جامعه

تولید ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب گاز در ایران/ قطع گاز خانگی خط قرمز دولت

وزیر انرژی با اشاره به مصرف بالای گاز در کشور و تأکید بر خط قرمز دولت برای قطع گاز داخلی ، از تولید 1000 میلیون متر مکعب گاز در کشور خبر داد.

به گزارش رویداد برتر ، رضا اردکانیان – وزیر نیرو – در جلسه مدیریت مصرف سوخت در زمستان گفت: پاشنه آشیل ما مصرف خانگی است. خط قرمز دولت این نیست که گاز داخلی را قطع کند ، نه تنها به دلایل فنی ، بلکه همچنین به این دلیل است که امسال آخرین سال دولت است و در کشور مشکلاتی وجود دارد و در هر مورد مسائل خارجی وجود دارد.

وی ادامه داد: یک اروپا با آب و هوای سرد ، با 450 میلیون نفر ساکن در حال مصرف گاز ، بیش از دو برابر ما است. مردم در این زمینه بسیار کارآمد نیستند ، بنابراین ما باید مقداری غرامت در این زمینه پرداخت کنیم.

نکته مهم اصلاح مصرف است. گرچه این یک برنامه بلند مدت است ، اما باید شروع شود اما باید از آن استقبال کرد ، زیرا مصرف بیش از حد مانند شخصی است که خونریزی داخلی دارد و ما هر چقدر خون به این بیمار تزریق کنیم ، ما آن را درمان نمی کنیم. او دیگر زنده نخواهد ماند.

وی تأکید کرد: 1000 میلیون متر مکعب تولید و مصرف گاز در ایران داده بزرگی است. تردیدی ندارم که همکاران صادق رسانه ای ما در همان دوره کوتاه زمستان تابستان مانند پل عمل خواهند کرد ، اگر شما داستان را به صورت هنری به مردم منتقل کنید و از این رابطه به طور م useثر استفاده کنید ، تأثیر این مسئله را در بخش خانه مشاهده خواهیم کرد. .

وی در بخشی دیگر از سخنان وزیر انرژی با تأکید بر اینکه کاهش مصرف سوخت در بخش داخلی بسیار مثر است ، افزود: اگر بتوانیم درصد بسیار کمی را در بخش داخلی بهبود بخشیم ، در بخش صنعتی دچار قطعی برق نخواهیم شد. و با مسئله اشتغال روبرو نخواهیم شد. ما می توانیم حداقل تعهدات خود را با همسایگان خود انجام دهیم.

وی افزود: ما بر اساس قرارداد برق صادر می كنیم و البته هم ما و هم وزارت نفت نظرات مردم خود را در قراردادها در نظر می گیریم. اما تمام گازی که ما در نیروگاه ها برای تولید برق و صادرات آن استفاده می کنیم کمتر از یک درصد از تولید گاز کشور است. اگر ما نفت صادر نکنیم یا قرارداد خود را به حالت تعلیق در نیاوریم ، از درآمد ارزی که صنعت برق ما به شدت به آن احتیاج دارد تحت شرایط تحریم محروم خواهیم شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشورهای همسایه نیز در این شرایط آب و هوایی زندگی می کنند ، عدم رعایت این قوانین فشار شدیدی به مردم وارد می کند. از آنجا که فقط ما نیستیم که برق یا گاز صادر می کنیم ، شرکت های بزرگی در بخش خصوصی ما هستند که محصولات خود را تولید می کنند.

وی تأكید كرد: “یكی از بزرگترین منابع ارزی ما به دلیل صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی است.” اگر ساکنان مجارستان یا کشورهای همسایه گرمایشی و برق خود را در زمستان امسال از دست بدهند ، شرایط و جو به وجود آمده طبیعتاً بر بازارهای صادراتی ما تأثیر می گذارد و اگر این بازارها از دست بروند ، به راحتی جایگزین نخواهند شد.

وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط موجود در وزارت نیرو ، ما استفاده از نیروگاه های برق را افزایش داده و برای جبران و کمک به نیروگاه های حرارتی وارد مدار شده ایم. با همکاری نزدیک با شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت ، تلاش می کنیم کمترین اختلال را ایجاد کنیم و همچنین تغییراتی را در نیروگاه خود به ویژه برای واحدهایی که از سوخت مایع استفاده می کنند ، برنامه ریزی کرده ایم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا