خبرهای کلی

فعالیت ۸۰ تیم رصد و شناسایی در قالب طرح شهید سلیمانی در سنندج – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسن عسگری خبرنگار آنلاین سه شنبه شب در بازدید از روند اجرای پروژه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این پروژه با همکاری سپاه ، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود. از اول دسامبر سال جاری آغاز شد.

وی افزود: در سنندج 12 پایگاه مقاومت بسیج به عنوان پایگاه دائمی برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی شناسایی شده است که هرکدام دارای پزشک ، پرستار و گروه های پشتیبانی و پشتیبانی بسیج به همراه تیم رصد هلال احمر هستند. .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج به سپاه سنندج اعلام کرد: در حال حاضر 80 تیم مشاهده و شناسایی تحت نظارت این 12 پایگاه مشغول به کار هستند و طی 25 روز از اجرای پروژه ، به 2 هزار و 356 نفر خدمات مشاوره ای ارائه شده است.

عسکری افزود: “تیم های بهداشتی برای خدمات رسانی به 157 نفر در آستان قدم گذاشته اند و آزمایش تاج روی این افراد انجام داده اند.”

وی گزارش داد که از کل آزمایشات انجام شده ، 52 نفر نتیجه مثبت دادند و این افراد علاوه بر حمایت پزشکی بسته های معیشتی نیز دریافت کردند.

عسکری اعلام کرد: این پروژه تا اردیبهشت سال 1400 ادامه دارد و امیدواریم به لطف نام مقدس شهید سلیمانی ویروس شیطانی در استان ریشه کن شود.

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این بازدید گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه ، ما شاهد حمایت سپاه و بسیج از کادر پزشکی بوده ایم و طرح شهید سلیمانی نمونه بارز این حمایت است.

وی افزود: سپاه و بسیج در همه بحران ها همیشه توسط دانشگاه علوم پزشکی بوده و اکنون در قالب برنامه شهید سلیمانی برای بهبود وضعیت استان از نظر تاج و پیشگیری از این بیماری به خوبی همکاری می کنند.

قادری خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی از اول دسامبر در استان آغاز شد و در حین اجرای آن ، مظنونان در کرونا شناسایی می شوند و در صورت لزوم به درب منزل آنها قدم می گذارند و بسته های زنده توسط بسیج به افراد آسیب دیده ارائه می شود

وی افزود: “هدف کلی این طرح به حداقل رساندن تعداد بیماران مبتلا به Covid 19 در مراکز درمانی و شناسایی افراد آلوده در خانه های خود است و در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ، امور مربوطه باید تحت نظارت این پایگاه ها انجام شود. “

دکمه بازگشت به بالا