خارجی

آمریکا مجوز تراکنش مالی با جنبش انصارالله یمن را صادر کرد

وزارت خزانه داری آمریکا دوشنبه شب (26 فوریه) تا 26 فوریه مجوز جایگزینی با جنبش انصارالله در یمن را صادر کرد.

دو روز پیش ، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که وزارت خارجه تحقیقات تروریستی را به دلیل بیانیه دولت سابق جنبش حوثی آغاز کرده و در تلاش است تا در اسرع وقت درباره روند تصمیم گیری کند.

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آرمیکا اخیراً گفت واشنگتن در حال تجدید نظر در مورد جنبش انصارالله یسنی به عنوان یک سازمان تروریستی است.

وی در آخرین روز دفتر دونالد ترامپ وزیر خزانه داری سابق آمریكا ، جنبش انصارالله یسمن را به همراه سه رهبر خود به لیست تحریم های خود اضافه كرد.

تحریم ها علیه یمن اعمال شد زیرا ائتلاف سعودی و امارات زیرساخت های یمن را برای مدت نزدیک به شش سال بمباران و موشک باران کرد و محاصره ، گرسنگی و عدم مراقبت پزشکی را بر مردم یمن تحمیل کرد و زنان و کودکان را به قتل رساند.

از آوریل 2015 ، ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی کشور یمن فقیر را با حملات شدید هوایی ، زمینی و دریایی هدف قرار داد تا قدرت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن را بازگرداند.

این حملات منجر به تخریب زیرساخت های یمن و گسترش فقر ، بیکاری و بیماری های واگیر در این کشور فقیر عربی شده است.

کارشناسان سازمان ملل یمن را به عنوان صحنه بزرگترین بحران انسانی جهان توصیف می کنند. 22 میلیون نفر ، نماینده 75٪ از جمعیت یمن ، به نوعی کمک و پشتیبانی بشردوستانه نیاز دارند. 8.4 میلیون نفر از آنها نمی دانند وعده غذایی بعدی از کجا تهیه می شود.

310 310

دکمه بازگشت به بالا