خبرهای کلی

چشم انداز کاهش تورم در سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
نادری ، برنامه تترام شبکه خبری پولی و بانکی گفت: مردم معتقدند که دارایی های مختلف دیگر رشد چندانی نخواهند داشت ، بنابراین معاملات در بازارهایی مانند مسکن ، طلا ، سکه و ارز کاهش یافته است. با استناد به انتظارات تورمی کمتر. افزایش میل به پس انداز

این کارشناس افزود: با انتظارات تورمی کمتر ، می توانیم تا حدودی کاهش تورم را ببینیم.

نادری گفت: “طبق آخرین آمار ، نقدینگی ما 27٪ افزایش یافته است.”

وی با اشاره به دلایل افزایش زیاد نقدینگی در کشور ، همچنین چگونگی رفع کسری بودجه گفت: من با کاهش کسری بودجه با کاهش هزینه ها که عمدتا حقوق است موافق نیستم ، زیرا کارمندان با حقوق در طی سال گذشته تورم بسیار بالایی را تجربه کرده اند. بهترین راه برای بازگرداندن کسری بودجه استفاده از اوراق قرضه است.

کاووسی ، کارشناس دیگر مسائل پولی و بانکی گفت: انتظارات تورمی کاهش یافته است ، اما ریشه در مسائل سیاسی دارد و هنوز اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده است.

وی گفت: “اگر تورم همچنان كاهش یابد و به یك واقعیت ملموس تبدیل شود ، می تواند منجر به ركود اقتصادی شود كه هم اكنون در بازارهای مسكن و اتومبیل تجربه می كنیم.”

این اقتصاددان با اشاره به اثرات تورمی معیشتی احتمالی نرخ ارز کمیسیون مشترک در سال آینده گفت: “ما به انضباط مالی و استفاده از روش های علمی و همچنین هماهنگی مناسب بین نهادهای مختلف سیاستگذار و مجریه نیاز داریم.”

شاکری ، دیگر مهمان برنامه ، کسری بودجه را مسئله بزرگی خواند و گفت: “کل مسئله کسری بودجه را نباید از نظر منابع ، بلکه از نظر هزینه ها یا مصارف بررسی کرد.”

این کارشناس پولی و بانکی با اشاره به مکانیزم هایی از قبیل ممیزی ترازنامه برای کاهش رشد نقدینگی افزود: کارزار فشار حداکثر به اتمام رسیده و دسترسی مطمئناً تضمین می شود و تورم نقطه به نقطه و سالانه احتمالاً سال آینده سقوط خواهد کرد. ما شرایط مشابه سالهای 1993-97 را تجربه خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا