ورزش

حاج محمد خادم الگویی برای استعدادیابی

درگذشت پروفسور محمد خادم ، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ، از طرف خودم و از طرف انجمن ورزش جامعه به خانواده محترم خادم جامعه ورزش ، به خصوص امیررضا و رسول خادم المپیکی ها تسلیت گفته و از آن مرحوم عذرخواهی می کنم.

مرحوم حاج محمد خادم الگویی برای استعدادیابی و پرورش نخبگان در کشور است. متوفی توجه ویژه ای به آموزش فرزندان خود در زمینه های علمی ، ورزشی و اخلاقی داشت تا فرزندانش به اوج المپیک برسند و روش کار آنها مستند باشد.

در دهه شصت ، زمانی که مسئولیت آموزش ورزش مدارس را بر عهده داشتم ، برخلاف امروز که مسابقات قهرمانی مدارس کشور به سه مسابقه گسترده و با شکوه محدود بود ، برای دیدار و افتتاحیه مسابقات قهرمانی کشتی مدارس به سمنان رفتم. آقای عباس نمازیان ، که ریاست انجمن کشتی مدارس را برعهده داشت ، با توجه به محدودیت های بخشنامه مسابقات برای همراهی والدین در اردوی مسابقات ، گزارشی از استاندارد پایین تیم ها ارائه کرد و از حاج محمد خادم به عنوان قهرمان جهان اجازه گرفت. در هر مسابقه ، وزیران فرزندان آنها را همراهی می کرد ، من با او در مورد لباس او توافق کردم.

البته در آن زمان برای من روشن نبود که این نوجوانان قله های علمی ، عملی و اخلاقی را پشت سر می گذارند تا اینکه به المپیک برسند و قهرمان شوند و منابع بسیاری از خیریه ها شوند.

وقتی تصویر قهرمان پیامبر را دیدم که برای کمک به نیازمندان سیستان و بلوچستان کیسه های آرد با صورت پوشیده و بدون ریا و گمنامی به قهرمانان و خیرین نیازمندان کمک می کرد ، سخنان پیامبر اکرم و پیامبر مهربانی را به یاد می آورم. کودک واقعی یک گل بهشت ​​است.

روحش شاد است

254 251

دکمه بازگشت به بالا