هنر و فرهنگ

مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین یوسف علی شکری ، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سه شنبه 18 آذر معرفی شد.

به گزارش رویداد برتر ، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، در مراسم تحلیف نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ، پس از خواندن این جملات: کلماتی مانند دانشمند ، دانشمند و امام. یکی از این کلمات کلمه شهید است و خداوند در قرآن می فرماید که یک شهید را نباید مرده دانست ، شهدا با خدا زندگی می کنند و می خورند.
وی افزود: کسی که چیزی را اختراع کرد حق انسانیت دارد اما حق شهید بالاتر از این افراد است زیرا با اهدای خون خود فضا به کار و خدمات دیگران داد. شهید متعلق به کسی نیست اما همه متعلق به شهید هستند. در شرع ما ، مکان بسیار ویژه ای برای شهید در نظر گرفته شده است: شهید بدون غسل و با پیراهنی که در آن شهادت درگذشت ، به خاک سپرده شد ، یا معافیت شهید از پرسش و پاسخ روز قیامت از این موارد است.
آیت الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه کلمه شهید یکی از القاب و اسما of خداوند است ، افزود: شهدا اعمال گذشته انسان ها را مشاهده می کنند و از این نظر در بین پیامبران هستند.
رئیس ستاد فرماندهی معظم انقلاب در گفتگو با مسئولان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: “از این فرصت برای خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران استفاده کنید ، نامه ای را پر کنید و قدردان چنین شرایطی باشید.”
وی ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی مردی بسیار فروتن بود و با صبر و حسن برخورد کار خود را انجام می داد. او در دنیای سیاست بسیار صادق بود ، از اصول خود فاصله نگرفت و بسیار به اطاعت از ولی فقیه پایبند بود. او تمام تلاش خود را برای مسئولیت پذیری انجام داد و با مخالفان خود رفتار منصفانه ای داشت.
در آخر آیت الله محمدی گلپایگانی تأکید کرد: ما باید به مردم احترام بگذاریم زیرا آنها در برابر شدیدترین فشارها و تحریم ها مقاومت می کنند و از دین و اعتقادات خود دست بر نمی دارند.
مهندس سعید اوحدی ، معاون رئیس جمهور ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن خیر مقدم به مراسم ، با اشاره به تلاش های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خداوند بهترین مردی را می داند که مفیدترین انسان بود برای بقیه. است. خداوند به برخی افراد توفیق ماندن در بستر خدمت را می دهد در حالی که دارای سطحی از خدمات مانند توفیق بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت به بهترین بندگان خدا است.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان بهترین و برجسته ترین نهاد از زبان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ارائه شد. آقای حجت الاسلام والمسلمین شکری 20 سال سابقه خدمت صادقانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران را دارند که تجربه بسیار ارزنده ای است و اگر خدا بخواهد می توان شاهد سفری رو به رشد در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم.
سرانجام اوحدی گفت: “عزت و اعتبار امروز جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا ، فداکاری جانبازان و صبر آزاده ها هستیم و همه مدیون این عزیزان و خانواده های گرانقدر آنها هستیم.”
حجت الاسلام والمسلمین یوسف علی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: خدا را شاکرم که به برکت مقام معظم رهبری بار دیگر در بهترین خدمت به مردم ، پاک و شهیدپرور ، جانبازان هستم. من به این نتیجه رسیدم که طبق فرمان مقام معظم رهبری ، تمام تلاش خود را برای اجرای حکم مقام معظم رهبری انجام خواهم داد.
وی افزود: امیدوارم مجاهدین معتبری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشم. من این سفر را برای خودم یک سفر شاد می دانم. محیط بنیاد شهید و امور ایثارگران باید یک فضای جنگی باشد و همه باید همه کارها را در خدمت شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهند.
گفتنی است این مراسم مطابق با پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات مجتمع شهید رسول زاده و با حضور ویدئو کنفرانس مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.
پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا