اقتصادی

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

رویداد برتر / همدان معاون وزیر راه و شهرسازی از دهه فجر امسال از بهره برداری از ایستگاه قطار بابکمال تویسرکان و انتقال مسافران با قطار از این مسیر خبر داد.

خیرالله خادمی چهارشنبه شب 22 آبان در بازدید از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان اظهار داشت: کمبود منابع مالی و اعلام دیرهنگام وام ها تأخیر در اجرای و تکمیل دو پروژه راه آهن بابا کمال و بسته شدن راه ها است. تویسرکان از کنگاور دیدن کرد.

وی با بحث در مورد مسیر چهار بانده تویسرکان و کنگاور گفت: به طور کلی مسیر چهارخطه این محور 33 کیلومتر است که تاکنون 15 کیلومتر آن به اتمام رسیده و در ترافیک است و اکنون 5 کیلومتر آماده است و امیدواریم که علائم ایمنی 10 باشد. ” ظرف 15 روز آینده نصب و راه اندازی می شود.

خادمی ادامه داد: “عملیات اجرایی 5 کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است که امیدواریم تابستان سال آینده به پایان برسد و امروز 8 کیلومتر باقیمانده مجوز مناقصه را در استان به دست آورده ایم تا عملیات ساخت آن قبل و پایان سال آغاز شود.” سال 1400 را زیر بار ترافیک قرار دهید.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری های نماینده تویسرکان در خانه ملت ، مبلغ قابل توجهی 12 میلیارد برای پروژه های ایستگاه و اصلاح محور تویسرکان به کنگاور اختصاص داده شده است که سرعت بخشیدن به اتمام این پروژه ها را سرعت می بخشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه پرداخت نیاز کارکنان پروژه در اولویت است ، اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع مالی ، نیروی کار و پرسنل جهاد نصر پیمانکار که مجری طرح ملایر کرمانشاه بود ، بود. که خوشبختانه تحت نظارت استاندار کرمانشاه ، شرکت موظف به پرداخت 40 میلیارد گوجه فرنگی شد و پرداخت این مبلغ به شرکت جهاد نصر نیازهای کارگری و پرسنلی این شرکت را برطرف کرد.

وی گفت: تاکنون حدود 14000 کیلومتر مسیر ریلی اصلی و فرعی در سراسر کشور داریم که از این تعداد 12000 کیلومتر مسیر اصلی ریلی است و در حال حاضر 3400 کیلومتر راه آهن در دست ساخت است و طبق این مسیرها 1600 کیلومتر در قالب هشت پروژه ریلی انجام می شود. ما به اولویت های سال “جهش تولید” پرداخته ایم و امیدواریم كه تا پایان سال 1999 از 470 كیلومتر و تا سال 1400 از این مقدار استفاده كنیم.

خادمی افزود: یکی از مهمترین پروژه های ریلی خارج از کشور که ماه آینده افتتاح می شود مسیر ریلی بافق – هرات – افغانستان است که در ترانزیت ما به بنادر جنوبی بسیار کارآمد است و همچنین افغانستان را از بن بست آزاد می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل یادآور شد: به طور متوسط ​​ساخت راه آهن ما 170 کیلومتر در سال است و تحقق این 1600 کیلومتر در دو سال عملیاتی ، تحول بسیار خوبی در بحث ساخت راه آهن کشور است.

خادمی گفت: این کشور 2400 کیلومتر بزرگراه در حال استفاده و 1200 کیلومتر بزرگراه در دست ساخت دارد که 660 کیلومتر آن از اهمیت اولیه برخوردار است و امیدواریم تا پایان سال و در صورت اجرای موفقیت آمیز این پروژه ها بتوانیم 1400 کیلومتر بزرگراه را بهره برداری کنیم. طی دو سال ، طول بزرگراه های کشور 25٪ افزایش می یابد و این کمک بزرگی در بحث ایمنی جاده ها خواهد بود.

سرانجام ، وی گفت ، “7،800 کیلومتر بزرگراه در کشور اجرا می شود که 1860 کیلومتر آن در سال جابجا می شود و 1400 مطابق با اولویت های سال” پرش تولید “است و پروژه تویسرکان – کنگاور نیز در این اولویت قرار دارد و امیدواریم که ما 800 کیلومتر از این پروژه ها را طی خواهیم کرد و 160 کیلومتر باقیمانده سال آینده تکمیل خواهد شد ، در واقع تفکیک خطوط و افزایش ظرفیت در محورهای مهم در اولویت خواهد بود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه روند ساخت و اجرای محور چهار خطه تویسرکان – کنگاور نامناسب بود ، گفت:
جاده تویسرکان – کنگاور یک جاده خطرناک و ناامن است که شاهد چندین تصادف منجر به مرگ در این جاده به ویژه تصادف دلخراش اخیر و کشته شدن چندین شهروند در این جاده است و همین امر باعث نگرانی و نگرانی رانندگان شده است. برای. آنها در این مسیر بودند.

محمدمهدی مفتح ادامه داد: اجرای مستطیل محور در سال جاری آن چیزی نبود که انتظار داشتیم و پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است و احداث این پروژه باید تسریع شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی در پایان با اشاره به کارآیی ایستگاه راه آهن در توسعه و رونق اقتصادی شهر تویسرکان و تأکید بر افتتاح زودهنگام این ایستگاه در تویسرکان اظهار داشت: این ایستگاه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم بتوانیم سرعت عمل را افزایش دهیم. اجرای این پروژه عملیات و حمل و نقل مسافران از طریق راه آهن در دهه فجر امسال را کنترل خواهد کرد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا