استان ها

عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج انجام شد

سمپاشی بهاره روی درختان سنندج انجام شد

رئیس سازمان فضای سبز ساندا، منظر و شهرداری سنندج گفت: با رعایت کامل اصول ایمنی و فنی، سمپاشی بهاره درختان شهر با استفاده از حشره‌کش پالیزین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کردستان؛ علی اصغری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملیات سمپاشی بهاره به منظور جلوگیری از شیوع شته، حذف آلاینده ها، حفاظت از آفات گیاهی و سلامت درختان، بهبود بنیه و رشد درختان و حفظ محیط زیست در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ درختان از آفات سمپاشی بهاره در سنندج هر ساله با چند نرخ انجام می شود، افزود: به شهروندان آسیبی نمی زند، اتفاق می افتد.

رئیس سازمان ساندا، منظر و محدوده سبز شهری شهرداری سنندج با اشاره به اینکه سمپاشی از ساعت 24 تا 6 صبح انجام می شود، از شهروندان خواست شیشه های مشرف به جاده اصلی را باز نکنند و خودرو را در زیر خیابان پارک نکنند. درختان.

وی گفت: شته سیاه اقاقیا یکی از مهمترین آفات است که همیشه در خرداد ماه به شدت سرشاخه و برگ درختان اقاقیا را در فضاهای سبز شهری آلوده می کند و همراه با آسیب رساندن به درختان باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان می شود، بنابراین باید حفاظت و پیشگیری کرد. هر سال سیل شود

اصغری با بیان اینکه روش های مختلفی برای مبارزه با حشرات مورد نظر وجود دارد، تاکید کرد: حفظ سلامت شهروندان و در عین حال کنترل آفات یکی از مهم ترین مسائل منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج است.

وی یادآور شد: این سازمان همه ساله از روش های کنترل مناسب و سموم ایمن برای کنترل آفت استفاده می کند و از این نظر یکی از ایمن ترین سمومی است که کمترین تاثیر فیزیکی و خاص را بر اکوسیستم شهری و شهروندان می گذارد. صابون پالیسین سلامتی برای کنترل شته ها پیشنهاد و استفاده می شود.

رئیس سازمان منطقه سبز ساندا، منظر و شهرداری سنندج اضافه کرد: سم مورد بحث برای سمپاشی بهاره شته های منشا گیاهی استفاده می شود و نسبت به سایر روش های سمپاشی منطقه وسیع تری را در بر می گیرد.

اعلام کرد: لزوم رایزنی های لازم با سازمان ساندا، منظر و محدوده سبز شهری شهرداری سنندج در خصوص سمپاشی سایر ارگان ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا