خارجی

وزیر خارجه آلمان دو طرف انتخابات آمریکا را به خویشتنداری فراخواند

وزیر امور خارجه آلمان امروز (جمعه) از هر دو طرف خواست تا انتخابات ایالات متحده را تا زمان اعلام نتایج عقب نگه دارند و افزود: تشدید تنش غیرقابل مسئولیت است.

رویترز به نقل از هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان گفت: “ایالات متحده چیزی فراتر از یک نمایش یک نفره است.” هر کسی که در این شرایط بنزین بر روی این آتش سوزی ریخته بی مسئولیت بوده است. فعلاً باید آرام باشیم تا نتایج انتخابات مشخص شود.

وی گفت: نتایجی که البته هنوز مشخص نشده است ، باید پذیرفته شود و در ابتدا همه باید خویشتنداری خود را حفظ کنند. این در مورد ما نیز صدق می کند. بازندگان سزاوار برای دموکراسی بیش از برندگان درخشان مهم هستند. شما می توانید در رقابت تنگاتنگ خود را در سمت باخت قرار دهید و این نشان می دهد که بستن شکاف سیاسی چقدر مهم است.
وزیر امور خارجه آلمان افزود: هرچه رئیس جمهور آینده بتواند لحن خود را آرام کند ، به نفع کل آمریکا خواهد بود ، زیرا این کشور چیزی فراتر از یک نمایش یک نفره است.

ماس ادامه داد: “با چنین اکثریت محدودی ، بسیار آسان است که خود را در سمت باخت ببینیم.” دانستن چگونگی حل اختلافات سیاسی مهم است. همچنین لازم به ذکر است که همزمان با اعلام رای ، مطمئناً ایالات متحده قادر نخواهد بود با انرژی کامل بلافاصله به صحنه بین المللی بازگردد. جهان به آمریکا به عنوان یک نیروی نظم و نه عاملی برای ناآرامی نیاز دارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا