خارجی

وزیر خارجه انگلیس بمباران بیمارستان غزه را «خسارت جانی سهمگینی» خواند

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی گفت، بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه یک «خسارت جانی سهمگین» است.

به گزارش رویداد برتر، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بدون هیچگونه اشاره به نام «اسرائیل»، نوشت که موضع بریتانیا مشخص بوده است.

او افزود: حفظ جان غیرنظامیان باید اولویت اول باشد. بریتانیا با متحدان همکاری خواهد کرد تا بیابد چه اتفاقی رخ داده و همچنین از جان غیرنظامیان در غزه محافظت کند.

وزیر امور خارجه انگلیس این پست را در حالی منتشر کرده که هیچ اشاره‌ای به رژیم صهیونیستی که دست به چنین جنایتی زده، نکرده است.

وزارت بهداشت غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۵۰۰ تن از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به شهادت رسیدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که ارتش این رژیم در جنایت بیمارستان غزه دخالتی نداشته است، و تلاش کرد تا این بمباران را به گردن نیروهای مقاومت فلسطینی بیندازد که با عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را به زانو درآورده‌اند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است و در جنایتی تازه هم کشتار بیمارستان المعمدانی را به راه انداخته است.

انتهای پیام

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا