خبرهای کلی

قاتل «وحید مرادی» به طناب دار نزدیک شد

حکم انتقام مردی که وحید مرادی شرور معروف تهران را در سومین پرونده قتلش کشت ، توسط دادگاه عالی به دلیل قتل دیگری تأیید شد.

به گزارش رویداد برتر ، “جوان” نوشت: در تاریخ 4 ژوئیه 1997 ، پلیس پایتخت از قتل وحید مرادی ، شرور معروف در زندان صحراوی راجا مطلع شد و به محل حادثه رفت. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که وحید در تاریخ 16 مه با سابقه کیفری 16 ساله آزاد شد ، اما دو ماه بعد به جرم قتل یکی از دوستانش در یک کلوپ شبانه تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و سرانجام هنگام فرار از کشور در مرز ایران و ترکیه دستگیر شد. وی پس از تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف كرد و به زندان رجا شهر منتقل شد اما در درگیری بین طرفدارانش و گروه دیگری از زندانیان كشته شد.

پس از تحویل جسد به پزشکی قانونی ، 177 زندانی که در درگیری شرکت داشتند دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند. سعید و عباس دو بازداشت شده به جرم تحقیقات از مظنونان و همچنین نظارت بر دوربین مداربسته به ظن قتل دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند.

سعید 477 ساله یک مجرم مجرم بود. او یک بار در یک درگیری خیابانی در سال 1988 کشته شد ، اما توانست پدر و مادر من را راضی کند و با پرداخت دیه از زندان آزاد شد. در حادثه ای دیگر ، در تاریخ 4 فوریه 1995 ، در درگیری گسترده در خیابانی در قسمت جنوبی شهر ، وی بار دیگر مرد 477 ساله ای به نام “علی” را با تفنگ کشت. سعید که چندین سابقه کیفری از جمله دست داشتن در سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در لاهیجان داشت ، این بار به جرم قتل وحید مرادی مورد تحقیق قرار گرفت ، اما گناه خود را انکار کرد.

عباس همچنین یک جنایتکار مشهور بود که در سال 1985 به جرم قتل یکی از اعضای خانواده با شلیک تیمی دستگیر شد ، اما توانست رضایت والدین خود را جلب کند و از قصاص نجات پیدا کرد.

پس از پایان تحقیقات ، طبق شواهد موجود ، سعید به قتل متهم شد ، متهمان دیگر از جمله عباس نیز به جرم مشارکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل متهم شدند و پرونده به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

متهمان در دادگاه اول بار دیگر بی گناهی خود را اعلام کردند اما طبق شواهد موجود سعید به قصاص قتل وحید مرادی محکوم شد و سایر متهمان به زندان محکوم شدند.

این حکم با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور ارسال شد و در حالی که تحقیقات در جریان بود ، گزارش شد که حکم قصاص سعید در پرونده قبلی وی در سال 1995 توسط دیوان عالی کشور تأیید شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا