هنر و فرهنگ

وداع مردم تهران با آیت‌الله مصباح یزدی(ره) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

پیکر فیلسوف و فیلسوف انقلابی آیت الله مصباح یزدی امروز در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در دستان مردم تهران و دانشجویان و عاشقان این جهان فرزانه تشییع شد.

به گزارش رویداد برتر ، مردم ولایت مدار و دوستداران وکیل انقلابی و مجاهد آن ، پس از سالها مجاهدت علمی و عملی این فقیه و فیلسوف بزرگ ، در این دادگاه آسمانی شرکت کردند و اشک امام و رانندگی هنگام طلاق یک دوست دیرینه

در این مراسم آیت الله محمدی ری شهری ، حامی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) بر پیکر این فقیه عرفانی نماز گزارد و سپس یکی از شاگردان برجسته آن عالم ربانی ، آیت الله صدیقی سخنرانی کوتاهی پیرامون شخصیت بی بدیل مرحوم سعید ایراد کرد. .

خطیب موقت نماز جمعه در تهران گفت: آیت الله مصباح یزدی ، هم مجتهد و هم جهاد؛ او هم معلم اخلاق بود و هم خالق اخلاق الهی. مردی بر تخت سلطنت بود که به برکت خود ، از آغاز اجتهاد و جهاد تا پایان عمر فاصله نگرفت.

وی اضافه کرد: آیت الله مصباح شخصی است که علامه طباطبایی هیچ اغراقی در او نمی بیند ، همه چیز روشن است ، حجاب وجود ندارد و آیت الله بهجت (ره) نیز نظر ویژه ای در مورد وی داشتند و بدون شک محبوب ترین چهره سمینار مقام معظم رهبری است و در واقع ذخیره سمینارها بود.

آیت الله صدیقی گفت: این وکیل علوم قدیمی را نمی داند ، او علوم جدید و زبانهای مختلف جهان را می داند ، او مردی بسیار فروتن است ، همیشه راهی آسمانی دارد و راهنما و نشانگر همه عاشقان و جویندگان است.

پس از مراسم ، پیکر مطهر وی بر روی دستان مردم و دانش آموزان مدرسه صادق امام (ع) تشییع و برای خاکسپاری به حرم امام معصومه (س) تحویل داده شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا