اعتراف سازمان ملل به باخت در برابر کوید ۱۹

اعتراف سازمان ملل به باخت در برابر کوید ۱۹

نتیجه مقاله: تاج پادشاهی؛ این دیگر یک بیماری نیست ، بلکه یک بحران است این دو اصل به شرح زیر است: برای خلاص شدن از شرایط ناسالم Quid 19 ، دو یافته جدید باید بلافاصله در سیستم های مدیریت بحران “عفونی” جهان و کشور مورد توجه قرار گیرند:

1- سپرده گذاری مستقیم مقامات کلانشهرها (شهرداری ها و شوراهای شهر) به عنوان متولی و خط مقدم و به عنوان کمیته اصلی مدیریت بحران بیماری ها در توسعه و مدیریت برنامه های مدیریت کلانشهرها با کمک واحدهای بهداشتی کشور ؛

2- مدیریت کلی بحران کوئید -19 باید از دست وزارت بهداشت خارج شود و توسط یک گروه متخصص بحران هدایت شود. در مورد اپیدمی های محدود ، حتی در سطح استان ها و شهرها / روستاها ، می توان از امکانات بهداشتی برای این منظور استفاده کرد ، اما اکنون کاملاً روشن است که در اپیدمی های بزرگ در کشورهای استراتژیک و سطح کشور ، عامل اصلی مدیریت اپیدمی برخلاف روش های سنتی است. و توصیه های سازمان بهداشت جهانی باید به عنوان یک فاجعه بزرگ طبیعی توسط یک تیم و یک کمیته ملی متخصص در سطح بالا ، با کمک و مشارکت عناصر بهداشتی کشورها ، به عنوان یک عضو فعال کمیته و نه به عنوان معتمد ارائه شود.

در علم مدیریت بحران ، این دو یافته جدید ناچیز بسیار مهم است ، اما چرا: دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: جهان در آزمایش اپیدمی شکست خورده است.

طبق آمار ، برای اولین بار در روز جمعه 400000 مورد در سراسر جهان در 24 ساعت ثبت شده است که بی سابقه است.

اروپا محدودیت های جدیدی برای کاهش فرکانس در نظر خواهد گرفت. در غرب میانه نیز چندین ایالت سابقه ویروس مزمن را در این کشور ثبت کرده اند.

چند روز پیش ، معاون مدیر کل وزارت بهداشت ، دکتر حریرچی ، گفت که ما در کرونا سرنگون شدیم و امروز دوباره فرمانده تاج در تهران ، دکتر زالی: قله سوم تاج در تهران هنوز در حال افزایش است.

– علیرضا زالی ، فرمانده عملیات بیماری کرونا در تهران: اوج سوم بیماری کرونا ویروس قلب در تهران هنوز در حال افزایش است و از بروز این بیماری کاسته نشده است.

– تهران در هفته های اخیر هیچ تغییری در میزان بیماری عروق کرونا ویروس قلب مشاهده نشده است و تقریباً در روزهای اخیر بستری شدن در بیمارستان ، بیماران سرپایی و مرگ ناشی از بیماری های عروق کرونا ویروس قلب ادامه داشته است.

– بیماران بیشتر از پیک های اول و دوم در بیمارستان های تهران می گذرانند.

– تعداد بیمارانی که مستقیماً از بخش اورژانس به بخش مراقبت های ویژه وارد می شوند افزایش بیشتری نسبت به پیک های قبلی نشان می دهد ، وی توضیح داد: روز گذشته در تهران 162 بیمار مستقیماً در بخش مراقبت های ویژه پذیرفته شدند ، حتی به دلیل وضعیت نامناسب آنها در بخش مراقبت های ویژه و مستقیماً در بخش مراقبت های ویژه بستری نشدند آنها منتقل شدند.

– حدود 20-25٪ مراجعه روزانه به بیمارستانهای استان تهران در هنگام ورود به خدمات پزشکی ویژه ای نیاز دارند. ایران

نتایج این سه مقاله نتایج حقیر علمی را تأیید می کند. ضرر در برابر کرونا دو جنبه دارد: یکی کمبود واکسن و دارو که به حوزه های پزشکی و بهداشتی برمی گردد و دیگری حوزه مدیریت بحران عفونی است که ارتباط مستقیمی با علم مدیریت بحران دارد. تهران بسامان همان یافته هایی را دارد که امروز بحمدالله در کشور شناسایی کردیم.
اگر می خواهیم این ضایعه و شکست را در جهان ، حداقل به عنوان کشور پیشرو در علم که همیشه بوده ایم ، به جهانیان ثابت کنیم ، باید فوراً آن را در هسته سیستم حاکمیت کرونا بر اساس دادخواست های فوق تغییر دهیم. نیازی به مراجعه به سازمان بهداشت جهانی یا سایر کشورها نیست ، اجازه دهید آنها به ما مراجعه کنند! ایرانی ها و ایرانی ها از آنها باهوش ترند ، فقط باور کنید ، عملی باشید و غرور بی حاصل را کنار بگذارید. خدا نکند.

* استاد برجسته مهندسی سازه ، مدیریت زلزله و بحران کشور و بنیانگذار انعطاف پذیری و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا