خبرهای کلی

۳۷ واگذاری زمین برای طرح‌های خورشیدی در استان سمنان انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

یک خبرنگار آنلاین گفت: اکبر میرشکاراری شنبه شب در مراسمی برای بهره برداری از صفحات خورشیدی اداره کل دادگستری استان سمنان ، به میزبانی در سالن جلسات دفتر کل دفتر حسابرسی ، ضمن اعلام اینکه 100 میلیون گوجه فرنگی برای ترمیم و تجهیز دادگاه اختصاص یافته است. : با پیگیری های ملی 500 میلیون اعتبار درگیر شد و بخشی از پروژه 23 کیلو وات راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات استان تاکنون حداکثر 2500 کیلووات برق تولید کرده است ، افزود: امروز با اتمام پروژه خورشیدی ، ظرفیت تولید برق این سازمان از طریق انرژی خورشیدی به 48.2 کیلووات افزایش می یابد.

من در حال تلاش برای تحقق شعار سال هستم

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان ضمن بیان اینکه گامی در بحث جهش تولید با راه اندازی این پروژه برداشته شده است ، گفت:

میرشکاري در بحث انتقال املاک و مستغلات و زمین به اشخاص خصوصی برای سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی ، توضیح داد: در حال حاضر مردم برای تولید وارد این منطقه می شوند و پروژه های خورشیدی در حال راه اندازی است.

بابیان با بیان اینکه زیرساخت های شهرک صنعتی یکی از مؤلفه های توسعه تولید است ، افزود: مضرات و نقاط قوت در این منطقه است. احصاء طبق آمار و اطلاعات ، در بحث آب در محدوده شکاف هایی وجود دارد که ما نیز در این رابطه معرفی کردیم.

بومگری محور توسعه

مدیرکل محاسبات دادگستری استان سمنان با بیان اینکه حدود 1500 متر مکعب آب در بخش های کشاورزی ، صنعتی و آشامیدنی مصرف می شود ، گفت: ما بیشترین میزان تبخیر آب را در دستان خود داریم که در این راستا نیز سعی شده است برای صرفه جویی در منابع آب اقدام شود.

میرشکاري ضمن اعلام آن جهانگردي و بومگری این یکی از محورهای توسعه استان است: – از آنجا که 50٪ از جمعیت کشور در حوالی استان سمنان قرار دارند ، مستلزم استفاده از این فرصت به بهترین وجه ممکن است.

وی از راه اندازی ششمین کارخانه سوزاندن زباله در استان سمنان خبر داد و افزود: براساس ماده 50 قانون برنامه ششم توسعه ، باید پنج درصد از ظرفیت برق کشور از محل سرمایه گذاری های بخش غیر دولتی در نیروگاه های تجدید پذیر و تمیز تأمین شود.

تخصیص زمین برای اجرای پروژه های انرژی خورشیدی

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان ضمن بیان اینکه 37 مورد واگذاری زمین برای اجرای پروژه های خورشیدی در استان صورت گرفته است ، اظهار داشت: به استثنای دو مورد ، هیچ اقدامی در مورد سایر توطئه ها صورت نگرفته است؛ .

میرشکاري افزود: ما دو مورد از انتقال 10 مگاوات را به بهره برداری می رسانیم که تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است.

دکمه بازگشت به بالا