خبرهای کلی

بهره برداری از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک ایران در نواحی مرزی

احترام ما شامل تحولات آب و خاک در کشور است

رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از افتخارات ملی ما این است که در این هفته شاهد تغییرات بزرگی در بخش های آب ، خاک و کشاورزی هستیم.

آقای روحانی سخنان خود را در افتتاح پروژه های ملی وزارت نیرو و کشاورزی در استان های ایلام و کرمانشاه ادامه داد و اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ، تنها 47 سد در کشور دیدیم و با وجود رودخانه های مرزی قبل از انقلاب فقط یک سد وجود داشت. ابی ساخته شد و سد خدادادی بود و برنامه های دیگر یعنی یعنی 28 طرح در دولت های قبلی و در این دولت ساخته شد.

رئیس جمهور با اشاره به حساسیت غذایی کشورها ، افزود: این بدان معناست که انقلاب اسلامی همواره از یک سو به امنیت غذایی از یک سو و توسعه مرزها از سوی دیگر توجه ویژه ای داشته است.

آقای روحانی اضافه کرد: “امروز می بینیم که استان های کرمانشاه و ایلام که سال ها با رنج جنگ روبرو بوده اند ، امروز شاهد تغییرات بزرگی در کشاورزی هستیم و بسیار مهم است که خودکفا شویم.”

وی گفت: “با وجود این سیستم های آبی ، شما می توانید سالانه سه بار از زمین استفاده کنید که این بسیار مهم است و مردم ما 50 روز یا دو ماه بعد این زمین را برداشت می کنند و آنها را برداشت می کنند.” دوم را افزایش دهید.

آقای روحانی با تأکید بر اینکه باید از زمین مناسب استفاده شود ، افزود: در دنیا بخش اعظم زمین باران برای محصولات زراعی تأمین می شود و اراضی آبیاری آنچنان نیست ، حدود 18٪ ، اما همین 18٪ آن نیز 40٪ مواد غذایی است. این جهان را تضمین می کند.

رئیس جمهور همچنین گفت: “با همان برنامه ای که ما در حال اجرا هستیم ، محصول موجود در این منطقه چهار برابر خواهد شد و آن توانایی ای است که امروز به آن دست یافته ایم. ما باید این برنامه ها را ادامه دهیم و با حساسیت تا آخر دنبال خواهیم کرد.” پایان دولت و کل دولت ، همه کارگزاران ، همه فرمانداران و همه مهندسان تا آخرین لحظه و ساعت ادامه دارد.

آقای روحانی از 200 پیمانکار مشغول به کار در این پروژه عظیم تشکر کرد و افزود: “یكی از مهمترین شركت ها اردوگاه خاتم الانبیاء بود كه برای همه آنها تشكر می كنم ، همچنین از همه شركت های مهندسی مشاور كه ​​41 شركت را سرپرستی و توصیه می كردند.” من از همه رهبران و همه استانداران قدردانی می کنم.

استفاده مکرر از پروژه های عمرانی علامت بزرگی برای آمریکا ، صهیونیسم و ​​واکنش است

رئیس جمهور نشانه بزرگی از استفاده مکرر از پروژه های توسعه در کشور توسط ایالات متحده ، صهیونیسم ، و واکنش این است که ملت بزرگ ایران همیشه برنده است و با مقاومت در برابر مشکلات ، سرزمین خود را هر روز ثروتمند می کند.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در ایلام و کرمانشاه در مراسم بهره برداری از برنامه های انرژی و کشاورزی در جادا تأکید کرد: تأکید کرد: در شرایط سخت تحریم ها که دشمن می تواند به زانوی ما بازگردد ، حتما برنامه های توسعه هر هفته و این هفته افتتاح شود. علاوه بر این ، ما یک پروژه عظیم توسعه آب و خاک را در بخش غربی کشور اجرا کرده ایم.

رئیس جمهور با قدردانی از کسانی که در زمینه اجرای این پروژه های مهم کار کرده اند ، اظهار داشت: بیشتر این پروژه ها به اتمام رسیده و پروژه دیگری در زمان های مختلف ، تا پایان سال و پایان دولت محقق می شود.

آقای روحانی با ابراز خرسندی از بازگشت به روستاها پس از بهره برداری از پروژه های عمرانی ، افزود: مردم از روستاها و مناطق نیازمند به شهرهای بزرگ نقل مکان کرده اند و مجبور شده اند برای زندگی به شهرها مهاجرت کنند اما اکنون مهاجرت معکوس آغاز شده است. این بسیار خوشحال کننده است

رئیس جمهور به اجرای این پروژه های عمرانی برای ایجاد تعادل جمعیتی و توسعه مناطق مرزی به ویژه با سایر کشورهای همسایه در 12 استان سرزمین اصلی اهمیت زیادی می دهد و گفت: البته پروژه های دیگری برای استان های جنوبی مانند پروژه های آب شیرین کنی است. می شود.

آقای روحانی تأکید کرد که کارخانه های نمک زدایی در این 12 استان ، سد و استان جنوبی ایجاد می شود. منابع آب و رودخانه ها نعمت های خدادادی هستند که باید از آنها استفاده کنیم. حفاظت از خاک و خاک بسیار مهم است.

رئیس جمهور از حفاظت از محیط زیست به عنوان تأثیر دیگر بهره برداری از پروژه های توسعه کمتر شناخته شده نام برد. آقای روحانی گفت: “با توسعه زمین ، کنترل رودخانه ها و احداث سدها ، محیط زیست بهتر حفظ و گرد و غبار کاهش می یابد.”

رئیس جمهور بر اهمیت ساخت سدها برای مهار سیل و نجات جان مردم تأکید کرد.

آقای روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ، از شهدا ، ایثارگران و شهدائی که در دوران دفاع مقدس کار کرده اند و جان خود را فدا کرده اند ، تبریک گفت؛ وی از شجاعت خلبانان شهید ، شیرودی و کشوری تقدیر کرد.

رئیس جمهور با اشاره به دانش این دو خلبان شهید قبل از دفاع مقدس ، گفت: در سال 1958 من برای اولین بار این خلبانان شجاع را در شهر کرمانشاه دیدم ؛ خلبانانی که جان خود را در دوران دفاع مقدس فدا کردند.

آقای روحانی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد بازگشت افراد آزاد شده و ابراز ادای احترام به خانواده های شهدا ، جانبازان و به ویژه آنهایی که آزاد بودند ، ابراز امیدواری کرد که با رفاه و خودکفایی کشورمان از خون مقدس شهدا محافظت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا