رویدادها

هشدار نارانجی هواشناسی نسبت به باران شدید در سیستان و بلوچستان

آفتابنیوز:

روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا ، علی ملاشاهی اظهار داشت: “براساس آخرین نسخه نقشه های پیش بینی شده و مدل های هواشناسی ، باران های موسمی در جنوب استان ، در سواحل و در دریای عمان از اواخر جمعه افزایش می یابد ، بنابراین در بعضی از مناطق خطراتی وجود دارد. مانند سیل و سیل. ” سیلاب رودخانه های محلی ، معابر ، رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود بارش در سرباز ، روس ، دشتیاری ، قصرگند ، نیکشهر ، کونارک ، چابهار ، سراوان جنوبی ، سیب سوران ، مهرستان و فنوج متمرکز شود. البته در کوههای مرکزی نیز دوش پراکنده مانند خاش ، ایرانشهر ، دلگان و بزمان وجود دارد.

هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارانهای شدید در سیستان و بلوچستان

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت فعلی پتانسیل آسیب به زیرساخت ها به ویژه در بخش کشاورزی را دارد.

وی توصیه کرد: در حین بهره برداری از سیستم از فرار به ارتفاعات و تخلیه در کنار رودخانه ها و تختخواب خودداری کنید و فرمانداران و سازمان های امدادی باید برای رفع این شرایط آمادگی لازم را داشته باشند.

ملاشاهی با اشاره به تقویت جریانهای موسمی در قسمت جنوبی حومه شهر ، خلیج فارس را خشن اعلام کرد و گفت: “پیش بینی می شود ارتفاع موج دریای عمان تا پایان جمعه به سه تا چهار متر برسد و دریا بسیار خشن و طوفانی خواهد بود. “”

وی افزود: شدت موجها به گونه ای خواهد بود که در صورت ادامه فعالیت های دریایی ، به غرق شدن کشتی های سبک و آسیب رساندن به کشتی های بزرگ و سنگین منجر می شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، محدودیت های لازم در زمینه جابجایی کاروان های سبک و تفریحی و جابجایی کاردستی های کوچک به مکان امن را در نظر بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا