خبرهای کلی

جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی

“حمیدرضا حاجی بابایی” در مصاحبه با تیتر امشب از توافق دولت و مجلس برای تأمین دارایی های اساسی ، اجرای کامل تساوی حقوق بازنشستگی کشوری ، نظامی و تأمین اجتماعی و تکمیل پروژه های ناتمام خبر داد و گفت: در انتظار تصویب نهایی .

طبق گفته رئیس کمیته برنامه ، بودجه و حسابداری مجلس ، بحث با دولت بر اساس بودجه بود.

حاجی بابایی گفت: منابع تهیه محصولات اساسی با تصویب کمیته برنامه و بودجه حمل و نقل کالاهای اساسی مطابقت دارد. بر این اساس ، آنها 120 هزار تومان بعد از سه دهک پایین و 60 هزار تومان بعد از 4 دهک بعدی روی کارت اعتباری خود قرار می دهند.

حاجی بابایی به لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام در مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت: پیش بینی می شود 20 هزار میلیارد گوجه فرنگی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و مناطق محروم و سازش حقوق بازنشستگی نظامی ، ملی و اجتماعی انجام شود.

حاج بابایی افزود مبلغی که برای این کارت اعتباری شارژ می شود فقط برای موارد ضروری تعیین می شود. وزارت صمت موظف است کالاهای مناسب را تهیه کند.

رئیس کمیته برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در گفتگوهای امروز (دوشنبه) 30 هزار تومان پرداخت از سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و 10 هزار میلیارد تومان پرداخت به بازنشستگان کشوری و لشکری ​​و غیر دولتی به منظور تساوی کامل حقوق بازنشستگان دانشکده. است.

وی گفت: ما به دولت (مجلس) اجازه داده ایم 10 درصد از منابع خود را برای تأمین اعتبار و منابع مالی از جداول بودجه هزینه كند. به این ترتیب هیچ بار مالی بر دوش دولت نخواهد بود.

یکی از اعضای کمیته برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرح تأمین کالاهای اساسی نمایندگان مجلس ، اظهار داشت: تمام وزارتخانه های مربوطه در تهیه این سبد و موارد اساسی آن مشارکت خواهند داشت. این وزارتخانه ها گزینه معرفی و تحویل کالاهای اساسی را دو هفته پس از تأیید نهایی توسط پارلمان دارند.

“عبدالرضا مصری” با تشریح جزئیات این طرح ، با بیان اینکه اکثر مردم در حال حاضر در شرایط سخت زندگی به سر می برند ، افزود: با افزایش تورم ، کسانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند آسیب بیشتری می بینند ، بنابراین مجلس باید توجه کند. در گروه های کم درآمد و با درآمد ثابت.

مصری گفت: به ازای سه مصوبه کم درآمد (حدود 24 میلیون نفر) با درآمد کل ماهانه کمتر از یک میلیون و دویست هزار گوجه فرنگی ، به هر عضو خانواده تا پنج نفر با 120 هزار تومان در ماه پرداخت می شود.

وی افزود که برای 4 و نیم دهک اضافی (حدود 36 میلیون نفر) ، به هر یک از اعضای خانواده ، حداکثر 5 نفر ، ماهانه 60 هزار تن پرداخت می شود. در مجموع 30،000 میلیارد گوجه از اوایل اکتبر تا مارس (6 دوره) پرداخت می شود.

وی گفت: 30 میلیون نفر از این 60 میلیون نفر حداقل درآمد دارند ، این افراد كه خانواده هایی تحت پوشش كمیته امداد بهزیستی امام خمینی (ره) دارند ، در هر مرحله از پروژه سرانه 120 هزار گوجه درآمد دارند. که در یک خانواده 5 میلیون و 600 هزار گوجه فرنگی حساب شده است. این پروژه در 3 مرحله تا پایان سال اجرا می شود.
مصری گفت که نظر نهایی دولت در مورد ارائه محصولات اساسی با قیمت ثابت فردا سه شنبه (27 اکتبر 1999) منتشر می شود.

سیدمحمد هادی سبحانیان ، کارشناس اقتصادی نیز قیمت تلفن را از طریق تلفن افزایش داد و گفت: “افزایش قیمت کالاها باعث کاهش قدرت خرید گروه های کم درآمد شده است.”

وی گفت: “منابعی که منجر به افزایش قیمت نمی شوند باید برای کمک به افراد کم درآمد استفاده شود.”

دکمه بازگشت به بالا