جامعه

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف و به نقل از روابط عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی در جلسه امروز (یکشنبه ، دوم آبان) برای اجرای منویات مقام معظم رهبری به منظور آگاهی از تاج به صورت محله ای با حضور نیروهای جهادی به اجرای برنامه پرداخت. وی با اشاره به سه راهکار اصلی برای مساجد مبتنی بر کمک معنوی مبتنی بر کمک های بهداشتی ، معیشتی ، محرومیت زدایی و مبارزه با تاج گفت: مطالعات نشان می دهد بسیاری از مساجد از ویژگی های لازم برای پیوستن به این مسیر برخوردار هستند. ون.
دکتر زالی با اشاره به سابقه مشارکت 300 مسجد در تهران در درمان تاج قله های سابق ، بر توانایی مساجد به عنوان مرکز درمان تاج قله سوم تأکید کرد.
وی با اشاره به وضعیت موجه مساجد و پتانسیل هماهنگی نیروها ، بر لزوم استفاده از ظرفیت کلینیک های مساجد برای درمان تاج تأکید کرد.
زالی ادامه داد: باید از ظرفیت های هیئت امنا و امامان برای تقویت عملکرد مساجد در مبارزه با تاج استفاده شود.
کمک به پیگیری و غربالگری بیمار ، حمایت از خانواده های آسیب پذیر ، تهیه بسته های حمایتی تشویقی برای گروه های آسیب پذیر و آسیب پذیر اجتماعی و طراحی طرحی برای اقامتگاه های نیمه مسکونی از اقدامات دکتر زالی در مساجد برای مقابله با تاج گذاری و اثرات آن بود. در یک مبارزه انجام شده است. او آن را به عنوان یک باغ توصیف کرد.
فرمانده عملیات بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: “یکی از مهمترین اقدامات در صورت شیوع ، تهیه بسته های حمایتی معیشت برای خانواده هایی است که اعضای آنها به دلیل بیماری کرونا فوت کرده اند و یا از نظر اقتصادی محروم هستند. آنها به عنوان “کمک وفادار” در اقبال کمتری توزیع می شوند.
دکتر زالی با اشاره به تشویق و اقبال عمومی نهادهای درگیر در مقابله با محله تاج محور ، ابراز امیدواری کرد تا موفقیت لازم در این زمینه حاصل شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت شهرداری ها ، مساجد و جبهه های مردمی برای ساختن خانه های نقاهت استفاده کرد ، گفت: این محله از نظر جسمی توانایی جسمی کافی را دارد تا بتواند افرادی را که نیاز به مراقبت در بیمارستان ندارند اما ترافیک آنها در شهر خطرناک است ، برای باردار شدن اعزام کند. روشهای دقیق و مدون جهت ساماندهی آنها در اسرع وقت ارسال می شود.
در کلانشهر تهران ، فرمانده عملیات بیماری کرونا با بیان اینکه مساجد فعال استراتژی اصلی مدیریت یک محله تاج گرا هستند ، اظهار داشت:
دکتر زالی با تأکید بر اینکه عملکرد مساجد و نیروهای انسانی در حوزه سلامت خواهد بود ، یادآور شد: در این حوزه به استثنای کلینیک های مساجد و بسیج ، جامعه پزشکی وارد معالجه نمی شود.
وی با اشاره به لزوم ارائه لیست بیماران و بیماران ترخیص شده به مراکز محلی جهت ارائه خدمات لازم ، اظهار داشت: در همه این اقدامات باید افزایش نشاط اجتماعی و امید جامعه نیز در نظر گرفته شود.
در کلانشهر تهران ، فرمانده درمان بیماری تاج ، دخالت نیروهای جهادی در بیمارستانهای مستقر در سازمان تولید مثل اسلامی را اقدامی موثر در مبارزه با تاج خواند و بر لزوم جلوگیری از عملیات جزیره در همه مناطق تأکید کرد.
دکتر زالی همچنین با اولویت قرار دادن اجرای یک استراتژی محله محور با کرونا به عنوان مناطق پر خطر به لزوم تهیه نقشه آلودگی محله اشاره کرد.
وی با بیان اینکه منطقه 18 تهران مرکز آزمایشی اجرای این پروژه است ، اعلام کرد که یک تفاهم نامه برای استفاده از نیروهای بسیج برای کمک به کارشناسان بهداشت محیط امضا شده است.
در بخش شهری تهران ، فرمانده مدیریت بیماری تاج همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت مراکز بهداشتی درمانی شهرداری برای مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرد.
در ادامه جلسه ، سردار محمدرضا یزدی ، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: هم اکنون حدود 100 گشت پزشکی در تهران وجود دارد و بیش از پنج هزار اخطار از متخلفان دریافت شده است.
وی از توزیع بیش از 85 هزار ماسک توسط گشت های بهداشتی به مردم خبر داد و افزود: در روزهای اخیر 20 کارگاه ساخت ماسک راه اندازی شده و امروز ماسک های ارزان قیمت و با کیفیت در مناطق کم برخوردار توزیع می شود.
فرمانده سپاه پاسداران تهران همچنین به ضدعفونی ایستگاه های اتوبوس و همچنین دروازه های بازار تهران و سایر مناطق پرتردد اشاره کرد و گفت: خودکفایی در حال انجام است.
وی گفت: تعداد تن برنج و کالا بین خانواده های کم درآمد و افرادی که به دلیل بیماری کرونا از مشکلات اقتصادی رنج می برند توزیع می شود و اعلام کرد خواهران بسیجی در حال همکاری برای کمک به خانواده های آسیب دیده از بحران کرونا هستند.
در ادامه جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا دانایی دبیر قرارگاه مردمی خاتم الاوصیا (ص) تهران نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در این اردوگاه برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در برابر حزب مردم کرونا ارائه دادند. در جنگ. افق ، رادیو تهران و تلویزیون تهران اعلام کرده اند که آمادگی دارند اخبار این اقدامات را پوشش دهند تا اعضای بیشتری از نیروهای انسانی به این جنبش بپیوندند.
در قسمت دیگر این نشست ، سید ناصرالدین نوری زاده ، رئیس مرکز مساجد ، گفت که تمرکز اصلی این استراتژی سازماندهی مسجد با تاج است و طبقه بندی مساجد بر اساس نیازهای منطقه انجام می شود.
وی با تأکید بر اینکه باید از خدمات مساجد برای مقابله با بحران تاج استفاده شود ، اظهار داشت: 70 مسجد دارای کلینیک ویژه در منطقه کرونا شناسایی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: در حال حاضر 250 نیروی آموزش دیده ما علاوه بر کادر پزشکی و پزشکی در 7 بیمارستان تهران به عنوان گروه جهادی در خدمت هستند.
وی ادامه داد: قرارگاه نرجس خاتون تجربه موفقی در زمینه فعالیت های جهادی در بیمارستان ها دارد و ما درخواست کرده ایم ستاد مرکزی این اردوگاه سازمان یافته و از پایگاه نیروهای جهادی به مقر گروه های جهادی تغییر نام یابد.

وی افزود: در حال حاضر 250 نیروی ما در 7 بیمارستان شامل امام (ره) ، بهارلو ، شهدای تجریش ، لولاگر ، مسیح دانشوری ، فیروزآبادی و یک بیمارستان دیگر به همراه کادر پزشکی خدمت می کنند.

حجت الاسلام سهرابی تعطیلات را در چهار بیمارستان به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) برای حمایت معنوی کادر پزشکی اعلام کرد و گفت: 1200 بسته فرهنگی با ارزش در این مراسم به پزشکان ، پرستاران و بیماران اهدا می شود.
دکتر علی حائری ، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، همچنین بر لزوم برنامه ریزی حمایت معنوی از مساجد برای مردم و اقناع عموم مردم در مورد شادباش ها تأکید کرد.
به عنوان پیگیری جلسه ، سایر مقامات حاضر در مورد استفاده از نیروهای مردمی و جهادی برای مبارزه با محله تاج محور و نیازها و چالش های موجود در این منطقه گزارش دادند.

دکمه بازگشت به بالا