنجه نرم می کند. آنها در تلاشند تا داعش را در کشور احیا کنند. تا به امروز ، تمام تلاش های ایالات متحده برای احیای داعش ناکام مانده است.

وی افزود: در مورد یمن ، باید بگویم که این کشور مقاومت خود را بر اساس قدرت افزایش داده است. امروز رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که دیگر نمی تواند محور مقاومت را از بین ببرد. یمنی ها در هفتمین سال حمله سعودی به مقاومت ادامه می دهند. حمایت یمن از مسئله فلسطین جایگاه ویژه آن را نشان می دهد.

نصرالله ادامه داد: اسرائیل در حال حاضر بسیار نگران است و از تحولات منطقه و پیروزی های مقاومت می ترسد. رژیم صهیونیستی امروز در بحران است. بحران های داخلی رژیم صهیونیستی سر به فلک کشیده و این نشانه ضعف آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: “امروز صهیونیست ها بیشترین نگرانی را در مورد اوضاع داخلی خود دارند.” صهیونیست ها در حال حاضر به جنگ داخلی می روند و بنابراین بسیار نگران هستند.

دبیرکل لبنان ، حزب الله ، همچنین با اشاره به حمله موشکی مقاومت به نیروگاه هسته ای دیمونا در سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد: اصابت موشک در نزدیکی نیروگاه هسته ای دیمونا مورد توجه صهیونیست ها بود.

وی افزود: اسرائیل از گسترش عملیات مقاومت به کرانه باختری بسیار نگران است ، طبق آنچه گفته شد ، رژیم صهیونیستی در حال حاضر با تعدادی از بحران های داخلی و خارجی روبرو است.

دکمه بازگشت به بالا