خارجی

وزیر خارجه فرانسه: مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا باید حل شود

اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) گفت که اتحادیه اروپا و دولت بایدن باید اختلافات تجاری را به حالت تعلیق درآورند تا راهی مشترک پیدا کنند.

رویترز به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه ، ژان ایو لودریان ، گفت: “موضوعی که همه را مسموم می کند ، افزایش فناوری فولاد و دیجیتال و قیمت و مالیات ایرباس است.”

وی افزود که امیدوار است دو طرف راهی برای آشتی اختلاف پیدا کنند. البته این کار زمان بر است ، اما ما همیشه می توانیم به جلو حرکت کنیم.

در پایان دسامبر سال 2020 ، ایالات متحده تعرفه هایی را برای هواپیماهای بوئینگ-ایرباس ، شراب و سایر اقلام فرانسه و آلمان وضع کرد ، اما اتحادیه اروپا تصمیم گرفت امروز پاسخ متقابل ندهد.

اتحادیه اروپا قصد دارد اصلاحات WTO را در ماه فوریه پیشنهاد دهد و اصلاحاتی را برای کاهش صلاحیت WTO در نظر می گیرد.

سازمان ملل مدتهاست كه از طرف هیئت تجدیدنظر سازمان تجارت جهانی در تصمیمات خود قوانین تجاری جدید غیر قانونی وارد كرده و از انتصاب قضات جدید جلوگیری كرده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، که روز چهارشنبه کاخ سفید را ترک می کند ، به تلافی مالیات خدمات دیجیتال فرانسه تهدید کرد که برای لوازم آرایشی ، کیف و سایر کالاها مالیات وضع می کند زیرا دولت ایالات متحده می گوید این مالیات تبعیض آمیز علیه شرکت ها است فناوری آمریکایی.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا