ورزش

استقلال و پرسپولیس پلی به سوی خوشبختی

سپهر ستاری: استقلال و پرسپولیس نقطه شروع بسیاری از مربیان و بازیکنان در طول تاریخ خود بوده اند و افراد زیادی هستند که زندگی ورزشی خود را مدیون این دو باشگاه هستند ، اما این موضوع فقط به بازیکنان و مربیان محدود نمی شود و این دو باشگاه در سال های اخیر محبوبیت خاصی داشته اند. از اوایل دهه 1990 ، آنها به ایستگاهی برای مدیرانی تبدیل شده اند که با بازدید از این دو باشگاه به شهرت رسیده اند. مدیرانی که به صورت 24 ساعته و بدون خدمات خاص مصاحبه می کنند و در اثر این رفتار یک شبه محبوب می شوند. حضور آنها در استقلال و پرسپولیس به قدری جذاب است که برخی حاضرند هزینه های میلیاردی آن را بپردازند تا نام خود را در کنار یکی از این دو باشگاه قرار دهند و شناخته شوند. در مصاحبه اخیر با رویداد برتر ، امیر خادم ، معاون سابق ، فاش كرد كه توفیقی پندار دو میلیارد تومان برای عضویت در هیئت مدیره استقلال پرداخت كرده است. شخصی که بعداً معاون ورزشی استقلال شد و قرارداد شوفر ، بوجان ، تیام و جپاروف را امضا کرد و مطمئناً تنها کسی نیست که از این طریق به این دو باشگاه می رود.

با این حال ، این مدل مدیریتی در طول تاریخ هیچگاه جواب نداده است زیرا این مدیران به خوبی می دانند که مدت طولانی است که در منصب خود کار نکرده اند و بنابراین تمام تلاش خود را برای رسیدن به نتایج و کسب محبوبیت انجام می دهند. قراردادهای میلیاردر عجیب و غریب و فرصتهای دست و پاگیر محصولاتی از همان مدل هستند که توسط مگپی اداره می شود. اگر امروز دو باشگاه محبوب پایتخت شاهد تصمیمات فیفا در مورد شکایت از بازیکنان و مربیان خارجی به صورت روزانه هستند ، این به دلیل مدیرانی است که نه تخصص مدیریتی دارند و نه قوانین حقوقی و فقط آشنایی با تصمیم گیرندگان دو باشگاه. آنها دو چماق در دست دارند.

در همین حال ، آنچه عجیب است این است که همین مدیران به لطف حضور چند ماهه خود در دو باشگاه پایتخت ، سالها در مورد وضعیت این دو تیم و عملکرد مدیران بعدی اظهار نظر کرده اند و حتی برخی از آنها حتی موقعیت های بهتری نیز کسب می کنند. البته نباید از نقش هواداران بنفش در چنین شرایطی غافل شد و کسانی که از این الگوی رفتاری حمایت می کنند از مشکلات تیمشان بی گناه نیستند. مواردی مانند شکایت مانوئل ژوزه از پرسپولیس و وینفرد شفر از استقلال دقیقاً محصول همین مدل مدیریتی است که نه بر اساس منافع باشگاه بلکه به دلیل کسب شهرت و محبوبیت است و به نظر می رسد عزمی برای تغییر آن وجود ندارد. امسال نیز احمد سعادتمند در فصل نقل و انتقالات با بازیکنان استقلال قرارداد عجیبی امضا کرد و این موضوع برای باشگاه بسیار مشکل ساز شده است.

رفتار وزارت ورزش در برابر این اتفاقات بسیار جالب توجه است و آنها به جای توضیح تصمیمات عجیب و غریب و حضور مدیران هتل ، دندانپزشکی و پتروشیمی در این باشگاه ، تصمیم می گیرند موضوع را کاملاً روشن کنند و از حضور بازیکنان و مربیان خارجی جلوگیری کنند. . قانونی که پیامدهای آن را در ماه های اخیر نشان داده و قیمت بازیکن و مربی ایرانی هر دو سر به فلک کشیده و سطح کیفی لیگ برتر کاهش یافته است. شاید بهتر بود که وزارت ورزش تصمیمات عجیب و غریب خود را برای مدیرانی مانند رویانیان ژوزه در مورد قرارداد خود ، بمب های فتح الله زاده و برکناری انصاری فرد کالدرون توضیح می داد و از استقلال و بسیاری از هواداران پرسپولیس برای این اتفاقات عذرخواهی می کرد.

بیشتر بخوانید:

امیدهای استقلال دربی پیروز شد

اخلالگران عصبانی پرسپولیس آماده دربی هستند / عکس

کاپیتان پیکان به دلیل پرسپولیس استعفا داد

258 41

دکمه بازگشت به بالا