ورزش

قوانین کنترل دوپینگ فوتبال/ مجازات مصرف مخدرها کم شد

طبق گزارشات شفاف به گزارش آنلاین ، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) که مسئولیت آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در کلیه رشته ها است ، از نوامبر 2017 شروع به تولید نسخه چهارم از بسته جهانی در برابر این پدیده شوم. او مدیر خود را دنبال کرد.

پس از گذشت سه سال ، تدوین نسخه جدید وادا به پایان رسیده است و انتظار می رود معیار عمل از اوایل ژانویه سال 2021 باشد.

اتحادیه بین المللی فوتبال (فیفا) که از قوانین خود برای کنترل دوپینگ در ورزشکاران پیروی می کند ، همچنین قوانین و مقررات خود را طبق قانون جدید WADA تجدید نظر کرده است تا معیار عمل در سال آینده باشد. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به فدراسیون های قاره و تمام کشورهای عضو از جمله ایران اطلاع داده است.

بنابراین ، از ابتدای سال آینده ، قانون جدید مبارزه با دوپینگ در فوتبال ملاک خواهد بود. تغییر در نمونه برداری از ورزشکاران در طول مسابقات ، محرومیت از دو گروه از ورزشکاران یا استفاده از داروهایی که در جامعه رایج است

در اینجا برخی تغییرات اساسی در قوانین ضد داپینگ 2021 برای فوتبال و سایر رشته ها وجود دارد:

تغییر دوره نمونه برداری در طول مسابقه
* دوره نمونه گیری در مسابقات از ساعت 11.59 بعد از ظهر شب قبل از مسابقه آغاز می شود و تا پایان مسابقه ادامه می یابد و نمونه های گرفته شده در طول مسابقه را شامل می شود. پیش از این ، یک زمان 12 ساعته برای نمونه گیری در محل تعیین شده بود.

کاهش محرومیت برای دو گروه از ورزشکاران
* تغییرات اعمال شده ورزشکاران سطح پایین را از سایر ورزشکاران جدا کرد. ورزشکاران سطح پایین شامل افراد محافظت شده و ورزشکاران تفریحی هستند که نسبت به ورزشکاران سطح بالا ، فرصت آموزش کمتری دارند. افراد مورد حمایت همچنین شامل ورزشکارانی هستند که خردسال هستند و تجربه زیادی در بازی در عرصه های بین المللی ندارند. استراحت همچنین در مورد ورزشکارانی اعمال می شود که 1 – که در 5 سال گذشته در مسابقات کشوری و بین المللی شرکت نکرده اند ، 2 – قصد ندارند در آینده در مسابقات بین المللی یا آزاد شرکت کنند و 3 – 3 عضو فدراسیون بین المللی یا نادر منطقه RTP منطقه نمونه برداری شوند. . کشوری نیست

هدف از نمونه‌گیری از ورزشکاران سطح پایین ، بهبود بهداشت عمومی و توانبخشی است – نه اینکه آنها را از این امر مستثنی نسازیم. عقب نشینی یک اقدام جدی برای ورزشکاران تفریحی و ورزشکاران نیمه وقت است. بر این اساس ، طبق قوانین 2021 ، هیات داوران انعطاف پذیری بیشتری را برای ورزشکاران در گروه های پشتیبانی شده و اوقات فراغت خواهند داشت ، بنابراین نسبت به سایر ورزشکاران ، از قوانین ضد دوپینگ انصراف کمتری خواهند داشت.

تمرکز بیشتر روی آموزش ضد دوپینگ است
* اصل کنترل دوپینگ در ورزش های جهان آموزه های آن است. در قوانین 2021 ، مقوله آموزش برجسته تر است. این قوانین شامل اهمیت ادامه آموزش در زمینه های مختلف از جمله کنترل دوپینگ و سیاست های جهانی ضددپینگ است.

مدیریت فردی و تیمی فوتبال فیفا
* اتحادیه بین المللی فوتبال نمونه گیری از ورزشکاران این رشته را در دو استخر مختلف تعریف کرده است که یکی از آنها مربوط به ورزشکاران RTP است. در صورت عدم تکمیل فرم مناسب و اطلاع از زمان و مکان خود ، این ورزشکاران به صورت جداگانه جریمه می شوند. استخر دوم فیفا نمونه گیری از پیش PCIP است که قوانین آن برای تیم های شرکت کننده در مسابقات فیفا اعمال می شود. این تیم ها باید اطلاعات مربوط به محل اقامت مربوط به فعالیت تیم خود را در یک دوره قبل از مسابقه ضبط کنند. عدم انجام این کار باعث می شود که فیفا طبق قوانین کمیته انضباطی رفتار کند.

ممنوعیت برخورد خشونت آمیز با مقامات
* موضوع دیگری که فیفا در قوانین 2021 مورد تأکید قرار داد رفتار بی احترامی به کنترل کننده های دوپینگ است. در این بخش تأکید شده است که رفتار خشونت آمیز با مقامات فیفا در هنگام کنترل دوپینگ ، تخلف اضافی را برای ورزشکاران ، پرسنل پشتیبانی شده آنها و سایر افرادی که در کنترل های دوپینگ فیفا همکاری می کنند ، ایجاد می کند و این موضوع توسط کمیته انضباطی فیفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مجازات خواهند شد.

کاهش ممنوعیت استفاده از داروهای خاص
* مصرف مواد مخدر بر عملکرد ورزشکاران تأثیر نمی گذارد و اثربخشی آن ها را افزایش می دهد ، با این وجود ، همیشه از جمله چنین موادی در نمونه گیری از ورزشکاران ، منجر به عمل انضباطی و محرومیت خواهد شد. پیش از این مدت زمان اجرای حکم برای استفاده از مواد مخدر مشابه با مواد مخدر بود اما زمان محرومیت از این مواد در قوانین جدید کاهش می یابد. بر این اساس ، ورزشکارانی که در زمینه “استفاده از داروهای معمولی” نتایج مثبتی داشته اند ، از یک ممنوعیت سه ماهه برخوردار می شوند. البته اگر ورزشکار متخلف بتواند ثابت کند که از ماده خارج از ورزش استفاده می کند ، در صورت شرکت در برنامه های توان بخشی اعتیاد ، مدت تعلیق آن به یک ماه کاهش می یابد.

جنبه مهم دیگر این بخش از تغییر این است که داروها به معنای داروهای متداول مانند کوکائین ، حشیش و ماری جوانا هستند. موادی مانند کوکائین در این دسته قرار نمی گیرند. داروهای متداول در جامعه در حقیقت داروهای تفریحی و خیابانی است ، استفاده از عزت انسانی در خارج از رقابت ممنوع نیست ، به شرطی که ثابت شود در یک بستر اجتماعی خارج از رقابت و بدون هیچ گونه ارتباطی با عملکرد ورزشی استفاده می شود. البته این مواد حتی اگر هنگام رقابت مصرف شوند ، فاکتورهای عمدی و آزار دهنده محسوب نمی شوند.

پشتیبانی از خبرنگاران دوپینگ
قانون مبارزه با دوپینگ سال 2021 از افرادی که گزارش جنایات ضد دوپینگ یا سوء رفتار دارند محافظت می کند. در همین راستا ، ما همچنین تأکید می کنیم که هرگونه تهدید و یا مانعی در مورد فعالیت این افراد باید قوانین ضد داپینگ در نظر گرفته شود و باعث محرومیت شود.

تاکتیک جدید فیفا محرومیت تیم ها است

* در قوانین جدید ضد دوپینگ ، اتحادیه بین المللی فوتبال توجه زیادی به عملکرد مرکز ملی مبارزه با دوپینگ در کشورهای عضو دارد. این قوانین بیان می کنند که اگر نادو در یک کشور عضو فیفا معیار وادا را نقض کند ، تیم های ملی فوتبال برای یک دوره مشخص از شرکت در مسابقات منع می شوند.

رعایت قوانین کنترل دوپینگ فیفا با Wada
* در هماهنگی نزدیک بین وزارت مبارزه با دوپینگ و کمیته انضباطی فیفا در برخورد با نتایج و مقابله با تخلفات فوتبال به منظور رعایت بهتر استانداردهای بین المللی WADA تأکید شده است.

حمایت از حقوق ورزشکاران
مقررات جدیدی برای حمایت از حقوق ورزشکاران لحاظ خواهد شد ، بر این اساس ، ورزشکاران و یا سایر افراد ضد دوپینگ باید فرصتی برای دادرسی عادلانه و عادلانه قبل از هیئت منصفه بی طرف و مستقل تضمین شوند.

اثبات نقض همکاری ممنوع
* طبق قوانین جدید ، اگر اثبات شود که همکاری ممنوع است ، وظیفه آن است که مرکز ملی مبارزه با دوپینگ ثابت کند که این ورزشکار از محرومیت از کادر پشتیبانی (مربی) آگاهی داشته است. پیش از این قانون این بود که ورزشکار باید ثابت کند که او از تعلیق مربی خود خبر ندارد.

اتحادیه بین المللی فوتبال همچنین قوانین جدید ضد دوپینگ را به اتحادیه فوتبال ایران ارسال کرده است.

دکمه بازگشت به بالا