اقتصادی

بهره‌برداری از ششمین طرح بزرگ آبرسانی کشور در استان سمنان

وزیر نیرو گفت: امسال طبق برنامه # هفت هفتم_به_بیمه سازی ایران ، باید هشت پروژه آبرسانی را به بهره برداری می رساندیم که سرخه ششمین پروژه از این مجموعه است و دو پروژه دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

به گزارش رویداد برتر ، رضا اردکانیان امروز در مراسمی برای بهره برداری از پروژه آبرسانی سرخه در هفته بیست و هفتم برنامه # هر_هفته_ایران گفت: با یک تلاش هماهنگ و جمعی ، همه این پروژه های بزرگ محقق می شوند.

وی ادامه داد: این پروژه از این نوع پروژه های ابتکاری و ویژه ای است. ما سرعت این پروژه را داریم ، از جمله ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، اگر چنین نبود ، شرکت آب و فاضلاب شهری توانمند استان تهران قادر به حل برخی از مشکلات پیش روی چنین پروژه ای نبود.

اردکانیان با اشاره به آبرسانی 15 روستای شهرستان فیروزکوه به عنوان بخشی از این پروژه اظهار داشت: ما مسئولان و صاحبان جایگاه فراموش نمی کنیم که هموطنان ضمن برخورداری از حقوق مسلم خود بتوانند از اموال خود بهره مند شوند.

وزیر نیرو افزود: امروز 100٪ جمعیت شهری مجارستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار هستند. این میزان به طور متوسط ​​96٪ در سراسر جهان است و 4٪ از جمعیت شهری جهان به آب آشامیدنی سالم و پایدار دسترسی ندارند.

اردکانیان گفت: “با وجود فعالیت ها و پروژه های اجرا شده در روستاها ، منابع اختصاص یافته ، سازمان های بین المللی فعال که کار کرده اند ، جهان با افتخار اعلام می کند که ما به اهداف عالیه دست یافته ایم و امروز حدود 53٪ از جمعیت روستایی جهان ایمن و پایدار هستند. آنها آب آشامیدنی دارند که بیش از 82 درصد در مجارستان است.

وزیر نیرو اظهار داشت: “خوشبختانه ، وزارت نیرو یکی از دستگاه هایی است که به مردم ، سرمایه گذاران بخش خصوصی ، حمایت مجلس ، حمایت دولت ، تأکید و برکات رئیس جمهور ، برکات و برکات رهبری عالی و منابع صندوق توسعه کمک می کند. با پشتیبانی از “. ملی پروژه های زیربنایی آب و برق را طبق برنامه ریزی شده از اکتبر سال گذشته و تحت # هر_هفته_حوزه های ایران آغاز کرد.

وی با اشاره به هدف بهره برداری از 250 هزار پروژه آب ، برق و فاضلاب با سرمایه گذاری 50 هزار میلیاردی گوجه فرنگی در قالب بررسی تا پایان سال ، اظهار داشت: پروژه آبرسانی سرخه صد و بیست و پنج پروژه وعده داده شده در سال 1999 است.

وی گفت: “تا پایان سال ، صد و بیست و پنج پروژه بزرگ دیگر نیز باید به بهره برداری برسد.” تاکنون حدود 32000 میلیارد تومان در 125 پروژه سرمایه گذاری شده است و تعداد پیش بینی شده در اختیار سایر پروژه ها قرار خواهد گرفت. آنها تلاش می کنند تا ظرفیت های بالقوه صنعتی استان سمنان از نظر تأمین انرژی مشکلی نداشته باشند.

وزیر نیرو افزود: یک سوم سرزمین های کشور آب ، اعم از سطحی یا زیر سطحی ، در سایر مناطق خشک و نیمه خشک از خدا آب دریافت می کند. وظیفه ما و همه ارکان این است که از طریق علم و فناوری ، تلاش و فعالیت ، توزیع زمانی و ناهمگن بارش را مدیریت کنیم تا زندگی در تمام نقاط کشور که شرایط مناسب است ادامه یابد.

اردکانیان ادامه داد: “شهروندان باید به یاد داشته باشند که به دلیل کمبود آب در منطقه ، ما به هیچ وجه باندهای مردم را تحمل نخواهیم کرد و از هر لحاظ ممکن آب لازم را تأمین خواهیم کرد.”

به گفته وزارت نیرو ، وی با اشاره به طرح مطالعاتی در زمینه سازگاری با کمبود آب در 17 استان کشور ، اظهار داشت: “خشکسالی و کمبود آب دوقلوی ما هستند و به جای مواجهه با آنها ، باید خود را سازگار کنیم ؛ سازگاری به این معنی است که زندگی ، توسعه و پیشرفت ما به شرایط کمبود آب تنظیم شده است.

اردکانیان افزود: با مشارکت همه آژانس ها ، این پروژه برای 10 سال آینده برنامه ریزی شده است و پس از تصویب کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اجرا می شود و این پیش شرط کل تخصیص آب دریا است و استانهایی هستند که این پروژه نهایی می شود. ” نمی توان امیدوار بود که این استانها برنامه های خود را در اسرع وقت در این دولت تصویب کنند.

وی گفت: “این برنامه تضمین می کند که هنگام سرمایه گذاری زندگی ادامه می یابد و نه اینکه مشکل کمبود آب طی 10-15 سال آینده پیچیده تر شود.” 26 میلیارد متر مکعب آب دریا قبلاً مجاز به استفاده در استانهای ساحلی بدون آب شیرین کن شده است.

تأمین آب 1.7 میلیون نفری روستاییان کشور با برنامه ادغام برای شرکتهای ABFA شهری و روستایی

وزیر نیرو همچنین با اشاره به افتتاح # 155 پروژه اسکن هر هفته_ای_ایران در قالب هفته 27 به خبرنگاران گفت: “1.7 میلیون هموطن روستایی با اجرای طرح ادغام برای شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار شده اند. .

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با رهبری مقام معظم رهبری و همکاری سایر نیروها تا آخرین روز فعالیت در خدمت مردم بود ، اظهار داشت: امیدوارم مردم سرخه قدردان باشند تا از آب سالم و پایدار ، مصرف مناسب و اسراف جلوگیری کنند. . آن را در دستور کار آنها قرار دهید و این نکته مهمی بود که رئیس جمهور در پیام خود بیان کرد.

وی افزود: ما برای تسریع در پروژه های آبرسانی پایدار در روستاهای کشور چند برنامه داریم که علاوه بر برنامه های ما که با مجوز رئیس اجرایی صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد ، یک پروژه بزرگ دیگر (ادغام شرکت های آب و فاضلاب) نیز در دستور کار قرار دارد. شهری و روستایی) ، که در اواخر سال گذشته انجام دادیم ، امروز در حال برداشت میوه ها و میوه های این پروژه هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: ادغام تأمین کنندگان آب و فاضلاب به معنای ادغام ظرفیت های کمی ، مالی و منابع انسانی است و طی چند ماه از تأسیس شرکت های یکپارچه توانسته ایم 1.7 میلیون هموطن روستایی خود را در این پروژه یاری کنیم از دسترسی به شبکه آب ایمن و پایدار استفاده کنید.

اردکانیان با اشاره به مزایای این پروژه خاطرنشان کرد: با ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، امکانات شرکت های بزرگ شهری به شرکت های روستایی کمک کرده است که آنها نیز مشکلات زیادی داشتند و امیدواریم همکاران ما در استان سمنان از این نعمت بهره مند شوند.

وی یادآور شد: به لطف این پروژه ادغام آبرسانی به شهر سرخه و مسیر انتقال آب از تهران ، 15 روستای شهرستان فیروزکوه که اخیراً بازسازی شده اند این نعمت خدادادی را دریافت کرده اند و امیدواریم این پروژه در اسرع وقت به اتمام برسد.

وزیر نیرو درباره بازرسی از # هفته_سالانه_سرعت ایران نیز اظهار داشت: امسال قول راه اندازی 250 پروژه آب ، برق و فاضلاب را در بازرسی # هفته_هفته_ایران دادیم ؛ امروز ما 125 مین پروژه این اسکن را در قالب هفته 27 افتتاح کردیم و اگر خدا بخواهد 125 پروژه دیگر نیز اجرا خواهیم کرد که هشت مورد مربوط به پروژه های مکانیکی است.

وی با اشاره به پروژه های آب و فاضلاب ، وی همچنین تصحیح کرد که پروژه های جمع آوری و فاضلاب نیز بخشی از این پروژه های اسکن است و در حال انجام است.

اردکانیان افزود: در سرخه در حال ساخت پروژه غیر متقابل ساخت شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب جهت استفاده بهینه از آب بخصوص در بخش صنایع هستیم و در مرحله اول این پروژه 2000 متر مکعب فاضلاب تصفیه شده در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم. او آن را می گیرد.

به گفته وی ، این نوع پروژه جایگزین فاضلاب به جای منابع آب در بخش صنعتی خواهد شد و ضمن جلوگیری از فشار بر منابع آب شیرین ، سلامت منطقه را بهبود می بخشد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا