خبرهای کلی

خبر موشکی فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در حال کار برای نصب موشک های عمودی و حتی موشک های بالستیک بر روی کشتی ها هستیم.

به گزارش رویداد برتر ، گزیده زیر از سخنان دریادار حسین خانزادی در مصاحبه با روزنامه خراسان:

* ساخت همه ناوشکن های ما 10 و 13 سال (جماران 10 سال و دنا 13 سال) به طول انجامید ، طراحی و ساخت دماوند جدید سه سال به طول انجامید. اکنون همه چیز در دماوند و در مرحله شروع کار نصب شده است که امیدواریم تا پایان سال به دریای آزمایش برسد و این بدان معناست که ما به سطح تولید ناوشکن های کلاس جماران رسیده ایم که در کمتر از سه سال می توانیم آنها را بسازیم.

* ما می توانیم در یک سال ، بدون هیچ گونه محدودیت و وابستگی خارجی ، یک ناوشکن بسازیم. این بدان معناست که ما از چنان فن آوری و دانش انباشته ای برخوردار هستیم که اگر خدا بخواهد ، با کمک مجموعه های وزارت دفاع و توانایی های کشتی سازی ملی ، باید در سال 1400 با افزایش خاصی در تولید سلاح های دفاعی روبرو شویم.

* امروز اولین بلوک کشتی آموزشی خلیج فارس کار خود را به پایان رسانده است و اگر این سازه را مشاهده کنید این بلوک خود نیمی از وزن ناوشکن است در حالی که کشتی خلیج فارس 10 بلوک دارد و در کارخانه ها ساخته شده است. با وزن 3500 تن ، ما قصد داریم در دو سال ساخت کنیم. یک هدف بسیار مهم یک کشتی در خلیج فارس ، چه برای نیروی دریایی و چه برای این کشور به عنوان یک کشور دریایی ، آموزش خدمه است. امروز برای آموزش پرسنل خود از کشتی های جنگی استفاده می کنیم اما با حضور کشتی خلیج فارس جریان پایداری برای کشور در زمینه آموزش های دریایی و دریایی وجود دارد.

* حوزه امنیت مکانی است که نباید تحت قاعده اقتصادی اندازه گیری شود زیرا اگر امنیتی نباشد هیچ چیز پایدار نخواهد بود. آنها بهای امنیتی را که سایر فعالیتها در آن انجام می شود می پردازند ، اما واقعیت این است که بین امنیت و اقتصاد رابطه دو طرفه وجود دارد.

* قیمت یک ناوشکن ساخته شده در جمهوری اسلامی ایران یک چهارم قیمت یک ناوشکن است که می خواهیم از خارج خریداری کنیم ، یعنی ما از طریق ناوشکن چهار ناوشکن می سازیم و تأکید می کنم که مگر اینکه سطح فناوری باشد باید خودمان ناوشکن بسازیم. اگرچه این احساس در حال حاضر وجود ندارد.

* امنیت به دست آمده با فناوری بومی رایگان نیست. یک روز ، افراد خارجی اسلحه به ما دادند و آنها می دانستند که چه چیزی را در داخل کشتی قرار داده اند و چه توانایی هایی دارند ، اما امروز ، وقتی ما یک ناوشکن می سازیم ، آنها هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارند.

* راکت انداز “Armour” کلاس پیکان برای اولین بار در ناوگان جنوبی ساخته شد و به زودی در ناوگان جنوبی نجف مورد استفاده قرار می گیرد. این شناور بسیار سریع و قدرتمند است و بیشتر در مناطق دریایی تحت کنترل آن استفاده می شود ، یعنی 200 مایل دریایی از ساحل ، از این شناور استفاده خواهد شد. سپس به سراغ پروژه سینا نوع 3 می رویم که کلاس بسیار پیشرفته تر و جدیدتری است.

* یکی از موضوعاتی که قطعاً روی آن تمرکز خواهیم کرد و توسعه خواهیم داد ، زیرزمینی است. نیروی دریایی ایران باید در نزدیکی اقیانوس هند و تهدیدهای آن در یک جهت زیردریایی باشد.

* ما قول می دهیم هر زمان به ناو هواپیمابر احتیاج داشته باشیم ، ظرفیت خود را خواهیم ساخت و ظرفیت آن را خواهیم داشت.

* این زیردریایی یک سلاح مخوف و مخفی است زیرا نامرئی است و دشمن را نگران می کند. بیشتر زیردریایی های تاکتیکی دنیا اژدر و مین حمل می کنند و تعداد بسیار کمی از زیردریایی ها هستند که در کنار این دو موشک حمل کنند. موشک جاسک ک 2 تاکنون تمام آزمایشات را پشت سر گذاشته است. در تمرین اخیر ، موشک با موفقیت آزمایش شد. البته این موشک از نسل قبلی آزمایش شده است و در نسل جدید هم افزایش برد و هم سایر تغییراتی که قابلیت های تاکتیکی زیردریایی را می دهد در حالی که این موشک را می توان از تمام زیردریایی های موجود ما پرتاب کرد.

* هدف اصلی این موشک پرتاب عمودی در سراسر جهان برای اهداف پدافند هوایی است ، یعنی در برابر یک سکوی پرنده که یا در ارتفاع کوتاه و متوسط ​​موشک و موشک پرتاب می کند یا بمب می اندازد. در ناوشکن دماوند طراحی بر اساس نصب این موشک انجام شده است. کارهای صنعتی در وزارت دفاع نیز به سرعت در حال پیشرفت است و از آنجا که نمونه زمینی داشتیم ، این مشکلی نیست و امیدواریم که مدل دریایی تا پایان امسال تکمیل شود. این کار پس از آزمایش به عنوان اصلاح در ناوشکن دماوند در ناوشکن دنا انجام می شود زیرا دنا زودتر ساخته شده است و اکنون باید تنظیماتی برای نصب یک موشک پرنده عمودی انجام شود ، اما این موشک برای دماوند پیش بینی شده است. نوع دیگر موشک های عمودی ، که یک موشک غیرکروز است ، یک موشک بالستیک است و در آینده از آنها برای ناوشکن های سنگین تر و زیردریایی های سنگین تر استفاده خواهیم کرد زیرا انواع مختلفی از موشک های بالستیک در خشکی داریم و در حمل موشک های بالستیک از زمین به زیردریایی ها و زیردریایی ها محدودیتی وجود ندارد.

* در مورد هواپیماهای بدون سرنشین عمودی باید گفت که این فن آوری پیشرفته ای دارد اما ما خط می شکنیم. هواپیمای بدون سرنشین که امروز در دسترس ما است برای شناسایی یا حمل و نقل برخی از محموله ها استفاده می شود ، اما کارهای فناوری بسیار زیادی در جریان است که باید منتظر بمانیم تا خبرهای خوب را در آینده بشنویم.

* ما انواع موشک های کروز را داریم که به صورت محلی تولید می شوند. این موشک ها بر اساس قابلیت های تهدید طراحی شده اند ، یعنی اگر ناوشکن دشمن توانایی 35 گره در دریا را داشته باشد ، موشک های کروز با هدف سرعت و جابجایی طراحی شده اند. موشک کروز شهید ابومهدی که برای نیروی دریایی طراحی شده و با موفقیت آزمایش شده و بیش از هزار کیلومتر پرواز داشته است ، یک موشک قابل برنامه ریزی است ، به این معنی که اگر می خواهید این موشک در یک نقطه بچرخد ، می توانید این کار را انجام دهید و طبق برنامه. به یک مسیر خاص بروید تا به مقصد برسید.

* امروز، نیروی دریایی ارتش هیچ محدودیتی در دسترسی به هر اقیانوس در جهان و می رود هر کجا که مورد نیاز است و بداند سیستم مناسب، و هیچ محدودیتی فنی یا عملیاتی وجود دارد، و ما در حال حاضر با قدر و منزلت در این دریاها هستند. در صورت لزوم ، ما کشتی های تجاری و نفتکش های خود را به هر نقطه و هر بندر اسکورت می کنیم و این کار را با اقتدار انجام می دهیم و در این زمینه بسیار ماهر هستیم.

* بنادر ونزوئلا بنظر ما بنادر عادی هستند و تفاوتی با بنادر دیگر ندارند.

* هم ما و هم کشورهای اطراف دریای خزر این دریا را دریای صلح و دوستی می دانیم و یک نکته مهم برای ما این است که هیچ کشور یا نیروی نظامی خارجی نمی تواند در این دریا فعالیت کند. ما در این مورد به توافق رسیده ایم و در این امر بسیار قاطع هستیم. خطر درگیری نظامی در دریای خزر وجود ندارد و به هیچ کس اجازه نمی دهیم امنیت دریای خزر را خدشه دار کند.

* با وجود کرونا و پایبندی به همه پروتکل های بهداشتی ، ما با دو موشک انداز در تمرین 2020 قفقاز در روسیه شرکت کردیم.

* ما همچنین آمادگی کشورهای عضو IONS (اجلاس فرماندهان نیروی دریایی اقیانوس هند) را برای اجرای رزمایش به تعویق افتاده توسط کرونا در سال گذشته با بهبود شرایط در سال 2021 اعلام کردیم.

* از زمانی که در جاسک مستقر شدیم و زیردریایی ها و ناوشکن های خود را اسیر کردیم ، نقاط راکد دشمن در دریا تغییر کرده و مسافت زیادی از سواحل ما را پیموده و حدود 800 ، 800 کیلومتر از سواحل ایران پراکنده شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا