اقتصادی

سومین افت متوالی دلار در بازارهای جهانی

برای سومین روز متوالی دلار روند نزولی خود را ادامه می دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده تولید انبوه واکسن کرونا را از شرکت آمریکایی Pfizer و شریک آلمانی آن ، Biontec مجاز دانسته است. انتظار می رود این واکسن در اوایل سال آینده به طور گسترده در دسترس عموم قرار بگیرد ، که به گفته تولید کنندگان ، 90٪ ایمنی را در افراد مورد آزمایش ایجاد کرده است. انتظار می رود این واکسن ابتدا در ایالات متحده ، سپس در اروپا و سایر نقاط موجود باشد. بودن. تولید انبوه واکسن ، به ویژه با افزایش مجدد میزان بیماری عروق کرونا قلب ، خبرهای خوبی برای بازارهای مالی از جمله بازار ارز است ، به ویژه اینکه اروپا ، به ویژه در شرق و مرکز ، بار دیگر گرفتار بیماری عروق کرونا قلب و کشورهای غربی است. . و شمال مجبور شده است قرنطینه های جهانی و محدودیت های تجاری را دوباره وارد کند.

تاکنون بیش از 54 میلیون و 166 هزار و 616 بیماری عروق کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد یک میلیون و 315 هزار و 344 نفر درگذشته اند. از بین کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان مربوط به ایالات متحده ، 250،714 نفر ، برزیل 164،979 ، هند 129،674 ، مکزیک 97،624 و انگلیس 51،766 بوده است. .

جو بایدن – نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیام توئیتری خود با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد قربانیان تاج در ایالات متحده گفت ، وضعیت تاج در حال حاضر بحرانی است که نیاز به پاسخ منسجم دولت فدرال دارد. صفحه ای برای دولت ترامپ وجود ندارد. وی از دولت ترامپ خواست اقدامات فوری علیه کرونا انجام دهد.

جو بایدن و کمالا هریس ، معاون اول رئیس جمهور ، همیشه گفته اند که موضوع کرونا به محض ورود به کاخ سفید در ژانویه سال آینده ، در اولویت خواهد بود.

از آنجا که به احتمال زیاد رشد اقتصادی جهانی در ماه های آینده کند خواهد شد ، معامله گران با احتیاط بیشتری تجارت می کنند و انتظار دارند بانک های مرکزی جهان و مقامات اقتصادی در هفته ها و ماه های آینده موضع واضح تری بگیرند. ما در برخی از نقاط شاهد بازگشت قرنطینه ها بوده ایم: وزیر بهداشت آلمان گفت تاریخ دقیق لغو محدودیت ها را نمی توان اعلام کرد و در فرانسه نخست وزیر ادامه محدودیت های فعلی را اعلام کرد.

وادار كردن دولت ها به حمايت از مشاغل و بيكاران به شكل رشد كسري بودجه و وخيم تر شدن بحران بدهي در بسياري از كشورها آشكار مي شود و اين امر يك خطر اضافي براي رشد اقتصادي در ماه هاي آتي است. به عنوان مثال ، فقط در ماه اکتبر ، هزینه های دولت ایالات متحده 144.4 میلیارد دلار بیشتر از درآمد بود. درآمد دولت در این ماه 1.2 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش یافت. دولت آمریكا برای محافظت از اقتصاد آمریكا در برابر تاج مجبور بود بسته 2.2 تریلیون دلاری خود را كنار بگذارد.

رشد اقتصادی در مناطق مختلف جهان از سر گرفته شده است ، اما تورم پایین نشان می دهد که بانک های مرکزی برای حمایت بیشتر از بازارهای مالی و تقویت رشد اقتصادی سخت کار خواهند کرد.

براساس گزارش مرکز آمار انگلیس ، رشد اقتصادی کشور در سه ماه منتهی به سپتامبر سال جاری به 15.5 درصد رسیده است که بهترین رشد فصلی در تاریخ معاصر این کشور است. این افزایش نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 35.3 درصد بوده است. رشد اقتصادی در حال حاضر در بسیاری از بخشهای مهم اقتصادی کشور در سطح مثبتی قرار دارد.

تنش های تجاری بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده می تواند دوباره شعله ور شود. اتحادیه اروپا با انتقاد از رویکرد ایالات متحده در مذاکرات و اشاره به پیشرفت اندک مذاکرات ، اظهار داشت که حدود 4 میلیارد دلار حقوق تجاری بیشتر برای واردات از ایالات متحده تحمیل می کند. پیش از این ، سازمان تجارت جهانی (WTO) در شکایت خود از ایالات متحده به نفع اتحادیه اروپا رای داد. با این حال ، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در صورت خروج ایالات متحده ، تعرفه های جدید اروپا لغو می شود.

جو منیمبو ، تحلیلگر ارشد ارز در Western Union Business Solutions ، گفت: “یک چیز واضح است ، نرخ رشد اقتصادی ایالات متحده در ماه های اخیر افزایش یافته است ، اما دولت جدید سخت تلاش می کند تا اقتصاد را تحریک کند و همه چیز را بازگرداند.” این دوام خواهد آورد. کرونا همچنان یک خطر بزرگ برای ایالات متحده و اقتصاد جهانی است و احتمالاً انجام واکسیناسیون م wayثر تنها راه پایان دادن به این کابوس و باز کردن پتانسیل کامل مشاغل است. ادامه فعالیت اقتصادی.

تعداد بیکاران در فرانسه در پایان سه ماهه سوم سال 2020 به 9 درصد رسید که 0.9 درصد بیشتر از پیش بینی و 1.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این نرخ بیکاری همچنین بالاترین نرخ ثبت شده از سه ماهه سوم 2018 است. تعداد بیکاران در این مدت با 400000 کاهش به 2،838،000 کاهش یافته است و برای اولین بار در سال جاری تعداد بیکاران در فرانسه به زیر 3 میلیون نفر رسیده است. قرنطینه مداوم احتمالاً منجر به افزایش بیکاری در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی خواهد شد.

در آلمان ، تورم در ماه اکتبر هنوز بسیار بالاتر از هدف 2٪ بود. طبق مرکز آماری کشور ، متوسط ​​قیمت مصرف کننده 0.2 درصد منفی ، 0.2 درصد کمتر از ماه گذشته و 0.1 درصد پایین تر از انتظارات کارگزاران اقتصادی بود. این کمترین نرخ تورم در کشور از ژانویه 2015 است

تسریع در اپیدمی کرونا باعث ثبت سوابق جدیدی در مورد مرگ روزانه توسط ویروس کرونا شده است ، به طوری که در 11 نوامبر بیش از 10 هزار فوت در روز بود ، در حالی که این رکورد قبلی در 17 مورد بود که 8530 مورد بود. او یک قربانی ، یک شکست بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهان اندازه گیری می کند ، امروز 0.71 درصد افت کرد و به 92.71 واحد رسید. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1095 دلار گزارش شده است (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند 0.07 درصد نسبت به ارزش روز گذشته افزایش یافت و به 1319 دلار رسید. یورو با افزایش 0.08 درصدی به 1.183 دلار رسید و در کانال 1.18 باقی ماند.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افت 0.13 درصدی به 104 هزار و 631 ین رسید. برای همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1،375 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز 6604 یوان چین بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا