خبرهای کلی

ترفندهای جدید برای فروش محصولات تقلبی!

تا همین اواخر ، جعل پول کاغذی شاید متداول ترین محصول تقلبی در کشور بود که به راحتی می توانست با دستگاه ردیاب پول به عنوان جعلی معرفی شود. اما کلاهبرداران بیکار نبودند و شروع به ساخت محصولات تقلبی با مارک های معروف از کشورهای مختلف کردند ، از لوازم خانگی گرفته تا مواد غذایی و آرایشی!

به گزارش رویداد برتر ، روزنامه “خراسان” در ادامه نوشت: ما اخیراً تعدادی گزارش در مورد ترفندهای این کلاهبرداران که از طرف مواد اصلی کالاهای تقلبی به مشتری می فروشند مانند خرید محصولات جعبه خالی منتشر کرده ایم. کرد با این کار کالاهای بدون مارک و تقلبی در جعبه مقوایی خالی آنلاین و موم شده و از طرف کالاهای اصلی فروخته می شد. البته کدام حوزه سودآورتر است ، کارگاه های گام به گام به آن مراجعه می کنند و الگویی غلط را مثال می زنند و همچنین برای جلب اعتماد مشتریان گام برمی دارند. امروز ، ضمن ارائه برخی از ترفندهای این پله ها که مشتری های آنها را به روشی مدرن فریب می دهد ، ما در حال بررسی راه هایی برای تمایز بین کالاهای اصلی و تقلبی هستیم که شایسته نیست.

تبلیغات اینستاگرام

در بسیاری از موارد ، محصولات ساخته شده در زیر پله ها در تبلیغات اینستاگرام و تلگرام فروخته می شوند زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و پس از خرید نمی توانید به فروشنده دسترسی پیدا کنید ، بنابراین اگر مشکلی وجود دارد ، خسارت را به خداوند ندهید ورود در این تبلیغات با فیلم های جذاب و ادعاهای غیرواقعی ، قربانی ترغیب می شود کد را با شماره مشخص وارد کند. کلاهبرداران اکنون با قربانی تماس گرفته و یک محصول تقلبی برای او ارسال می کنند. در این روند ، مشخص نیست که شرکت متعلق به کجاست و هویت صاحبان آن مشخص نمی شود. در این روش ، فروشنده راحت است که بسیاری از مشکلات را دنبال کند ، با این حال ، هویت فروشنده مشخص نیست و روش های دنبال کردن بسیار دشوار و وقت گیر است.

وب سایت های ساختگی

این کلاهبرداران معمولاً باید بگویند که ما نماینده ادار reput معتبر خارجی برای اعتبار دادن به محصولات تقلبی تولیدی آنها هستیم ، با ادعاهای عجیب و غریب در مورد محصولشان ، بنابراین یک وب سایت طراحی می کنند. و در حالی که آنها به دروغ خود را به عنوان نماینده یک مارک خارجی معرفی می کنند ، آنها محصولات تقلبی خود را می فروشند. متأسفانه ، از این محصولات دارویی دیده می شود که خدا پس انداز می کند ، می تواند زندگی مردم را به خطر بیندازد. به این ترتیب ، شما فقط یک سایت دارید که هیچ ارتباطی با مارک اصلی ندارد و کلاهبرداران فقط با استفاده از سایتی که مشابه سایت اصلی ساخته شده است ، شما را فریب دادند.

کالای زیر پله ها و سلامت مردم را به خطر می اندازد

به طور کلی ، خطر اصلی کالاهای زیر پله خطر برای سلامتی انسان است: نه تنها مواد غذایی و محصولات بهداشتی سلامت انسان را به خطر می اندازد ، بلکه لوازم خانگی نیز می توانند سلامتی انسان را به دلایلی مانند آتش سوزی و غیره به خطر بیندازند. . با این حال ، مصرف کننده از این خطرات احتمالی آگاهی ندارد.

1. ساخت ، بسته بندی ، نگهداری و حمل و نقل این کالاها در شرایط عادی هرگز نبوده و نیستند و بنابراین می توانند خطری بسیار بسیار خطرناک و جدی برای سلامتی مصرف کنندگان باشند.

2- در بیشتر موارد ، به ویژه در کالاهای رنگی آرایشی و بهداشتی مانند لاک ، رژ لب ، ریمل ، پنکیک و غیره ، چون بسیار ارزان ترند ، از رنگ های صنعتی آلوده به فلزات سنگین مانند جیوه ، سرب و آرسنیک برای اثبات سرطان زایی استفاده می شود. و سلامت مصرف کنندگان را به ویژه در آینده به خطر می اندازد.

3- در بسیاری از موارد ، به ویژه در کالاهای رنگی ، از حلال های بسیار خطرناکی به دلیل هزینه پایین استفاده می کنند که تهدیدی جدی برای سلامتی مصرف کنندگان گمراه شده است.

4- عدم رعایت الزامات مندرج در بند اول کلاهبرداران را مجبور به استفاده از مواد نگهدارنده سطح بالا یا انواع ممنوع برای جلوگیری از آلودگی احتمالی می کند که در هر دو مورد بسیار خطرناک است.

روشهای شناسایی کالاهای زیر پله ها

پیشرفت در فناوری متاسفانه به قاچاقچیان و جعل کنندگان اجازه داده است کالاهای بسیار دقیق را که بسیار مشابه کالاهای اصلی هستند جعل کنند. از تقلبی ها برای ماشین های مختلف چاپ ، بسته بندی ، طراحان آموزش دیده ، روغنهای اساسی مشابه و غیره استفاده می شود. آنها به کالاها دسترسی دارند و در برخی موارد کالاهای تقلبی را تولید کننده اصلی کالا نمی تواند در نگاه اول تشخیص دهد و می تواند با معاینه تخصصی و تخصصی انجام شود. تفاوت ها را بشناسید. با این حال ، روشهایی برای تشخیص کالاهای اصلی از کالاهای تقلبی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. البته همیشه به اختلاف قیمت زیاد بین دو نمونه مشابه شک کنید.

محصولات سلامت محور:

1 – برای ردیابی محصولات سلامت محور ، مانند داروهای تولید داخل ، غذاها و مواد آرایشی ، کافی است کد مجازات دو رقمی روی محصول را برای مجوز ساخت دنبال کنید. این کد در دانشگاه پزشکی هرشهر بی نظیر است. به عنوان مثال کد 40 مربوط به کاشان و کد 39 مربوط به قم است. اگر کد منبع کالا با دامنه آدرس روی برچسب مطابقت نداشته باشد ، ممکن است مجوز مورد سوال قرار گیرد.

2- برای محصولات وارداتی ، باید شماره پیگیری 16 رقمی ذکر شده در برچسب پروانه بهداشت را که در همه محصولات بهداشت محور وارد شده ، برای شماره 20008822 بنویسید و منتظر پاسخ باشید. در صورت تأیید ، می توانید از آنها استفاده کنید. در صورت عدم پاسخ به پیامک ، بهتر است برای تعیین اصالت کالا به شماره 6185-021 یا www.ttac.ir مراجعه فرمایید.

لوازم خانگی:

1 – در لوازم خانگی دقت کنید که شماره سریال کالا با شماره سریال موجود در جعبه یکی باشد. در صورت مغایرت ، حتما محصولات تقلبی را خریداری کنید.

2- مواردی که عکس پرچم کشور سازنده روی آنها چاپ یا برچسب گذاری شده باشد قطعاً تقلبی است زیرا هیچ مارک معتبری عکس پرچم را روی محصول خود قرار نمی دهد.

3- قرار دادن برچسب های اضافی ، بیش از حد و مد روز روی بدنه دستگاه ، جعلی بودن محصول را نشان می دهد.

4- اگر متوجه شدید که کیفیت چاپ متن روی دستگاه پایین است و می توانید آن را با ناخن های خود تمیز کنید ، قطعاً جعلی است زیرا محصولات اصلی با بهترین کیفیت از هر مارک چاپ می شوند.

کنترل را افزایش دهید

از آنجا که کلاهبرداران روز به روز برای فروش کالاهای تقلبی خود کارهای جدیدی انجام می دهند و یافتن افراد و شرکت هایی که در پشت این مشاغل قرار دارند کار آسانی نیست ، به نظر می رسد لازم است کمیته جداگانه ای در این زمینه تشکیل شود. . علاوه بر این ، با استفاده از ظرفیت اتحادیه های صنفی و نظارت بر تبلیغات در فضای مجازی ، می توان قبل از اتفاق ناگوار ، اقداماتی برای مهار محصولات تقلبی انجام داد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا