رویدادها

سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات در تهران

معاون وزیر آموزش و فرهنگ حمل و نقل پلیس راهور تهران بزرگ از 40٪ عابران پیاده در تصادفات در تهران خبر داده است.

سرهنگ علی همانخانی در گفت وگو با رویداد برتر وی در این باره گفت: آمار تصادفات شبانه نشان می دهد کمبود عابر پیاده و کم توجهی رانندگان در شب از دلایل اصلی تصادفات عابران پیاده در شب در تهران است.
معاون آموزش و فرهنگ راهنمایی و رانندگی پلیس راه تهران با اشاره به اینکه به دلیل کمبود روشنایی کافی دید دید رانندگان در شب کاهش می یابد ، گفت: این موضوع کافی است تا در صورت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عابران پیاده در معرض تصادف قرار بگیرند. “
همخانی افزود: پوشش تاریک ، نور و دروازه هایی که به دلایل مختلف از جمله استفاده از تلفن همراه ، خواب آلودگی و غیره به جلو توجه نمی کنند در حوادث شبانه موثر هستند و آمارها نشان می دهد حوادث تهران 40 ٪ برای عابران پیاده ثبت شده است. بیشتر شب اتفاق می افتد.

معاون آموزشی پلیس راهور تهران افزود: عابران پیاده باید بر اساس مقررات از منطقه دارای مجوز رانندگی کنند و در تاریکی شب از پوشش مناسبی برخوردار باشند تا رانندگان عبوری بتوانند آنها را بهتر ببینند و در صورت امکان لباس های رنگ روشن و کفش. ” یا از بازتاب خوبی برخوردار است ، بنابراین رانندگان می توانند در بهترین شرایط ببینند و توجه کنند که در قسمت های روشن معابر و زیر چراغ های خیابان در هوای تاریک عبور کنند تا رانندگان بتوانند آنها را به خوبی تشخیص دهند.
وی تأکید کرد: هنگام عبور از خیابان ، عابر پیاده نباید از جلو یا پشت اتوبوس برود و پس از عزیمت باید منتظر عبور اتوبوس باشد و در تقاطع ها ، عابران پیاده باید علامت سبز را دنبال کنند. حرکت کردن
حامخانی گفت: رانندگان عزیز توصیه می شود به خصوص در شب با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت در رانندگی ، به خصوص در شب با توجه كامل و لازم رانندگی كنند ، زیرا عابران پیاده بیش از سایر كاربران جاده مستعد جراحات و جراحات جبران ناپذیر هستند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا