خبرهای کلی

اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به مناطق آزاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
جمالی معاون شورای اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در اطلاعیه ای خطاب به مدیران عامل سازمان های ذیربط ورود به مناطق آزاد را ممنوع اعلام کرد.

آنها همچنین بر لزوم اطلاع رسانی به ذینفعان در مورد این موضوع تاکید می کنند. اما کالاهای دارای ثبت املاک صادر شده از سازمان سرزمینی تا 15 مهرماه برای این اطلاعیه مشمول ممنوعیت نمی باشند.

این اعلامیه در حالی منتشر شد که رهبران کره برای مدتی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای تاکید داشتند. در این زمینه، ثبت سفارش واردات لوازم خانگی چهار فصل از سال 1397 ممنوع شده است، اما علاوه بر لوازم خانگی قاچاق، برخی از آنها نیز به صورت سهمیه وارد شده است. مانند معابر مرزی، لباس گربه و عوارض ثبت آماری (ثبت نام در سامانه جامع تجارت و تایید وزارت صمت).

در همین راستا، با توجه به اینکه اقلام وارداتی از این سهمیه ها شامل لوازم خانگی کره ای می شود، گمرک ایران اخیرا با استعلام از وزارت صمت اعلام کرد که بر اساس دستور رئیس جمهور در نیمه شهریورماه، از واردات لوازم خانگی جلوگیری شود. از ابتدای سال 1397 ، واردات لوازم خانگی ممنوع بوده و در حال حاضر هیچ گونه سوابق گمرکی در آن نگهداری نمی شود و هرگونه تغییر در اظهارنامه ها ، تشریفات گمرکی و رفتار گمرکی با اینگونه کالاها ممنوع است.

گمرک همچنین به وزارت صمت اعلام کرد که واردات لوازم خانگی در حال حاضر از طریق گمرکات بر اساس لیست ترددهای مرزی، مسافران معاف از گمرک، کولبری و دریانوردی صادر شده توسط وزارت صمت مجاز است. واردات لوازم خانگی ذکر شده و اظهار نظر طبق روال فوق.

دکمه بازگشت به بالا