خبرهای کلی

به امام حسین(ع) به چشم مکتب و الگو نگاه کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
محسن اسماعیلی با ابراز تسلیت از برنامه اصلی شبکه کبیر امشب برای شهادت امام حسین (ع) ، یاران و فرزندان وی اظهار داشت: امام حسین (ع) در یک جمله کوتاه فرمودند که من می خواهم به کربلا بروم و دستور می دهم چه چیزی خوب و منع چیست؟ بد و ملت باستان من را دگرگون ساز.

یک محقق تاریخ اسلام گفت: واضح است که هرچه به خیر و شر کمتر نزدیک می شویم ، به امام حسین (ع) نزدیکتر می شویم.

وی گفت: امام حسین (ع) فرد ناشناخته ای نبود و همه از مقام و جلال او آگاه بودند و اگر در برابر ظلم مقاومت نمی کرد و از مظلوم محافظت نمی کرد و قول بیعت نمی داد ، هیچ اتفاقی برای او نمی افتاد.

محسن اسماعیلی گفت: “واقعیت استثنایی بودن واقعه عاشورا به این معنی است که در هیچ نقطه ای از تاریخ کسی نتوانسته است در مدت زمان کوتاهی همه آنچه برای بشریت لازم است را نشان دهد ، اما برخی به اشتباه فکر می کنند که این استثنا به معنای که یک تصادف رخ داده و پایان یافته است و ما عاشق این حادثه هستیم.

این محقق گفت: قیام امام حسین (ع) زیباترین ، کاملترین و شفاف ترین فرآیند آموزشی برای بشریت است. امام حسین (ع) بشریت را نجات داد و با بشریت گفتگو کرد ، بنابراین جشن او فقط مختص شیعیان نیست.

محسن اسماعیلی گفت: دلیل اینكه ما مراسم تشییع را تكرار می كنیم این است كه فراموش نكنیم الگویی به ما داده شد تا هرچه بیشتر این امر را دنبال كنیم.

وی گفت: جلسات عزاداری نه تنها پرشور است ، بلکه باعث جلب توجه می شود و رفتار ما را عاشورا می کند.

یک محقق تاریخ اسلام با بیان اینکه باید سعی کنیم امت را نیز تجدید کنیم ، گفت: ما باید درباره امام حسین (ع) و قیام او دانش کسب کنیم و در جلساتی شرکت کنیم که دانش ما را افزایش می دهد.

اسماعیلی گفت: امام حسین (ع) به ما نشان داده است كه دین و سیاست هیچ ارتباطی ندارند ، اما دین چیزی نیست جز سیاست و سیاست چیزی جز دین و عدالت نیست و پرستش اسلامی با سیاست مرتبط است . و هیچ جدایی بین آنها وجود ندارد.

این محقق گفت: رزمندگان و شهدای ما از عاشورا آموختند که زنده بودن و زنده بودن مهم نیست. مهمترین چیز کیفیت زندگی حسینی است.

دکمه بازگشت به بالا