خبرهای کلی

اهدای پلاسما ۹۴ نفر از بهبودیافتگان کرونا در استان مرکزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در مصاحبه با آنلاین ، فاطمه سادات مهدویانی اظهار داشت: از این تعداد 128 بیمار درمان شدند کووید 19 نفر به مراکز انتقال خون و مراکز اهدای پلاسما مراجعه کردند که از این تعداد 94 نفر توانستند پلاسمایی اهدا کنند.

وی ادامه داد: مردم a بهبود یافته اند کووید 19 یک ماه پس از بهبودی کامل ، آنها می توانند به یک مرکز انتقال خون مراجعه کرده و پلاسمای خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: پلاسمای خون افراد بهبود یافته از تاج حاوی آنتی بادی است که به طور موثری بیماران درگیر در بیمارستان های دارای شریان کرونا ویروس را درمان می کند و بهبود آنها را تسریع می کند. من بهانه.

مهدویانی با اشاره به شرایط اهدای پلاسمایی برای افرادی که با کرونا بهبود یافته اند ، افزود: “شرایط اهدای پلاسما همان اهدا خون است و بین 18 تا 60 سال سن دارند ، سابقه بیماری و سلامتی کامل ندارند و در زمان اهدای دارو دارو را تهیه نمی کنند.”

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: بیماران بهبود یافته باید دارای سوابق پزشکی لازم از جمله C باشند. ت. اسکن و تست رایانه ر بودن.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به اهدا پلاسما به افرادی که از تاج بهبود می یابند ، افزود: از بیماران بهبود یافته از تاج خواسته می شود در اسرع وقت (طی یک ماه) پلاسمایی را به مراکز انتقال خون اهدا کنند. . داوطلبان در مورد این مسئله مهم مورد بررسی و مشاوره قرار می گیرند و پس از چند مطالعه اولیه ، در صورت لزوم پلاسما از آنها جمع آوری می شود.

دکمه بازگشت به بالا