خبرهای کلی

دیار دریادلان سیاه‌پوش امام حسین(ع) شد/ دومین محرم زیر سایه کرونا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی – عصمت اسماعیلی؛ می توانید صدای پاهای آشنا محرم را بشنوید ، زنگ زدن کاروان هنگام ورود به صحرای بدبختی ها و بلاها ، فریاد “من از دعای مظلومم” ، هرم گرمای چادرهای سوزان ، پابرهنه در خارهای بیابان ، صدای کودکان تشنه ، سر ، بدن بیمار و تب دار در زنجیرهای اسارت دشمن ، لبهای مشک تشنه شککا ، صدای سنجها و دهان عاشقان در خیابانها و اطراف ، صدای مظلومیت شیعه در طول تاریخ ، قطع قرآن ، صدای جستجوی حقیقت ، هماهنگی و صدای دوستی امامود با لکه ای از فضایل با خونش ، … بله “محرم“دارد می آید.

نام حسین (ع) برای دوستداران جهان کافی است تا آنها را از گوشه و کنار شهر ، نه از گوشه و کنار جهان ، دور شمع وجود بی نظیر خود جمع کنند.

محرم یک تاریخ انسان سازی و رویدادی است که اگرچه در مدت کوتاهی ، یکی از مهمترین تحولات سیاسی-اجتماعی در تاریخ بشریت و یکی از رویدادهای منحصر به فرد در ادامه رسالت پیامبران الهی تا به امروز و این خونبار است. قیام کرد و پس از 14 قرن شهادت سرکوب شده ، الگویی بی نظیر از قیام های عادلانه و سرکوبگر باقی ماند.

محرم دیدار عاشقان است و قلبهایی که یک سال است غمگین هستند منتظرند حرم محرم و خداوند بر ابرها بیفتد و بار سنگینی را بر دوش بکشد و هر گوشه حرم جلسه ای است که عاشقان در انتظار آن هستند یک سال دیگر

بوی محرم که در خیابان ها جاری می شود ، دل عاشقان و یاران شهید کربلا را به هم می زند ، نمکی که نه تنها در طول این سالها کمرنگ و سرد نمی شود ، بلکه شور بیشتری نیز به خود می گیرد.

سرزمین ملوانان سیاه پوش امام حسین (ع) شد / محرم دوم زیر سایه تاج

همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم و حتی هفته ها قبل از آن در ایران اسلامی ، مردم مکان ها ، خیابان ها ، مساجد ، کوچه ها و خیابان ها را برای این ماه آماده و آماده می کنند و سیاه می کنند.

اعتقادات دینی این منطقه باستانی با ایجاد بسیاری از آیین های سنتی و مذهبی که تا به امروز انجام می شود گره خورده است و این آیین ها بیانگر عشق آنها به خانواده های اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) است.

اما امسال ، به مدت دو سال ، سایه شوم تاج همه زمینه های زندگی بشر را پوشانده است و مناسک مذهبی تحت تأثیر این شرایط برای محافظت از سلامت انسان و جلوگیری از گسترش همه گیری برگزار نمی شود. ویروس و همراهی کادر پزشکی

آیین هایی که در دو سال گذشته تحت شرایط کرونری دنبال می شود شامل مراسم و مراسم محرم و همچنین عزاداری این ماه و ماه صفر است.

سرزمین ملوانان سیاه پوش امام حسین (ع) شد / محرم دوم زیر سایه تاج

محرم امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در گناوه با تعدادی تغییر در عزاداری هیئت های مذهبی آماده شده است و به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، عزاداری سنتی برگزار نمی شود. امسال.

با این حال ، تعهد به انتشار ویروس و حفظ سلامت عزاداران مانع از ادای احترام عاشقان مولای عشق بر آستان امام همام نشده است و همه سعی می کنند محرم را در عزاداری نگه دارند. موقعیت کنونی.

از پرچم های عزاداری در شهر گرفته تا درهای منازل و ادارات ، کمک و کمک وفادار به فقرا ، مطابق دستورالعمل های مرکز مبارزه با فساد تاج و مناسب برای برگزاری مراسم ، حفظ برنامه های حفظ پروتکل های بهداشتی در اماکن مذهبی ، نذر دادن استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پخش برای علاقمندان به تبدیل هر خانه به حسینیه در حرکات “همه خانه های حسینیه” و “پرچم همه خانه ها” ، که هریک هوشیاری بالای دوستداران اهل بیت (ع) و حسین بن علی را نشان می دهد. (ع) با اشتیاق خود در حسین.

سرزمین ملوانان سیاه پوش امام حسین (ع) شد / محرم دوم زیر سایه تاج

سال گذشته در شهر گناوه ، مراسم محرم بیشتر با استفاده از فضای مجازی یا در فضاهای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی هیئت های مذهبی و همچنین حسینیه ها ، تکایا و دست اندرکاران این مراسم برگزار می شد.

با فرارسیدن ماه محرم امسال و اگرچه تاج هنوز در حال شکسته شدن است و به بسیاری از خانواده ها آسیب می رساند ، اما سیاه شدن شهر در عزاداری سالار شهیدان اتفاق می افتد.

مساجد ، نمازخانه ها ، دفاتر مذهبی و هیئت ها با لباس سیاه و آماده اندوه حسینی.

دستورالعمل اجرای مراسم محرم توسط مرکز ملی مبارزه با تاج صادر شده است و دوستداران امام عاشورا و حسین (ع) با در نظر گرفتن این دستورالعمل ها برنامه ها را تهیه می کنند.

سرزمین ملوانان سیاه پوش امام حسین (ع) شد / محرم دوم زیر سایه تاج

اقدامات متقابل تاج در حال انجام است

امام گناوه روز جمعه در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: هر رویدادی در جهان پس از مدتی فراموش می شود زیرا قانون تغییر و تحول در جهان حاکم است و همه چیز مادی بعد از مدتی محو می شود.

وی افزود: “برخلاف جهان مادی ، افراد و شخصیتهای آسمانی هرگز فراموش نمی شوند ، بلکه همیشه در تاریکی تاریخ می درخشند و همیشه زنده خواهند ماند و نام آنها ثابت خواهد بود.”

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی اظهار داشت: از جمله شخصیت های آسمانی که هرگز تاریخ آنها را فراموش نخواهد کرد ، تاریخ کربلا و شخصیت بزرگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش است.

وی افزود: در طول تاریخ حادثه کربلا ، دشمنان سعی کرده اند این رویداد را فراموش کنند ، اما هرگز نتوانسته اند این رویداد را که در واقع مرکز تحول معنوی ، تربیت و خودسازی است جامعه تحمل کنند.

امام جمعه گناوه گفت: در قرن چهاردهم دشمن سعی کرد نام و یاد امام حسین (ع) و حادثه کربلا را از بین ببرد و بسیاری از افراد پاک در این راه به شهادت رسیدند ، اما هرگز اجازه داده نشد حادثه کربلا را فراموش کنند. به

با اشاره به اینکه طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) ، امروز فقط محرم و صفر در اختیار ماست: «حادثه کربلا در واقع احیای دین است ، بنابراین باید جلسات و محافل امام حسین (ع) احیا شود. باید تا حد ممکن انجام شود. “و ما می توانیم آن را در جامعه توضیح دهیم و نهادینه کنیم.

سرزمین ملوانان سیاه پوش امام حسین (ع) شد / محرم دوم زیر سایه تاج

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و وضعیت همه گیری ویروس کرونا ، دستورالعمل های مرکز ملی ضد تاج باید رعایت شود و به گفته رهبر معظم انقلاب ، مرکز ملی تاج ضد A باید اجرا شود. “

وی گفت: همه هیئت های مذهبی ، مساجد ، تکایا ، بنیاد و دفتر تبلیغات اسلامی باید دستورالعمل های مرکز ملی تاج را به طور جدی رعایت کنند تا هیچ اعتراضی به دست دشمنان و دشمنان انقلاب و ملت نیفتد. من از محرم استقبال می کنم.

سرزمین ملوانان سیاه پوش امام حسین (ع) شد / محرم دوم زیر سایه تاج

توجیه کامل هیئت ها و بنیانگذاران مراسم

رئیس شورای مذهبی گناوه در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: اگرچه مراسم محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عزاداران حسین ، هیئت های مذهبی و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تحت شرایط خاصی مانند سال گذشته برگزار می شود. ع) عاشقان پرشورتری نسبت به سالهای گذشته دارند و در کنار شور و شعور سید و سالار ، شهدا و یاران وفادار و حسینی مراسم و عزاداری برگزار می کنند.

وی افزود: امسال نیز مانند سال گذشته با آغاز ماه محرم ، هیئت های مذهبی ، حسینیه ها ، مساجد ، محلات و خیابان ها و محلات شهرستان گناوه شروع به پوشیدن لباس مشکی و نصب پرچم عزاداری کردند.

عبدالحمید شیخی افزود: توجیه کامل دستورالعمل های مرکز ملی تاج به هیئت ها و بنیانگذاران مراسم اعلام شده و بسته هایی بین ماسک ها و نذرها برای حفظ سلامت عزاداران حسینی توزیع می شود. عزاداران حسینی.

وی گفت: سخنرانی همراه با عزاداری ، به نفع ظرفیت فضای مجازی توسط هیئت های مذهبی شهر گناوه که شرایط برگزاری مراسم امروز را ندارند ، یکی از برنامه هایی است که امروز تهیه شده است.

سرزمین ملوانان سیاه پوش امام حسین (ع) شد / محرم دوم زیر سایه تاج

بر اجرای دستورالعمل های پزشکی نظارت می کند

رئیس شورای هیئت های مذهبی در شهرستان گناوه یادآور شد: تایپ پشت شیشه های خودروها ، سخنرانی در فضای مجازی و حضوری در هیئت هایی که طبق دستور مرکز کرونا می توانند مراسم حضوری انجام دهند و نمایش ویژه محرم بسته های فرهنگی در گروه ها و کانال های مجازی ، راه اندازی ایستگاه سلامت ، پخش صدای سرودهای حسینی در نقاط مختلف شهر ، نصب پرچم عزاداری حسینی بر درب منزل ، توزیع بسته های زنده بین نیازمندان خادم یاران رضوی و هیئت های مذهبی شهر ، عنوان “حسینیه همه خانه ها” را ارائه می دهند. این یکی دیگر از برنامه های محرم امسال است.

شیخی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته ، به منظور نظارت کامل بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در هیئت هایی که می توانند شخصاً مراسم را انجام دهند ، بازرسان توسط شورای هیئت های مذهبی ، حوزه های علمیه خواهران و پایگاه های بسیج در حال برنامه ریزی هستند. در مورد اجرای مراسم و پروتکل ها. “او نظارت می کند.

دکمه بازگشت به بالا