اقتصادی

صعود دلار در بازارهای جهانی

دلار در برابر بیشتر ارزهای اصلی گران شده است.

به گزارش رویداد برتر ، بهبود اقتصادی در کشورهای مختلف پس از اپیدمی سال گذشته به احتمال زیاد بیش از آنچه تصور می شد به طول خواهد انجامید. در سنگاپور ، دولت اعلام کرده است که سنگاپور با بدترین وضعیت اقتصادی طی یک دهه گذشته روبرو است. در انگلیس نیز انتظار می رود که رشد اقتصادی پس از وخیم تر شدن پارگی تاج ، مجدداً کند شود. در نتیجه ، مدارس انگلیسی در تاج مجدداً بسته شد و اسکاتلند اعلام کرد که هیچ کس حق ندارد خانه خود را ترک کند ، مگر در موارد فوری.

همانطور که انتظار می رفت ، روند افزایش فشار توسط شرکت های چینی بر بازارهای سرمایه چین از سر گرفته شده است و مقامات بورس اوراق بهادار نیویورک اعلام کردند که مقدمات حذف سه شرکت از هیئت مدیره در حال انجام است. این سه شرکت از جمله China Telecom ، China Mobile و China Unicom توسط ایالات متحده به همکاری با ارتش چین متهم شده اند. از طرف دیگر ، چین درباره عواقب این اقدامات هشدار داد و گفت كه چین از منافع شركتهای چینی حمایت می كند و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد. پیش از این ، اپل حدود 47000 برنامه و بازی چینی را حذف کرده بود.

به دنبال رویکرد پرتنش ایالات متحده ، مقامات وزارت بازرگانی اعلام كردند كه عوارض واردات برخی از محصولات اروپایی مانند قطعات هواپیما افزایش خواهد یافت. در پاسخ ، اروپا اظهار داشت كه خواهان راه حلی صلح آمیز است. در اوایل ماه سپتامبر ، سازمان تجارت جهانی (WTO) به اتحادیه اروپا اجازه داد مالیات بیشتری را بر فعالیت برخی از شرکت های آمریکایی در زمین های خود اعمال کند ، اقدامی که واشنگتن و مقامات آمریکایی ، همتایان اروپایی آنها ، از آن جلوگیری کردند. وی به رفتار ناعادلانه در امور تجاری متهم است.

با توجه به وضعیت مالی فعلی ایالات متحده ، معامله گران نسبت به بهبود سریع دلار پس از عملکرد ضعیف در سال 2020 ، خوش بین نیستند. تحلیلگران معتقدند فشار بر دلار بالا خواهد ماند ، که به آن کسری دوقلو گفته می شود. این کسری دوقلو به کسری دولت عمومی و همچنین کسری تجارت مرتبط است. طبق وب سایت رسمی بیانیه بدهی ایالات متحده ، بدهی دولت به ترتیب در پایان دسامبر سال 2020 به 27 تریلیون دلار در 553 میلیارد دلار و 496 میلیون دلار رسید. در پایان دسامبر ، کسری دولت عمومی ایالات متحده به 3،236 تریلیون دلار ، یعنی 352 میلیارد دلار رسیده بود.

به دنبال اختلاف نظر بین رهبران دو حزب اصلی ایالات متحده ، نماینده پارلمان اروپا ، McKetnell ، رهبر جمهوریخواه سنا ، از طرحی برای افزایش حمایت از شهروندان آمریکایی از 600 دلار به 2000 دلار فعلی رونمایی کرد. از آنجا که انتخابات میان دوره ای سنا اکثریت دوره بعدی را تعیین می کند ، هر دو حزب سعی خواهند کرد بحران اقتصادی تاج دار را از طرف خود ثبت کنند و بنابراین رای خود را در سبد نامزدهای حزب خود قرار دهند. خود.

تاکنون دو میلیون دوز واکسن کرونا در ایالات متحده توزیع شده است که کالیفرنیا با 300000 دوز واکسن پیشتاز است و پس از آن تگزاس و نیویورک به ترتیب 146،988 و 140،000 دوز قرار دارند. دوزها به دسته های زیر تقسیم می شوند. با این حال ، آنتونی فاوسی ، یک مقام ارشد در مرکز مقابله با اقدامات ایالات متحده در کرونا ، با ابراز نارضایتی از روند فعلی ، گفت که اگر این روش ادامه یابد ، ایالات متحده نمی تواند به برنامه قبلی خود برای توزیع 20 میلیون دوز واکسن تا پایان ژانویه برسد. ایالات متحده با بیش از 19 میلیون آلوده و 330،000 مرده ، تاج پیشرو در جهان است.

سباستین فیشر ، سخنگوی دولت آلمان که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد ، می گوید ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا رسماً در مورد توافق نامه Brexit توافق کرده اند و زمینه را برای اجرایی شدن توافق از اوایل سال 2021 فراهم می کنند. . در اخبار دیگر اروپا ، دولت ها مجبور شده اند که واکسیناسیون را در اولویت قرار دهند زیرا واکسن کرونا در بین شهروندان اروپایی بسیار محبوب است. حدود 450 میلیون نفر در اتحادیه اروپا زندگی می کنند و بیش از 350 هزار شهروند اروپایی از زمان آغاز بحران در Covid-19 کشته شده اند.

با توافق بین لندن و بروکسل ، بن بست مذاکرات Brexit پس از حدود چهار سال به پایان خواهد رسید. بیشتر مبادلات تجاری بین دو طرف مانند گذشته ادامه خواهد یافت ، اما تعدادی از محدودیت ها در مهاجرت و رفت و آمد شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس به یکدیگر وجود دارد. دو طرف هنوز در مورد میزان دسترسی بخش بانکی و مالی انگلیس به بازار اتحادیه اروپا به توافق نرسیده اند و بعید به نظر می رسد که اتحادیه اروپا با دسترسی کامل به بخش مالی و بانکی انگلیس موافقت کند.

تاکنون بیش از 85 میلیون و 767 هزار و 55 بیماری عروق ویروس کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد یک میلیون و 855 هزار و 565 نفر جان خود را از دست داده اند. از بین کشورهای مختلف ، ایالات متحده با 360،364 ، برزیل 196،136 ، هند 149،860 ، مکزیک 127،213 و ایتالیا با 75،680 بزرگترین کشور است. .

تسریع در اپیدمی کرونا باعث ثبت سوابق جدید مرگ روزانه ویروس کرونا شده است ، به طوری که در تاریخ 29 دسامبر ، رکورد قبلی برای روز هفدهم 14117 فوت در روز ثبت شد. رکورد 13702 فوت بود.

کیت جوکیس ، استراتژی ارز در بانک عمومی سوسیه گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است و به همین دلیل من فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه خواهد یافت.” بازارها نسبت به تحولات سیاست های پولی واکنش نشان می دهند و شرایط فعلی فشار زیادی به دلار وارد می کند. در مقایسه با ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کمتر شده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد جهانی ارز اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز در 89898 واحد بسته شد که نسبت به روز گذشته 0.11 درصد رشد داشت. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1134 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین دوره معاملات ، پوند با افت 0.91 درصدی نسبت به ارزش روز قبل به 1.354 دلار رسید. یورو با ورود به کانال 1.22 با 0.86 درصد افزایش به 1225 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار 0.6 درصد رشد کرد و به 103143 ین رسید. برای هر معادل استرالیا ، هر دلار آمریکا با 1307 دلار مبادله می شود. نرخ دلار نیز برابر با 6462 یوان چین بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا