اقتصادی

صادرات بیش از ۶ میلیارد دلاری استان مرکزی در هفت سال اخیر

رویداد برتر / مرکزی استاندار مرکزی گفت: “از سال 1992 صادرات غیرنفتی در این استان بیش از 6 میلیارد دلار بوده است كه در 40 سال گذشته بی سابقه بوده و تحقق آن نتیجه تعاملات بخش خصوصی و دولتی است.”

سید علی آقازاده روز پنجشنبه ، 3 سپتامبر ، در پانزدهمین جشنواره بزرگترین تعاونی های استان مرکزی گفت: “یکی از فعالیت های جمهوری اسلامی بخش تعاون است و تعاونی باید بیشترین میزان تبادل اقتصادی و فعالیت های صنعتی و کشاورزی را داشته باشد.” واقعیت این است که ما در همان مسیر حرکت می کنیم ، اگرچه هنوز به اهداف خود نرسیده ایم ، اما می خواهیم بر اساس سیاست جمهوری اسلامی ، تعاونی ها را هرچه بیشتر تقویت و حمایت کنیم تا آنها در زمینه های اقتصادی و اشتغال فعالیت کنند.

وی افزود: روند این تلاش و تحقق این هدف طی سالهای اخیر بیش از پیش سرعت گرفته و بخش تعاون استان مرکزی از شرایط بهتری نسبت به سایر استانهای همجوار و مشابه برخوردار است. 2278 تعاونی فعال استان 21000 و 500 شغل ایجاد کردند که 10٪ آنها کارگران بیمه شده در استان بودند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه صادرات استان مرکزی در ماه گذشته 120 میلیون دلار بوده است که در نوع خود بی نظیر است ، افزود: سال گذشته بخش تعاونی حدود 18 میلیون دلار غیرنفتی صادر کرده است.

آقازاده ادامه داد: “تعاونی ها می توانند با حمایت جدی مسئولان ، تحریم ها را دور بزنند. هدف دشمنان تحریم فشار و بازدارندگی بر مردم است ، اما ما باید با تلاش مضاعف پیش برویم.”

وی با اشاره به حجم تجارت در استان طی دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: از سال 1992 حجم صادرات غیرنفتی در این استان از 6 میلیارد دلار فراتر رفته است که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده و محصول این مهم بدهی و تعامل دولت است. و خصوصی

استاندار مرکزی اظهار داشت: سال گذشته مبلغ پرداختی تسهیلات اشتغال روستایی توسط بانک توسعه تعاون استان 103 درصد و بیش از تعهد بوده و عمدتا در حوزه پرداخت های پرداختی به تسهیلات بخش تعاون (مربوط به 80 درصد) است که قابل تقدیر است و تعاونی های استانی را تقویت کنید. کمک تولید باید توسط همه مقامات در نظر گرفته شود.

آقازاده ادامه داد: تعداد کارگران با حقوق معوق در ماه اوت گذشته از 5800 به 1600 کارگر افزایش یافت که 72 درصد کاهش یافته است.

در پایان این جلسه به برترین تعاونی ها و کارآفرینان استان مرکزی تندیس ، لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا