خارجی

آیا پیروزی جو بایدن قطعی شده است؟

به گزارش گروه بین الملل آنا ، دونالد ترامپ که در هفته های اخیر از پذیرفتن شکست نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات جو بایدن خودداری کرده است ، در آخرین موضع خود پیامی را در حساب توئیتر خود نوشت. او نوشت و اعلام کرد که در حال آماده سازی زمینه انتقال رسمی قدرت به بایدن است.

ترامپ

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ

این به جو بایدن و تیمش امکان دسترسی به اطلاعاتی را می دهد که پس از هفته ها تأخیر برای حرکت به جلو لازم دارند. جو بایدن پس از قسم خوردن در 20 ژانویه 2021 کار خود را آغاز می کند.

این دادخواست در دادگاه های ایالتی و فدرال ایالت های جورجیا و پنسیلوانیا تشکیل شد و همه نگاه ها به میشیگان معطوف شد ، جایی که ترامپ شکست خورد. عدم موفقیت ترامپ در این ایالت وی را بر آن داشت تا شکست خود را در برابر رقیب دموکرات خود بپذیرد و او رسماً این موضوع را اعلام کرد.

طبق اعلام رسمی مقامات انتخابات ایالتی میشیگان ، بایدن توانست با 154 هزار رأی برنده ترامپ شود و همه 16 رأی دهنده در آن ایالت را به نفع دموکرات ها باقی بگذارد و ترامپ برگ برنده برتر خود را از دست داد.


بیشتر بخوانید:

چه کسی می تواند اعضای بالقوه کابینه جو بایدن باشد؟


البته ، ترامپ برای جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات بیکار نبود و چندین رهبر حزب جمهوری میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرد. تلاشی که نتیجه ای نداد. جمهوری خواهان در این ایالت گفتند که آنها طبق معمول به کار خود ادامه خواهند داد. سیاستمداران جمهوری خواه در پنسیلوانیا ، ویسکانسین و آریزونا نتایج انتخابات را بر خلاف میل ترامپ تصویب کردند.

امیلی مورفی ، رئیس اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده ، جو بایدن را برنده اعلام کرد. ترامپ همچنین از او خواست در پست توئیتری خود اقدامات لازم را انجام دهد. رئیس جمهور ایالات متحده درخواست مشابهی را از تیم خود ارائه داد.

انتخابات آمریکا

با شروع انتقال ، بودجه 6.3 میلیون دلاری اختصاص یافته برای این منظور در اختیار بایدن قرار خواهد گرفت. علاوه بر این ، همكاران بایدن می توانند به طور رسمی با مقامات و م governmentسسات دولت آمریكا تماس بگیرند. این امکان پیش از صدور فرمان توسط ترامپ وجود نداشت.

پیش از این ، باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در مصاحبه با برنامه “جیمی کیمل” IBS گفته بود که اگر ترامپ نمی خواهد کاخ سفید را ترک کند ، می تواند این کار را با زور انجام دهد.

کیمل درباره اوباما گفت: “او کاخ سفید را به خوبی می شناسد و هشت سال در آنجا زندگی کرده است.” آیا جایی هست که کسی بتواند پنهان شود تا نتواند بیرون بیاید؟ چاله های کوچک یا از کجا می دانید؟

اوباما به شوخی گفت: “بله ، اما من فکر می کنم ما همیشه می توانیم از نیروی دریایی کمک بگیریم تا او را از کاخ سفید بیرون کنیم.”

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا