استان ها

جای خالی کرسی مناطق آزاد در هیات دولت

به گزارش رویداد برتر قشم ، حمیدرضا مومنی در دیدار با نمایندگان کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی که برای بازدید از پروژه های مختلف صنعتی به این جزیره سفر کرده است ، گفت: معافیت های مالیاتی ، قوانین ویژه گمرک ، ویزا و قوانین کار شهروندان بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور برای واردات محصولات خارجی است.
وی افزود: “در تعریف ، مناطق آزاد به عنوان مناطقی با ویژگی های خاص و محدودیت های مکانی ذکر شده اند که باید به اقتصاد کشور کمک کنند ، اما با وجود داشتن هفت منطقه آزاد و بیش از 34 منطقه ویژه ، که نقش بسیار مهمی در ارز ، در تولید ، مشاغل ایجاد شده و توسعه یافته در مناطق محروم کشور ، آنها هنوز در هیچ موقعیت دولتی مورد توجه قرار نگرفته اند ، و شناخته نمی شوند.
به گفته مومنی ، صدور بخشنامه ها ، قوانین و مقررات متناقض در مورد مناطق آزاد بدون داشتن نماینده برای دفاع از آنها منطقی نیست.
مومنی با تأکید بر توانایی این مناطق در جذب سرمایه گذاران و تبدیل شدن به قطب تولید محصولات صادرات محور ، اظهار داشت: فقط نمایندگان سازمان منطقه آزاد می توانند درصد تأثیر مثبت و منفی قوانین را بر عملکرد این مناطق ، سرمایه گذاران و ساکنان توضیح دهند. و در مورد اینکه آیا باید مصوبات داده شود ، اظهار نظر کنید.
این مقام ارشد با اشاره به بسیاری از تغییرات در قوانین و مقررات مناطق آزاد اظهار داشت: بی ثباتی اداری و قوانین دو راهرو سقف دار در مناطق آسیب دیده امکان تدوین برنامه های جامع و بلند مدت در این مناطق را فراهم نمی کند.
سرانجام ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: یک سازمان گسترده به نام مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید تحت برنامه و سازمان بودجه یا نهاد ریاست جمهوری باشد تا فعالان اقتصادی و ساکنان این منطقه بتوانند صدای خود را اعلام کنند.

48

دکمه بازگشت به بالا