استان ها

قطعی‌های آب تبریز بر سر کمبود منابع آبی یا قطعی برق؟!

رویداد برتر / آذربایجان شرقی امروزه ساکنان کشور از جمله تبریز اغلب با قطعی آب و برق روبرو هستند که در برخی موارد به طور همزمان رخ می دهد و شهروندان تبریزی ساعتها نه برق دارند و نه آب. این که آیا قطعی آب به دلیل کمبود منابع یا قطعی برق در سیستم های تأمین آب ایجاد شده است یا خیر ، اختلافاتی است که طی دو روز گذشته بین شرکت توزیع نیروی برق تبریز و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به وجود آمده است.

روزهای گرم تابستان ، از اواسط بهار ، وضعیت سخت انرژی و دمای بالای شهرها را منعکس می کند. این روزها با افزایش دما می توانیم شاهد افزایش مصرف برق برای استفاده از تجهیزات برودتی باشیم که این امر مشکلات بزرگی را در زمینه انرژی ، به ویژه برق و آب برای ما ایجاد کرده است.

با افزایش مصرف برق ، ظرفیت مصرف برق کشور بسیار زیاد است (بیش از 65000 مگاوات) و گاهی اوقات از تولید شبکه برق کشور (کمی بیش از 50000 مگاوات) فراتر می رود ، که همچنین منجر به قطع برنامه خارج از برنامه برق می شود. شرکت برق اعلام شده است.

قابل توجه است که اگرچه شرکت برق ادعا می کند که تمام قطعی های برق طبق برنامه گزارش شده است ، اما گاهی اوقات این اتفاق خارج از برنامه و در مواقعی که مردم انتظار ندارند اتفاق می افتد.

علاوه بر قطع برنامه ریزی نشده برق در مردم در روزهای گرم تابستان ، افت فشار و قطع فشار نیز باعث افزایش نارضایتی های مردم شده است.

تبریز مدت هاست که با مشکلات آبرسانی روبرو است و مسئولان و نمایندگان مجلس می گویند یکی از بزرگترین مشکلات در این شهر تأمین آب است که در ماه های اخیر به دنبال کاهش مخازن با کاهش آب نیز مواجه شده ایم.

تبریز تنها کلانشهر است که آب در آن غیرضروری است. علت کمبود آب شهری قطعی برق است

در همین راستا ، چند روز پیش و پس از بحث خبرگزاری رویداد برتر با رئیس آب و فاضلاب شهر تبریز ، س questionsالاتی مطرح شد که با ادعای کمبود آب در شهر تبریز مغایرت داشت. بنابراین حتی به گفته این مقام مسئول ، شهر تبریز تنها کلانشهر کشور با آب پایدار و مازاد است.

بابک ابراهیمی در مورد وضعیت تأمین آب آشامیدنی در کلانشهر تبریز گفت: “در صورت عدم توقف مکرر ، چاه های تأمین آب آشامیدنی تقریباً پایدار هستند ، این بدان معناست که ما تنها کلانشهر کشور هستیم که آب اضافی آن وجود دارد.”

ابراهیمی در مورد وضعیت تأمین آب آشامیدنی تبریز طی روزهای اخیر که با قطعی هایی نیز روبرو بود ، اظهار داشت: امسال به دلیل وضعیت تأمین آب آشامیدنی شهروندان عزیز تحت تأثیر قطع مکرر برق قرار گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: این قطعی برق تأمین آب آشامیدنی مردم را برای ما دشوار کرده است اما از این نظر در مقایسه با وضعیت شهر هنوز پایدار است ، اما اگر قطعی برق به ویژه قطعی برنامه ریزی نشده برق ادامه داشته باشد ، با مشکلات بیشتری روبرو می شوند. “

فرماندار: ما از نظر تأمین آب آشامیدنی مشکل خاصی نداریم / برخی از قطعی های آب به دلیل قطعی برق است

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با معاون شرکت آب و فاضلاب ، قطعی برق در برخی از مناطق تبریز را دلیل اصلی افت فشار آب دانست و گفت: “امیدواریم شاهد کاهش مشکلات و بازگشت به شرایط عادی باشیم. در روزهای پیش رو.”

محمدرضا پورمحمدی همچنین در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در تأمین آب نداریم و علت قطعی آب در برخی از مناطق تبریز به قطعی برق مرتبط است ، افزود: همه رهبران صنعت آب و برق باید تلاش خود را انجام دهند بهترین. ما شاهد قطع شدن آب و برق در محدوده هستیم.

وی انتقال آب ارس به تبریز را راه حل اصلی و بلند مدت برای مقابله با بار آب کلانشهرها دانست و تأکید کرد که مسئولان و نمایندگان مجلس باید توجه بیشتری به ادامه این پروژه مهم داشته باشند.

معاون نظارت و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست گفت: آذربایجان شرقی یکی از استانهای مهمی است که هم اکنون از نظر بهره برداری از منابع آب در وضعیت ثابتی قرار دارد.

حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه وضعیت آب در برخی از شهرهای کشور نزدیک به بحرانی است ، اظهار داشت: تقویت زیرساخت های منابع آب تبریز و آذربایجان امری ضروری است و سعی خواهیم کرد اقدامات لازم را برای جلوگیری از آلودگی آب انجام دهیم.

پس از انتشار مقاله ، مردم گیج شدند که آیا مشکل کمبود آب داریم یا خیر. یا قطع شدن آب در این روزها با قطع برق ارتباط دارد؟ که در آخر ، ایده هایی برخلاف باورهای قبلی داشت.

شرکت برق: قطعی های اخیر آب در تبریز هیچ ارتباطی با قطعی برق ندارد!

در همین راستا و پس از بحث در مورد این موضوعات ، روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز با صدور بیانیه ای وابستگی قطعی آب به برق در روزهای اخیر را تکذیب کرد.

متن این بیانیه حاکی از آن است که روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز ضمن عذرخواهی از شهروندان محترم تبریز ، اسکو و آذرشهر به دلیل قطع برق و خواستار صرفه جویی در مصرف برق ، از خاموش شدن شبکه آبرسانی در هفته گذشته خبر داد به دلیل قطع برق و محدود بودن تأمین آب ، هیچ ارتباطی با آنها ندارند.

به گفته این شرکت ، چاه های آب آشامیدنی از لیست قطعی ها خارج شده و شرکت توزیع سخت تلاش می کند تا از پمپ های آب بزرگتر تحت قطعی برق تحت تأثیر جلسه مدیریت بحران استاندار آذربایجان شرقی جلوگیری کند. ، به جز یک مورد ، که بخشی از آن منجر به از دست دادن حفاظت شد ، شرکت قطعی عمده برق در چاه های آب را تجربه نکرد و علت قطع آن مصرف زیاد و کاهش مخازن آب بود.

طبق گفته این شرکت ، اگر چندین پمپ آب قطع برق داشته باشند که در سطح شهر و در توزیع کنندگان عمومی شرکت پراکنده هستند ، قطع برق به حدی محدود است که نمی تواند تأمین آب آشامیدنی در تبریز را تحت تأثیر قرار دهد.

در پایان این اطلاعیه این است: ما از شهروندان خردمند می خواهیم که به دلیل مشکلات موجود در بخش تولید برق و کمبود منابع آب در منطقه ، از مصرف آب و برق غیرضروری خودداری کنند و با حداقل وقفه در وزارت نیرو خدمت کنند. .

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی: قطعی آب در تبریز مربوط به قطعی برق است!

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب رقیب شرقی آذربایجان شرقی نیز در واکنش به اطلاعیه شرکت توزیع برق که در آن قطعی آب در تبریز در نتیجه قطعی برق را در نظر گرفت ، اطلاعیه دیگری صادر کرد.

متن این ارتباطات به شرح زیر است: به دنبال اعلام روابط عمومی محترم شرکت توزیع نیروی برق تبریز مبنی بر عدم وجود ارتباط قوی بین قطعی آب ، قطعی و تأمین آب جهت افزایش آگاهی و قدرت عمومی ، شایسته است ذکر اینکه تأمین آب یکی از مهمترین وظایف شرکت آب و فاضلاب استان است و قطع برنامه ریزی نشده برق از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و طی 15 سال گذشته در چند روز افزایش یافته است.

آنها همچنین اظهار داشتند که اگرچه با نظارت مداوم بر روی شرکت آب و فاضلاب و دستورات مقامات ارشد استانی ، از دیروز (پنجشنبه ، 8 ژوئیه) قطعی برق در تأسیسات تولید و تولید کاهش یافته است ، اما این کاهش شدید مخازن تأمین آب کلانشهر تبریز ، نه به دلیل قطع برق در ماه های اخیر ؛ بنابراین ، منبع تغذیه پایدار طی 24 ساعت گذشته باعث شده است که شرکت تصفیه آب و فاضلاب استان قدردانی کرده و حداقل به دو هفته زمان برای افزایش تأمین منابع تأمین مخازن آسیب دیده و در نتیجه توزیع پایدار آشامیدنی نیاز داشته باشد. اب.

بر این اساس و به دنبال توضیحات این دو شرکت ، باید منتظر بمانیم تا چه مدت مشکل آب و برق این شهر که یکی از بزرگترین نگرانی های امروز جمعیت این شهر است ، ادامه خواهد داشت و این هفته هواشناسان می گویند ما شاهد این مسئله خواهیم بود. گرمای کشور اتفاق می افتد. برش ها یا نه؟

انتظار می رود مسئولان استانی و شهرستانی راه حل های طولانی مدت برای وضعیت آب و برق استان ، به ویژه تبریز داشته باشند ، زیرا افرادی که در این شهر گذشته طولانی و درخشان در مناطق مختلف دارند ، نباید نگران تأمین معیشت اولیه باشند. اکنون نیاز دارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا